Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie projektami | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw technologii informatycznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy z zakresu realizowanych treści programowych |
C-2 | Nabycie umiejętności wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami |
C-3 | Rozwinięcie umiejętności pracy indywidualnej i zespołowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Podstawy tworzenia projektów | 1 |
T-L-2 | Definiowanie projektu | 1 |
T-L-3 | Planowanie zadań, zasobów, czasu i kosztów w projekcie | 2 |
T-L-4 | Optymalizacja planu projektu | 1 |
T-L-5 | Kontrola realizacji projektu | 1 |
T-L-6 | Analizowanie informacji o projekcie | 1 |
T-L-7 | Raportowanie z przebiegu projektu | 1 |
T-L-8 | Zakończenie projektu | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 46 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia zajęć | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: opis |
M-2 | Metody aktywizujące: metoda przypadków |
M-3 | Metody programowane: z użyciem komputera |
M-4 | Metody praktyczne: metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wystawiana w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych uwzględniająca indywidualne przygotowanie, aktywność i współpracę w zespole w celu rozwiązania postawionych problemów oraz umiejętność prezentacji opracowanych wyników. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na koniec zajęć na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie realizacji poszczególnych ćwiczeń i końcowej prezentacji zawierającej podsumowanie przeprowadzonych prac. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_A04_W01 Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów | EL_1A_W17 | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-6 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_A04_U01 Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów | EL_1A_U02, EL_1A_U04 | — | — | C-2, C-3 | T-L-4, T-L-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-6 | M-3, M-4 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_A04_K01 Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudnosci | EL_1A_K02, EL_1A_K05 | — | — | C-3 | T-L-4, T-L-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-6 | M-3, M-4 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_A04_W01 Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_A04_U01 Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_A04_K01 Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudnosci | 2,0 | |
3,0 | Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudnosci | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Sebastian Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, 2011
Literatura dodatkowa
- Sebastain Wilczewski, MS Project 2007. Ćwiczenia praktyczne., Helion, 2009
- Mary Grace Duffy, Zarządzanie projektami, OnePress, 2007
- Harold Kerzner, Zarządzanie projektami. Studium przypadków, Helion, 2005
- Carl L. Pritchard, Zarządzanie ryzykiem w projektach - teoria i praktyka, WIG-Press, 2002
- Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa, 2007