Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończenie 5 semestru studiów architektura wnętrz i ogrodów. |
W-2 | Umiejętność obsługi programu AutoCAd lub ArchiCAD. |
W-3 | Umiejętność wykonania wizualizacji wnętrza. |
W-4 | Zdolność do swobodnej wypowiedzi na temat własnej pracy projektowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie praktycznej umiejętności wykonowania inwentaryzacji i na jej podstawie projektu wnętrz lub ogrodu. |
C-2 | Zapoznanie się ze specyfiką pracy biurowej i pracą w grupie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Inwentaryzacja architektoniczno-budowlana wnętrz do adaptacji. Dokonanie pomiarów przy użyciu przyrządów mierniczych, rozrys rzutów i przekrojów, rozwinięcia ścian, wymiarowanie. | 1 |
T-PR-2 | Opracowanie koncepcji aranżacji wnętrza mieszkalnego na podstawie inwentaryzacji. | 1 |
T-PR-3 | Opracowanie projektu wykonawczego aranżacji wnętrz z rozwinięciami ścian i wizualizacją. Przedstawienie projektu inwestorowi. | 1 |
3 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Pomiary pomieszczeń na budowie. | 10 |
A-PR-2 | Wykonywanie analiz projektowych, kwerenda bibliograficzna i ikonograficzna w poszukiwaniu inspiracji. | 10 |
A-PR-3 | Wykonanie odręcznego rysunku pomiarowego z naniesieniem linii wymiarowych i opisów uszczegółowiających. | 20 |
A-PR-4 | Naniesienie dokonanych pomiarów na rysunek elektroniczny AutoCAD, ArchiCAD. | 20 |
A-PR-5 | Twórcze prace projektowe - szkice i wybór najkorzystniejszych rozwiązań. | 20 |
A-PR-6 | Dyskusja o projekcie, argumentacja na rzecz przyjętych rozwiązań. | 10 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Objaśnienia, wyjaśnienia metod pomiarów. Rysowanie odręczne, szkicowanie. Metody programowe z użyciem komputera. Metody projektowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena opiekuna praktyk na podstawie przygotowanego sprawozdania w formie skoroszytu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zalicznenie ustne praktyki w oparciu o wynik praktyki złożony w formie skoroszytu i projektu. Wymagana jest opinia pracodawcy o poziomie przygotowania studenta do pracy w zawodzie oraz proponowane sposoby doskonalenia zawodowego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/E/02_W01 Ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ich bezpośredniego otoczenia | PAWiO_1A_W11 | — | — | C-1 | T-PR-2, T-PR-3, T-PR-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/E/02_U01 Jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim. | PAWiO_1A_U18, PAWiO_1A_U19 | — | — | C-2 | T-PR-2, T-PR-3, T-PR-1 | M-1 | S-1, S-2 |
PAWiO_1A_S1/E/02_U02 Potrafi opracować różne rodzaje dokumentacji technicznej (inwentaryzacje, projekty koncepcyjne, budowlane i wykonawcze, inwentaryzacje powykonawcze). | PAWiO_1A_U22 | — | — | C-1 | T-PR-2, T-PR-3, T-PR-1 | M-1 | S-1 |
PAWiO_1A_S1/E/02_U03 Potrafi w praktyce zawodowej zastosować zasady bhp. | PAWiO_1A_U25 | — | — | C-1, C-2 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/E/02_K01 Jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej. | PAWiO_1A_K04 | — | — | C-2 | T-PR-2, T-PR-3, T-PR-1 | M-1 | S-1, S-2 |
PAWiO_1A_S1/E/02_K02 Jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej, a także ma świadomość funkcjonowania uwarunkowań formalno-prawnych, etycznych oraz odpowiedzialności projektanta za dokonaną inwentaryzację, decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie. Dzięki praktyce nabiera kompetencji do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, śmiałości do wyrażania swoich poglądów. | PAWiO_1A_K02, PAWiO_1A_K10, PAWiO_1A_K04 | — | — | C-1 | T-PR-2, T-PR-3, T-PR-1 | M-1 | S-1, S-2 |
PAWiO_1A_S1/E/02_K03 jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej | PAWiO_1A_K04 | — | — | C-2 | T-PR-2, T-PR-3, T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/E/02_W01 Ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ich bezpośredniego otoczenia | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz iich bezpośredniego otoczenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/E/02_U01 Jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim. | 2,0 | |
3,0 | Posiada w stopniu dostatecznym umiejętność do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/E/02_U02 Potrafi opracować różne rodzaje dokumentacji technicznej (inwentaryzacje, projekty koncepcyjne, budowlane i wykonawcze, inwentaryzacje powykonawcze). | 2,0 | |
3,0 | W stopniu dostatecznym potrafi opracować różne rodzaje dokumentacji technicznej (inwentaryzacje, projekty koncepcyjne, budowlane i wykonawcze, inwentaryzacje powykonawcze). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/E/02_U03 Potrafi w praktyce zawodowej zastosować zasady bhp. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi w stopniu podstawowym w praktyce zawodowej zastosować zasady bhp. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/E/02_K01 Jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Wykazuje się odpowiedzialnością za własną pracę w stopniu podstawowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/E/02_K02 Jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej, a także ma świadomość funkcjonowania uwarunkowań formalno-prawnych, etycznych oraz odpowiedzialności projektanta za dokonaną inwentaryzację, decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie. Dzięki praktyce nabiera kompetencji do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, śmiałości do wyrażania swoich poglądów. | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawową świadomość funkcjonowania uwarunkowań formalno-prawnych, etycznych oraz odpowiedzialności projektanta za dokonaną inwentaryzację, decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/E/02_K03 jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | w stopniu dostatecznym jest odpowiedzialny za pracę, zachowuje się profesjonalnie, porzestrzega etyki zawodowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Markiewicz P., Budownictwo ogólne dla architektów, Vademecum projektanta, Archi-Plus, Kraków, 2009, III, ISBN 978-83-60884-01-0