Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
Sylabus przedmiotu Logistyka w procesach produkcji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Logistyka w procesach produkcji | ||
Specjalność | Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu logistyki zaopatrzenia, zarządzania przedsiębiorstwem oraz ekonomicznych uwarunkowań jego funkcjonowania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy z zakresu zarządzania procesami sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca. |
C-2 | Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu, jaką jest szeroko rozumiana optymalizacja oraz pod kątem zastosowania zasad i koncepcji logistycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Metody logistyczne kształtujące przepływy zasobów międzykomórkowe Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa | 2 |
T-K-2 | Założenia sterowania procesami produkcji Wykorzystanie narzędzi logistycznych do optymalizacji przepływu zasobów | 1 |
T-K-3 | Koncepcje logistycznego sterowania produkcją | 1 |
T-K-4 | Znaczenie systemu klasy ERP w organizacji produkcji | 1 |
T-K-5 | Wykorzystanie zasady Kaizen w projektowaniu produkcji | 1 |
T-K-6 | Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC | 1 |
T-K-7 | Rola uwarunkowań zewnętrznych a płynność produkcji i optymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa | 1 |
T-K-8 | Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania. | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Metody logistyczne kształtujące przepływy zasobów międzykomórkowe Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa | 2 |
T-W-2 | Założenia sterowania procesami produkcji Wykorzystanie narzędzi logistycznych do optymalizacji przepływu zasobów | 1 |
T-W-3 | Koncepcje logistycznego sterowania produkcją | 1 |
T-W-4 | Znaczenie systemu klasy ERP w organizacji produkcji | 1 |
T-W-5 | Wykorzystanie zasady Kaizein w projektowaniu produkcji | 1 |
T-W-6 | Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC | 1 |
T-W-7 | Rola uwarunkowań zewnętrznych a płynność produkcji i optymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa | 1 |
T-W-8 | Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania. | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Uczestnictwo w konwersatoriach | 9 |
A-K-2 | Praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej z wykładów | 15 |
A-K-3 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia teorii z wykładów | 15 |
A-W-3 | Zapoznanie się z podstawową litaraturą z zakresu Logistyki w procesach produkcji | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie) |
M-2 | Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków) |
M-3 | Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D3/06_W01 Wiedza z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca. | E_1A_W01, E_1A_W07, E_1A_W10, E_1A_W15 | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D3/06_U01 Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu - optymalizacja | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U20, E_1A_U10 | — | C-2 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7 | M-2, M-3 | S-2, S-1 |
E_1A_D3/06_U02 Umiejętność zastosowania zasad i koncepcji logistycznych. | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U20, E_1A_U10 | — | C-2 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7 | M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D3/06_W01 Wiedza z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca. | 2,0 | Nie posiada wiedzy z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca | |
3,5 | Posiada ogólną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca | |
4,0 | Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach | |
4,5 | Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej | |
5,0 | Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D3/06_U01 Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu - optymalizacja | 2,0 | Nie posiada umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu |
3,0 | Posiada podstawowe umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu | |
3,5 | Posiada większość umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu | |
4,0 | Posiada wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu wypracowane na zajęciach | |
4,5 | Posiada wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej | |
5,0 | Doskonale opanował wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach | |
E_1A_D3/06_U02 Umiejętność zastosowania zasad i koncepcji logistycznych. | 2,0 | Nie posiada umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych |
3,0 | Posiada podstawowe umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych | |
3,5 | Posiada większość umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych | |
4,0 | Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych wypracowane na zajęciach | |
4,5 | Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej | |
5,0 | Doskonale opanował wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach |
Literatura podstawowa
- Abt S., Systemy logistyczne w gospodarowaniu. Teoria i praktyka logistyki, AE w Poznaniu, Poznań, 1996
- Pfohl H.Ch., Systemy logistyczne, HiM, Poznań, 1998
- Wróblewski K. J., Podstawy sterowania przepływem produkcji, PWN, Warszawa, 1993
Literatura dodatkowa
- Christopher M., Logistics and Supply Chain Management, Prentice Hall, Londyn, 2005
- Szpon J., Dembińska-Cyran I., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy Logistyki, SNIGiR, Szczecin, 2005
- Szpon J., Analiza logistyczna w przedsiębiorstwie, SNIGiR, Szczecin, 2006