Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
specjalność: International Construction Management
Sylabus przedmiotu Strategic Management in Construction:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Strategic Management in Construction | ||
Specjalność | International Construction Management | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krystyna Araszkiewicz <Krystyna.Araszkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Sikora <Pawel.Sikora@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of the basics of management |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To be able to differentiate basic theories from strategic management, to discuss them, to conduct analyses on industry forces and business model conceptions and to scrutinize selected issues of modern top management |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Preparation of the macro-environment analysis of the selected company | 8 |
T-A-2 | Preparation of the chosen company's strategy | 10 |
T-A-3 | Case studies – strategies of selected companies from construction industry | 8 |
T-A-4 | Marketing plan for a selected company from the construction industry | 3 |
T-A-5 | Completion of the excercisers | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to the course: Competitive advantages and business models | 2 |
T-W-2 | Review of the main schools of thought about strategy making | 4 |
T-W-3 | Developing new business models | 4 |
T-W-4 | Corporate diversification: The concept of relatedness | 2 |
T-W-5 | Industry analysis and new business models in the construction industry | 4 |
T-W-6 | Strategic and cultural change – the case studies | 3 |
T-W-7 | Developing and implementing sustainable strategies (and business models) | 2 |
T-W-8 | The role of top management teams | 2 |
T-W-9 | Supply chain analysis. Techniques for strategic planning. | 4 |
T-W-10 | Marketing in construction industry – international aspects | 2 |
T-W-11 | Completion of the lectures | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in the classes | 30 |
A-A-2 | Own work, self-study, Preparation for completion of the excersises | 15 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes, completion of the lectures | 30 |
A-W-2 | self - study | 10 |
A-W-3 | self-preparation for completion of the lectures | 5 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture, explanation |
M-2 | case studies |
M-3 | project based learning method |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: written test |
S-2 | Ocena formująca: project appraisal |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/12_W01 The student knows and understands the basic concepts and methods of managing a strategic construction company | B-A_2A_W14 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/12_U01 The student can apply methods of analysis of the environment and analysis of enterprise resources | B-A_2A_U01 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/12_K01 The student demonstrates creativity in solving strategic problems in a construction company | B-A_2A_K05 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/12_W01 The student knows and understands the basic concepts and methods of managing a strategic construction company | 2,0 | |
3,0 | The student has a minimal knowledge of the strategic management and its basic tools | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/12_U01 The student can apply methods of analysis of the environment and analysis of enterprise resources | 2,0 | |
3,0 | The student is able to sufficiently apply selected techniques of strategic management | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/12_K01 The student demonstrates creativity in solving strategic problems in a construction company | 2,0 | |
3,0 | The student is able to propose various solutions to solve strategic problems in a selected construction company | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Langford D. and Retik A., The Organization and Management of Construction: Shaping theory and practice, Routledge, 2002
- Lester A., Project management, planning and control: managing engineering, construction and manufacturing projects to PMI, APM and BSI standards, Elsevier, 2006