Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N2)
Sylabus przedmiotu Symulacja i projektowanie układów energoelektronicznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Symulacja i projektowanie układów energoelektronicznych | ||
Specjalność | Urządzenia i instalacje elektryczne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Hołub <Marcin.Holub@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zakończone pozytywnie kursy z urządzeń elektroenergetycznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość technik i środowisk symulacyjnych oraz projektowych w dziedzinie energoelektroniki, umiejętnosć modelowania, obliczeń oraz budowy płytek drukowanych dla zadanych ukłądów energoelektronicznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Budowa modelu, badania symulacyjne, model ścieżki drukowanej oraz render 3D modelu prototypu dla wybranego przez prowadzącego zagadnienia (przetwornica, falownik, kontroler) | 18 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie, zasady zaliczeń, literatura | 1 |
T-W-2 | Symulacja układów energoelektronicznych - dostępne środowiska, domeny obliczeniowe | 1 |
T-W-3 | Symulacja w środowisku Simplorer - cechy charakterystyczne, budowa modeli, ekstrakcja wyników | 1 |
T-W-4 | Postprocessing wyników w środowisku Simplorer | 1 |
T-W-5 | Symulacja w środowisku Gecko Circuits | 1 |
T-W-6 | Wyświetlanie wyników i edycja w środowisku Gecko | 1 |
T-W-7 | Projektowanie układów energoelektronicznych - środowisko Eagle | 1 |
T-W-8 | Zasady projektowania układów i przykłady dobrych/złych poraktyk | 1 |
T-W-9 | Techniki budowy prototypów - przykład obliczeniowy na bazie prostej przetwornicy | 1 |
T-W-10 | Podsumowanie | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach projektowych | 18 |
A-P-2 | Przygotowanie dokumentacji i prezentacji końcowej | 42 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęćiach | 10 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć | 20 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metody programowe z użyciem komputera |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu i dokumentacji |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_G02-04_W01 Student rozumie metodykę projektowania i cechy charakterystyczne złożonych rozwiązań energoelektronicznych o różnym przeznaczeniu, ma wiedze na temat środowisk symulacyjncyh, projektowych oraz trendów rozwojowych w segmencie energoelektroniki. | EL_2A_W05, EL_2A_W08 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-3 | M-4, M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_G02-04_U01 Student potrafi, działając w małej grupie, opracować komputerowy model układu, zbudować model prototypu układu energoelektronicznego (płytkę PCB), zdefiniować i przeprowadzić eksperyment symulacyjny, opracować jego wyniki i przedstawić dokumentację techniczną. | EL_2A_U02, EL_2A_U03, EL_2A_U07, EL_2A_U08, EL_2A_U17 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-4, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_G02-04_W01 Student rozumie metodykę projektowania i cechy charakterystyczne złożonych rozwiązań energoelektronicznych o różnym przeznaczeniu, ma wiedze na temat środowisk symulacyjncyh, projektowych oraz trendów rozwojowych w segmencie energoelektroniki. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie metodykę projektowania i cechy charakterystyczne złożonych rozwiązań energoelektronicznych o różnym przeznaczeniu, ma wiedze na temat środowisk symulacyjncyh, projektowych oraz trendów rozwojowych w segmencie energoelektroniki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_G02-04_U01 Student potrafi, działając w małej grupie, opracować komputerowy model układu, zbudować model prototypu układu energoelektronicznego (płytkę PCB), zdefiniować i przeprowadzić eksperyment symulacyjny, opracować jego wyniki i przedstawić dokumentację techniczną. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi, działając w małej grupie, opracować komputerowy model układu, zbudować model prototypu układu energoelektronicznego (płytkę PCB), zdefiniować i przeprowadzić eksperyment symulacyjny, opracować jego wyniki i przedstawić dokumentację techniczną. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- W. Hejmo, R. Kozioł, Systemy mikroprocesorowe w automatyce napędu elektrycznego, WNT, Warszawa, 1994, -, -
Literatura dodatkowa
- B. Bose, Power electronics and motor drives, Academic press, Knoxville, 2006, -, -
- T. Wildi, Electrical Machines, Drives and power systems, Pearson International, USA, 2006, -, -