Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe - 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe - 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Techniki Cieplnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Zapałowicz <Zbigniew.Zapalowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Aleksander Stachel <Aleksander.Stachel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Spełnienie wymagań przewidzianych regulaminem studiów dopuszczających do realizacji pracy dyplomowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Kontynuacja samodzielnej i systematycznej pracy badawczej. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji na tematy naukowo-techniczne. Poszerzenie wiedzy dotyczącej tematyki pracy dyplomowej. Doskonalenie umiejętności przygotowania prezentacji multimedialnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Przedstawienie wymagań dotyczących reguł pisania prac dyplomowych. Przygotowanie przez studenta prezentacji multimedialnej realizowanej pracy dyplomowej. Zaprezentowanie: tezy, celu, metodyki i wyników badań realizowanej pracy dyplomowej Dyskusja nad pracą dyplomową. Indywiduakne informacje o stanie zaawansowania pracy. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w seminariach, prezentacja prac dyplomowych | 30 |
A-SD-2 | Praca własna - przygotowanie prezentacji | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody aktywizujące. Seminarium. Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zapoznanie się z prezentacjami przedsatawiającymi tematykę realizowanych prac dyplomowych. Ocena kompleksowa, na którą składają się: poprawnośc przygotowania i wygloszenia prezentacji, sposób odpowiedzi na postawione pytania oraz aktywnośc w dyskusji nad pracami innych studentów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-1_W01 Student powinien zdobyć wiedzę dotyczącą redakcji tekstu prac dyplomowych oraz technicznych możliwości przygotowania prezentacji multimedialnych | IS_1A_W21, IS_1A_W22 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-1_U01 Student powinien umieć objaśnić i zinterpretować: cel, zakres, metodykę, wyniki prowadzonych badań. | IS_1A_U14, IS_1A_U05 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-1_K01 Student nabywa kompetencje w zakresie: planowania, realizacji, prezentacji i dyskusji zadania inzynierskiego | IS_1A_K06 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-1_W01 Student powinien zdobyć wiedzę dotyczącą redakcji tekstu prac dyplomowych oraz technicznych możliwości przygotowania prezentacji multimedialnych | 2,0 | Nie przedstawił własnej prezentacji wyników pracy. Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. |
3,0 | Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Bardzo mała aktywność w zajęciach. | |
3,5 | Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Mała aktywność w zajęciach. | |
4,0 | Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Średnio aktywny udział w zajęciach. | |
4,5 | Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja bez błędów. Aktywny udział w zajęciach. | |
5,0 | Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Bardzo aktywny udział w zajęciach. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-1_U01 Student powinien umieć objaśnić i zinterpretować: cel, zakres, metodykę, wyniki prowadzonych badań. | 2,0 | Nie przedstawił własnej prezentacji wyników pracy. Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. |
3,0 | Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Bardzo mała aktywność w zajęciach. | |
3,5 | Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Mała aktywność w zajęciach. | |
4,0 | Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Średnio aktywny udział w zajęciach. | |
4,5 | Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja bez błędów. Aktywny udział w zajęciach. | |
5,0 | Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Bardzo aktywny udział w zajęciach. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-1_K01 Student nabywa kompetencje w zakresie: planowania, realizacji, prezentacji i dyskusji zadania inzynierskiego | 2,0 | Nie |
3,0 | Tak | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wyd. Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000
- Negrino T., Power Point. Tworzenie prezentacji, projekty, Helion, Gliwice, 2005
- Literatura przedmiotu, 2013
Literatura dodatkowa
- Hindle T., Sztuka prezentacji, Wiedza i Życie, Warszawa, 2000