Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Komunikacja człowiek komputer:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja człowiek komputer | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Mazurek <Przemyslaw.Mazurek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Robert Krupiński <Robert.Krupinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Systemy operacyjne i architektura systemów komputerowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student zna sposoby komunikacji człowiek komputer. |
C-2 | Student potrafi przygotować aplikację realizującą komunikację człowiek-komputer. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Przetwarzanie i przechwytywanie komunikatów myszki i klawiatury | 3 |
T-L-2 | Komunikacja z komputerem za pomocą gestów | 6 |
T-L-3 | Komunikacja za pomocą dźwięku | 3 |
T-L-4 | Komunikacja za pomocą obrazu | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przetwarzanie komunikatów myszki i klawiatury | 2 |
T-W-2 | Przechwytywanie zdarzeń myszki i klawiatury | 2 |
T-W-3 | Ekrany dotykowe i rozpoznawanie gestów | 4 |
T-W-4 | Komunikacja za pomocą dźwięku | 3 |
T-W-5 | Komunikacja za pomocą obrazu | 3 |
T-W-6 | Zaliczenie wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Opracowanie wyników ćwiczeń laboratoryjnych | 30 |
A-L-3 | Przygotowanie do zajęć | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Uzupełnianie wiedzy z literatury | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie sie do zaliczenia zajęć | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem rzeczywistego środowiska deweloperskiego |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanych zadań z ćwiczeń laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu wyboru |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C30.1_W01 Student potrafi prawidłowo dobrać narzędzia deweloperskie, potrafi zaproponować ich prawidłową konfigurację. Potrafi wytłumaczyć przebieg procesu i wyliczyć wymagane kroki do otrzymania finalnego produktu. Student zna sposoby komunikacji człowiek-komputer. | TI_1A_W08, TI_1A_W09, TI_1A_W22 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C30.1_U01 Student potrafi napisać i uruchomić prosty program wykorzystujący kanały komunikacji człowiek-komputer. Orientuje się w strukturze i komponentach projektu. | TI_1A_U07 | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C30.1_W01 Student potrafi prawidłowo dobrać narzędzia deweloperskie, potrafi zaproponować ich prawidłową konfigurację. Potrafi wytłumaczyć przebieg procesu i wyliczyć wymagane kroki do otrzymania finalnego produktu. Student zna sposoby komunikacji człowiek-komputer. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi prawidłowo dobrać narzędzia deweloperskie, potrafi zaproponować ich prawidłową konfigurację. Potrafi wytłumaczyć przebieg procesu i wyliczyć wymagane kroki do otrzymania finalnego produktu. Student zna sposoby komunikacji człowiek-komputer. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C30.1_U01 Student potrafi napisać i uruchomić prosty program wykorzystujący kanały komunikacji człowiek-komputer. Orientuje się w strukturze i komponentach projektu. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi napisać i uruchomić prosty program wykorzystujący kanały komunikacji człowiek-komputer. Orientuje się w strukturze i komponentach projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kent Norman, Jurek Kirakowski, The Wiley Handbook of Human Computer Interaction Set, Wiley, 2018, 1
- Microsoft, Dokumentacja do systemu Windows, 2018, http://msdn.microsoft.com
- Google, Dokumentacja do systemu Android, 2018, http://developer.android.com
- Bruce Eckel, Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV, Helion, Gliwice, 2009
Literatura dodatkowa
- Konar Amit, Saha Sriparna, Gesture Recognition, Springer, 2018
- Ben Shneiderman, Catherine Plaisant, MAxine Cohen, Steven Jacobs, Designing the User Interfaces: Strategies for Effective Human-Computer Interaction, Pearson, 2017, 6