Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Współczesne teorie architektoniczne w projektowaniu wnętrz:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Współczesne teorie architektoniczne w projektowaniu wnętrz | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 16 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza i umiejętności dotyczące projektowania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie podstawowej wiedzy o najważniejszych teoriach i manifestach architektury współczesnej oraz ich wpływie na sposób kształtowania przestrzeni. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | 5 zasad nowoczesnej architektury | 2 |
T-W-2 | Funkcjonalizm | 2 |
T-W-3 | Ekspresjonizm i Konstruktywizm | 2 |
T-W-4 | Puryzm i Racjonalizm | 2 |
T-W-5 | Brutalizm | 2 |
T-W-6 | Postmodernizm | 2 |
T-W-7 | Metabolizm | 2 |
T-W-8 | High Tech | 2 |
T-W-9 | Neomodernizm | 2 |
T-W-10 | Dekonstruktywizm | 2 |
T-W-11 | Przestrzeń końca | 2 |
T-W-12 | Przestrzeń przepływów | 2 |
T-W-13 | Przestrzeń śmieciowa | 2 |
T-W-14 | Przestrzeń "pomiędzy" | 2 |
T-W-15 | Zaliczenie wykładów w formie testu i eseju | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Przyswajanie wiedzy z wykładów (przygotowanie do zaliczenia w formie testów) | 40 |
A-W-3 | Czytanie wskazanej literatury | 20 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Analiza przypadku |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności oraz testu sprawdzającego zdobytą wiedzę i eseju dotyczącego tematyki wykładów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/12A_W01 Student potrafi wskazać i scharakteryzować najważniejsze teorie architektury współczesnej, oraz ich twórców. Student potrafi opisać wpływ w/w teorii na sposób kształtowania wnętrz architektonicznych oraz otoczenia. | PAWiO_1A_W04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15 | M-2, M-3, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/12A_K01 podejmuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska (krajobrazu kulturowego i przyrodniczego) | PAWiO_1A_K07 | — | — | C-1 | — | M-2, M-3, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/12A_W01 Student potrafi wskazać i scharakteryzować najważniejsze teorie architektury współczesnej, oraz ich twórców. Student potrafi opisać wpływ w/w teorii na sposób kształtowania wnętrz architektonicznych oraz otoczenia. | 2,0 | nie przyswoił żadnej informacji podanych na zajęciach |
3,0 | zna podstawowe problemy związane z przedmiotem | |
3,5 | zna podstawowe problemy związane z przedmiotem i potrafi podać przykłady | |
4,0 | zna podstawowe problemy w zakresie rozszerzonym | |
4,5 | zna problemy związane z przedmiotem w zakresie rozszerzonym i potrafi wyciągać prawidłowe wnioski | |
5,0 | zna przedmiot biegle, rozważa rozwiązania wariantowe, podaje przykłady z dodatkowej literatury. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/12A_K01 podejmuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska (krajobrazu kulturowego i przyrodniczego) | 2,0 | nie przyswoił żadnej informacji podanych na zajęciach |
3,0 | potrafi ocenić w stopniu dostatecznym wiadomości związane z przedmiotem | |
3,5 | świadomie ocenia wartość przekazanej wiedzy i potrafi wykorzystać ją podając przykłady | |
4,0 | prawidłowo w sposób rozszerzony potrafi ocenić wartość i znaczenie przekazanej wiedzy | |
4,5 | potrafi prawidłowo przeprowadzić analizę zagadnień związanych z przedmiotem w stopniu rozszerzonym | |
5,0 | w sposób biegły ocenia i analizuje zagadnienia związane z przedmiotem |
Literatura podstawowa
- Ch. Jencks, K. Kropf, Teorie i Manifesty Architektury Współczesnej, Grupa Sztuka Architektury, Warszawa, 2013
- Ingrid Böck, Six Canonical Projects by Rem Koolhaas. Essays on the History of Ideas, Jovis, Berlin, 2015
- Bernard Tschumi, Event-Cities 2, MIT Press, Chicago, 1994