Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Język rosyjski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język rosyjski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język rosyjski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Styl naukowy. Cechy charakterystyczne. Terminy międzynarodowe. Leksyka oraz konstrukcje gramatyczne odzwierciedlające specyfikę stylu naukowego. Matematyka. Terminologia. Działania. Pojęcia.3
T-LK-2Chemia. Pierwiastki. Symbole. Związki. Układ okresowy pierwiastków D.I.Mendelejewa.3
T-LK-3Fizyka. Działy. Pojęcia.3
T-LK-4Wielkości fizyczne. Elektryczne przyrządy pomiarowe.3
T-LK-5Zjawiska fizyczne i chemiczne.3
T-LK-6Metody badania i opisy przyrody.3
T-LK-7Prąd elektryczny. Działanie, praca, moc, zastosowanie.3
T-LK-8Pole magnetyczne. Elektromagnesy. Silniki elektryczne.3
T-LK-9Zjawisko indukcji elektromagnetycznej. Generatory.3
T-LK-10Nowoczesne źródła energii. Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne.30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.45
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_A01.3_U01
Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
EL_2A_U04, EL_2A_U06C-1T-LK-7, T-LK-1, T-LK-6, T-LK-10, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-8, T-LK-9M-1, M-3, M-2, M-4, M-6S-1
EL_2A_A01.3_U02
Student rozumie większość czytanych tekstów i używa podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
EL_2A_U04, EL_2A_U06C-2T-LK-7, T-LK-1, T-LK-6, T-LK-10, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-8, T-LK-9M-1, M-5S-1, S-2

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_2A_A01.3_U01
Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
EL_2A_A01.3_U02
Student rozumie większość czytanych tekstów i używa podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Г.М. Петрова, Русский язык в техническом вузе: учебное пособие для иностранных учащихся, Русский язык, Москва, 2011
  2. Т.Е. Аросева, Л.Г. Рогова, Н.Ф. Сафьянова, Научный стиль речи: технический профиль: пособие для иностранных студентов, Русский язык, Москва, 2010
  3. А.Г. Ипполитов, С.Ф. Журавлева, Пособие по развитию навыков чтения и аудирования (физика), Русский язык, Москва, 1986
  4. К. И. Пехливанова, М. Н. Лебедева, Грамматика русского языка в иллюстрациях, Русский язык, Москва, 1985

Literatura dodatkowa

  1. ЭЛЕКТРО. Электротехника, электроэнергетика, электротехническая промышленность, http://www.elektro-journal.ru, 2011
  2. Наука и техника, электронная библиотека – http://n-t.ru, 2011
  3. Наука и техника, http://science.km.ru, 2011

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Styl naukowy. Cechy charakterystyczne. Terminy międzynarodowe. Leksyka oraz konstrukcje gramatyczne odzwierciedlające specyfikę stylu naukowego. Matematyka. Terminologia. Działania. Pojęcia.3
T-LK-2Chemia. Pierwiastki. Symbole. Związki. Układ okresowy pierwiastków D.I.Mendelejewa.3
T-LK-3Fizyka. Działy. Pojęcia.3
T-LK-4Wielkości fizyczne. Elektryczne przyrządy pomiarowe.3
T-LK-5Zjawiska fizyczne i chemiczne.3
T-LK-6Metody badania i opisy przyrody.3
T-LK-7Prąd elektryczny. Działanie, praca, moc, zastosowanie.3
T-LK-8Pole magnetyczne. Elektromagnesy. Silniki elektryczne.3
T-LK-9Zjawisko indukcji elektromagnetycznej. Generatory.3
T-LK-10Nowoczesne źródła energii. Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania.3
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne.30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.45
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_2A_A01.3_U01Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U04Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji (w języku polskim i języku obcym)
EL_2A_U06Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-7Prąd elektryczny. Działanie, praca, moc, zastosowanie.
T-LK-1Styl naukowy. Cechy charakterystyczne. Terminy międzynarodowe. Leksyka oraz konstrukcje gramatyczne odzwierciedlające specyfikę stylu naukowego. Matematyka. Terminologia. Działania. Pojęcia.
T-LK-6Metody badania i opisy przyrody.
T-LK-10Nowoczesne źródła energii. Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania.
T-LK-3Fizyka. Działy. Pojęcia.
T-LK-5Zjawiska fizyczne i chemiczne.
T-LK-2Chemia. Pierwiastki. Symbole. Związki. Układ okresowy pierwiastków D.I.Mendelejewa.
T-LK-4Wielkości fizyczne. Elektryczne przyrządy pomiarowe.
T-LK-8Pole magnetyczne. Elektromagnesy. Silniki elektryczne.
T-LK-9Zjawisko indukcji elektromagnetycznej. Generatory.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-2praca w grupach
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_2A_A01.3_U02Student rozumie większość czytanych tekstów i używa podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U04Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji (w języku polskim i języku obcym)
EL_2A_U06Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-7Prąd elektryczny. Działanie, praca, moc, zastosowanie.
T-LK-1Styl naukowy. Cechy charakterystyczne. Terminy międzynarodowe. Leksyka oraz konstrukcje gramatyczne odzwierciedlające specyfikę stylu naukowego. Matematyka. Terminologia. Działania. Pojęcia.
T-LK-6Metody badania i opisy przyrody.
T-LK-10Nowoczesne źródła energii. Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania.
T-LK-3Fizyka. Działy. Pojęcia.
T-LK-5Zjawiska fizyczne i chemiczne.
T-LK-2Chemia. Pierwiastki. Symbole. Związki. Układ okresowy pierwiastków D.I.Mendelejewa.
T-LK-4Wielkości fizyczne. Elektryczne przyrządy pomiarowe.
T-LK-8Pole magnetyczne. Elektromagnesy. Silniki elektryczne.
T-LK-9Zjawisko indukcji elektromagnetycznej. Generatory.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0