Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Logistyka w biznesie

Sylabus przedmiotu Źródła informacji o nieruchomościach:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Źródła informacji o nieruchomościach
Specjalność Gospodarka nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości i Agrobiznesu
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK2 12 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych związanych z gospodarką nieruchomościami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi źródłami informacji o nieruchomościach
C-2Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Sądy wieczysto księgowe i księgi wieczyste2
T-K-2Kataster nieruchomości2
T-K-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu2
T-K-4Analiza wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość2
T-K-5Mapy tematyczne2
T-K-6Inne żródła o nieruchomościach2
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w konwersatoriach15
A-K-2Przygotowanie do bieżących zajęć15
A-K-3Przygotowanie wskazanej literatury15
A-K-4Przygotowywanie prezentacji multimedialnych przez studentów15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-2Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
M-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków
M-4Metody praktyczne - ćwiczenia

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena testu wielokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: ocena w kompetencji zastosowania nabytej wiedzy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/5_W01
Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach
E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W04, E_2A_W08C-1, C-2T-K-3, T-K-6, T-K-4, T-K-5, T-K-2, T-K-1M-1, M-4, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/5_U01
Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach
E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U05C-1, C-2T-K-3, T-K-6, T-K-4, T-K-5, T-K-2, T-K-1M-1, M-4, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/5_K01
Świadomy znaczenia stosowania różych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami
E_2A_K01, E_2A_K04, E_2A_K05C-1, C-2T-K-3, T-K-6, T-K-4, T-K-5, T-K-2, T-K-1M-1, M-4, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/5_W01
Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach
2,0Student nie jest w stanie: zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach wskazać podstawowych żródeł informacji o nieruchomościach rozróznić, definiować i i korzystać ze źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Student : w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiałw zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
4,0Student w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/5_U01
Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach
2,0Nie potrafi rozróżniać podstawowych informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji bez pomocy nauczyciela
3,0Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z wydatną pomoca nauczyciela
3,5Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z pomocą nauczyciela
4,0Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji - samodzielnie
4,5Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji samodzielnie w sposób zadawalający
5,0Samodzielnie rozróżnia i korzysta z różnych źródeł informacji w sposób bardzo dobry

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/5_K01
Świadomy znaczenia stosowania różych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami
2,0Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu elementarnym
3,5Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym
4,0Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach
4,5Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu
5,0W sposób bardzo dobry samodzielnie potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu

Literatura podstawowa

  1. D. Falcenloben, Kataster nieruchomości Rejesterem Publicznym, Gall, 2009
  2. M.H. Kamiński, Księgi wieczyste i hipoteka, Zielona góra, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Dz.U. nr 19, poz 47, Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r o kisiegach wieczystych i hipotekach, 1982
  2. Dz. U. 1999 nr 38 poz. 371, Rozporządzenie ministra rozwoju Regionalnego i Budownictwa w sprawie ewidencji gruntów i budynków, 1999

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Sądy wieczysto księgowe i księgi wieczyste2
T-K-2Kataster nieruchomości2
T-K-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu2
T-K-4Analiza wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość2
T-K-5Mapy tematyczne2
T-K-6Inne żródła o nieruchomościach2
12

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w konwersatoriach15
A-K-2Przygotowanie do bieżących zajęć15
A-K-3Przygotowanie wskazanej literatury15
A-K-4Przygotowywanie prezentacji multimedialnych przez studentów15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/5_W01Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi źródłami informacji o nieruchomościach
C-2Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji
Treści programoweT-K-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu
T-K-6Inne żródła o nieruchomościach
T-K-4Analiza wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość
T-K-5Mapy tematyczne
T-K-2Kataster nieruchomości
T-K-1Sądy wieczysto księgowe i księgi wieczyste
Metody nauczaniaM-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-4Metody praktyczne - ćwiczenia
M-2Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
M-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena testu wielokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: ocena w kompetencji zastosowania nabytej wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest w stanie: zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach wskazać podstawowych żródeł informacji o nieruchomościach rozróznić, definiować i i korzystać ze źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Student : w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiałw zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
4,0Student w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/5_U01Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi źródłami informacji o nieruchomościach
C-2Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji
Treści programoweT-K-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu
T-K-6Inne żródła o nieruchomościach
T-K-4Analiza wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość
T-K-5Mapy tematyczne
T-K-2Kataster nieruchomości
T-K-1Sądy wieczysto księgowe i księgi wieczyste
Metody nauczaniaM-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-4Metody praktyczne - ćwiczenia
M-2Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
M-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena testu wielokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: ocena w kompetencji zastosowania nabytej wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi rozróżniać podstawowych informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji bez pomocy nauczyciela
3,0Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z wydatną pomoca nauczyciela
3,5Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z pomocą nauczyciela
4,0Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji - samodzielnie
4,5Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji samodzielnie w sposób zadawalający
5,0Samodzielnie rozróżnia i korzysta z różnych źródeł informacji w sposób bardzo dobry
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/5_K01Świadomy znaczenia stosowania różych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
E_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi źródłami informacji o nieruchomościach
C-2Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji
Treści programoweT-K-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu
T-K-6Inne żródła o nieruchomościach
T-K-4Analiza wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość
T-K-5Mapy tematyczne
T-K-2Kataster nieruchomości
T-K-1Sądy wieczysto księgowe i księgi wieczyste
Metody nauczaniaM-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-4Metody praktyczne - ćwiczenia
M-2Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
M-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena testu wielokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: ocena w kompetencji zastosowania nabytej wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu elementarnym
3,5Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym
4,0Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach
4,5Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu
5,0W sposób bardzo dobry samodzielnie potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu