Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S3)

Sylabus przedmiotu Szkolenie BHP i przeciwpożarowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Szkolenie BHP i przeciwpożarowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 5 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku nauki i pracy
C-2Nabycie umiejętności postępowania w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Regulacje prawne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.1
T-A-2Czynniki zagrożeń w środowisku nauki i pracy, wypadki przy pracy. Kształtowanie bezpiecznych warunków pracy, ze szczególnym uwzględniem środków ochrony indywidualnej.1
T-A-3Zasady postępowania w sytuacji zagrożenia pożarem, techniczne środki zabezpieczenia przeciwpożarowego.1
T-A-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia.1
T-A-5Zaliczenie przedmiotu1
5

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
M-3Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Test

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISR_3-_S3/D-1_W01
Student zna zasady i przepisy BHP oraz czynniki zagrożeń w środowisku nauki i pracy.
ISR_3-_W01C-1T-A-1, T-A-2, T-A-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISR_3-_S3/D-1_U01
Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy
ISR_3-_U05C-1T-A-5, T-A-4, T-A-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ISR_3-_S3/D-1_U02
Student potrafi właściwie postępować w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia.
ISR_3-_U05C-1T-A-4, T-A-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISR_3-_S3/D-1_K01
Student rozumie potrzebę ciągłego uczenia się
ISR_3-_K01C-1T-A-4, T-A-2, T-A-3, T-A-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ISR_3-_S3/D-1_W01
Student zna zasady i przepisy BHP oraz czynniki zagrożeń w środowisku nauki i pracy.
2,0
3,0Student zna podstawowe przepisy i zasady BHP.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ISR_3-_S3/D-1_U01
Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy
2,0
3,0Student przestrzega ogólnych zasad i przepisów BHP.
3,5
4,0
4,5
5,0
ISR_3-_S3/D-1_U02
Student potrafi właściwie postępować w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia.
2,0
3,0Student właściwie zachowuje się w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ISR_3-_S3/D-1_K01
Student rozumie potrzebę ciągłego uczenia się
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady pracy zespołowej oraz rozumie potrzebę poszerzania swojej wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. B. Rączkowski, BHP w praktyce, ODDK, Gdańsk, 2012

Literatura dodatkowa

  1. D. Koradecka, red. naukowy, Bezpieczeństwo i higiena pracy, CIOP-PIB, Warszawa, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Regulacje prawne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.1
T-A-2Czynniki zagrożeń w środowisku nauki i pracy, wypadki przy pracy. Kształtowanie bezpiecznych warunków pracy, ze szczególnym uwzględniem środków ochrony indywidualnej.1
T-A-3Zasady postępowania w sytuacji zagrożenia pożarem, techniczne środki zabezpieczenia przeciwpożarowego.1
T-A-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia.1
T-A-5Zaliczenie przedmiotu1
5
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaISR_3-_S3/D-1_W01Student zna zasady i przepisy BHP oraz czynniki zagrożeń w środowisku nauki i pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISR_3-_W01Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie o charakterze podstawowym w obszarze nauk technicznych i studiowanej dyscyplinie, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku nauki i pracy
Treści programoweT-A-1Regulacje prawne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
T-A-2Czynniki zagrożeń w środowisku nauki i pracy, wypadki przy pracy. Kształtowanie bezpiecznych warunków pracy, ze szczególnym uwzględniem środków ochrony indywidualnej.
T-A-5Zaliczenie przedmiotu
Metody nauczaniaM-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe przepisy i zasady BHP.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaISR_3-_S3/D-1_U01Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISR_3-_U05Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji oraz krytycznej ich oceny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku nauki i pracy
Treści programoweT-A-5Zaliczenie przedmiotu
T-A-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia.
T-A-3Zasady postępowania w sytuacji zagrożenia pożarem, techniczne środki zabezpieczenia przeciwpożarowego.
Metody nauczaniaM-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przestrzega ogólnych zasad i przepisów BHP.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaISR_3-_S3/D-1_U02Student potrafi właściwie postępować w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISR_3-_U05Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji oraz krytycznej ich oceny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku nauki i pracy
Treści programoweT-A-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia.
T-A-3Zasady postępowania w sytuacji zagrożenia pożarem, techniczne środki zabezpieczenia przeciwpożarowego.
Metody nauczaniaM-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student właściwie zachowuje się w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaISR_3-_S3/D-1_K01Student rozumie potrzebę ciągłego uczenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISR_3-_K01Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku nauki i pracy
Treści programoweT-A-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia.
T-A-2Czynniki zagrożeń w środowisku nauki i pracy, wypadki przy pracy. Kształtowanie bezpiecznych warunków pracy, ze szczególnym uwzględniem środków ochrony indywidualnej.
T-A-3Zasady postępowania w sytuacji zagrożenia pożarem, techniczne środki zabezpieczenia przeciwpożarowego.
T-A-1Regulacje prawne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Metody nauczaniaM-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady pracy zespołowej oraz rozumie potrzebę poszerzania swojej wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0
zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.