Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Techniki oświetleniowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Techniki oświetleniowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Cierzniewski <Piotr.Cierzniewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Cierzniewski <Piotr.Cierzniewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Rysunek techniczny. |
W-2 | Podstawy CAD. |
W-3 | Fizyka. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student posiada więdzę z zakresu oświetlenia wbudowanego, źródeł światła i zasad projektowania oświetlenia. |
C-2 | Student potrafi zaprojektować oświetlenie wbudowane. |
C-3 | Stedent potrafi wyznaczyć parametry oświetlenia wbudowanego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Przygotowanie aranżacji pomieszczenia do projektu oświetlenia wbudowanego. | 4 |
T-P-2 | Dobór opraw oświetlenia wbudowanego i wyznaczenie miejsc pracy oraz powierzchni obliczeniowych. | 4 |
T-P-3 | Wizualizacja i obliczenia parametrów oświetlenia wbudowanego w pomieszczeniu. | 7 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Postawowe parametry techniki oświetleniowej. | 2 |
T-W-2 | Źródła światła i oprawy oświetleniowe. | 4 |
T-W-3 | Przepisy i normy związane z oświetleniem miejsc pracy. | 2 |
T-W-4 | Wpływ aranżacji na parametry oświetleniowe. | 2 |
T-W-5 | Zasady doboru opraw oświetleniowych i źródeł światła. | 2 |
T-W-6 | Programy wspomagające obliczenie parametrów oświetleniowych i energetycznych na potrzeby oświetlenia wbudowanego. | 2 |
T-W-7 | Zaliczenie wykładów. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-P-2 | Przygowowanie wizualizacji oświetlenia wbudowanego w pomieszczeniu. | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Pokaz |
M-4 | Symulacja oświetlenia wbudowanego |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na podstawie zaliczenia pisemnego i ustnego z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na postawie wykonanej symulacji oświetlenia wbudowanego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/B/17_W01 ma podstawową wiedzę z zakresu instalacji budowlanych | PAWiO_1A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/B/17_U01 potrafi zaprojektować warunki oświetleniowe w architekturze wnętrz i otoczenia | PAWiO_1A_U16 | — | — | C-2, C-3 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/B/17_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | PAWiO_1A_K01 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/B/17_W01 ma podstawową wiedzę z zakresu instalacji budowlanych | 2,0 | |
3,0 | Student posiada więdzę z zakresu oświetlenia wbudowanego, źródeł światła i zasad projektowania oświetlenia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/B/17_U01 potrafi zaprojektować warunki oświetleniowe w architekturze wnętrz i otoczenia | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaprojektować oświetlenie wbudowane. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/B/17_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | 2,0 | |
3,0 | Student rozumię potrzebę śledzenia: - zmian w przepisach dotyczących oświetlenia wbudowanego; - rozwoju oprogramowania wspomagającego projektowanie oświetlenia; - rozwoju opraw oświetleniowych i źródeł światła. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- karty katologowe źródeł światła, 2015
- Karty katalogowe opraw oświetleniowych, 2015
- Dyrektywy UE, ustawy i normy związane z oświetleniem wbudowanym, 2015