Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
Sylabus przedmiotu Practical Placement - 4 weeks:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Practical Placement - 4 weeks | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Dziekanat | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Prodziekan SSB <Prodziekan.SSB@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Prodziekan SSB <Prodziekan.SSB@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Actual insurance and current medical examinations with an entry about the possibility of working at heights |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Practical observation and participation of the implementation of individual stages of the investment process in construction |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Practical placement carried out in: design office, construction company, relevant offices, laboratories - completed with the development of a report on internships. Industrial safety measures, individual and staff safety. | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Practical placement in company. Safety measures training. | 10 |
A-PR-2 | Preparing report on internship | 10 |
A-PR-3 | Completion on practical placement with prepared report | 4 |
A-PR-4 | Preparation to pass the module | 7 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | practical method |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: report and discussion |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_S2B-A/P/01_W01 Student knows the standards applicable in construction and principles of building management, has knowledge about the investment process - its organization, participants and knows the basics of conducting business courage in the construction industry | B-A_2A_W11, B-A_2A_W14 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_S2B-A/P/01_U01 Student acquires the ability to read architectural drawings, construction and maps. He can prepare graphic documentation in the environment of selected CAD programmes and can organize work on a construction site in accordance with the principles of construction technology and organization | B-A_2A_U16, B-A_2A_U23 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_S2B-A/P/01_K01 Student understands the need to learn throughout life - based on the observation of the construction work, the design office. He is responsible for his own and team's security. He is aware of the responsibility for his own work and readiness to comply with the principles of teamwork and taking responsibility for the tasks he or she has carried out jointly. Is aware of the importance of behavior in a professional manner and compliance with the rules of professional ethics | B-A_2A_K06 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_S2B-A/P/01_W01 Student knows the standards applicable in construction and principles of building management, has knowledge about the investment process - its organization, participants and knows the basics of conducting business courage in the construction industry | 2,0 | |
3,0 | student shows basic knowledge on building industry | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_S2B-A/P/01_U01 Student acquires the ability to read architectural drawings, construction and maps. He can prepare graphic documentation in the environment of selected CAD programmes and can organize work on a construction site in accordance with the principles of construction technology and organization | 2,0 | |
3,0 | Student is able to read and prepare basic drawings at satisfactory level | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_S2B-A/P/01_K01 Student understands the need to learn throughout life - based on the observation of the construction work, the design office. He is responsible for his own and team's security. He is aware of the responsibility for his own work and readiness to comply with the principles of teamwork and taking responsibility for the tasks he or she has carried out jointly. Is aware of the importance of behavior in a professional manner and compliance with the rules of professional ethics | 2,0 | |
3,0 | student understands the need to learn, however not fully understands the complex problems in professional teamwork and ethics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Documentation of building site