Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
Sylabus przedmiotu Computer Aided Design-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Computer Aided Design-2 | ||
Specjalność | Engineering Structures | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dominik Kacprzak <Dominik.Kacprzak@zut.edu.pl>, Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Graduating major of any specialty in Civil Engineering as full-time or extramural studies |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ability to design reinforced concrete structures using computer programs |
C-2 | Ability to prepare drawings and documentation of reinforced concrete structures using computer programs |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design of various reinforce concrete elements using computer programs: computer models preparation, load collection, evaluating of ultimate limit state and serviceability limit states, preparation of design drawings and documentation. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to concepts of numerical methods used in calculations of reinforced concrete elemnets and structures | 2 |
T-W-2 | Introduction to the concept of preparation of engineering drawings of reinforced concrete elements and their documentation | 2 |
T-W-3 | Computer models of various reinforced concrete elements and structures | 4 |
T-W-4 | Load collection for various reinforced concrete elements and structures | 2 |
T-W-5 | Ultimate limit state and serviceability limit states in computer calculations | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Lecture preparation – literature study | 13 |
A-W-3 | Taking an final test | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment |
S-2 | Ocena podsumowująca: Passing the work assigned to do at home |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_CE/C/08-2_W01 Understands the aim of using computer programs in design and preparations of drawings and documentation of reinforced concrete elements and structures | B-A_2A_W02, B-A_2A_W04, B-A_2A_W06, B-A_2A_W09 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_CE/C/08-2_U01 Can prepare calculations and documentation of elements and structures using computer programs | B-A_2A_U14, B-A_2A_U18, B-A_2A_U20, B-A_2A_U08, B-A_2A_U09 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_CE/C/08-2_K01 Has awareness of the need for individual studying and upgrading professional skills | B-A_2A_K06 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_CE/C/08-2_W01 Understands the aim of using computer programs in design and preparations of drawings and documentation of reinforced concrete elements and structures | 2,0 | |
3,0 | Sudent presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_CE/C/08-2_U01 Can prepare calculations and documentation of elements and structures using computer programs | 2,0 | |
3,0 | Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_CE/C/08-2_K01 Has awareness of the need for individual studying and upgrading professional skills | 2,0 | |
3,0 | Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kuang-Hua Chang, Design Theory and Methods using CAD/CAE, Elsevier, 2014
- Rao, Singiresu S., The finite element method in engineering, Elsevier, 2011
- various, Programs manuals and tutorials, various
Literatura dodatkowa
- Ning Gu, Xiangyu Wang, Computational Design Methods and Technologies: Applications in CAD, CAM and CAE Education, IGI Global, 2012