Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S2)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie sieciami i usługami telekomunikacyjnymi:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie sieciami i usługami telekomunikacyjnymi | ||
Specjalność | Systemy transmisyjne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Telekomunikacji i Fotoniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jakub Pęksiński <Jakub.Peksinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zasad funkcjonowania sieci telekomunikacyjnych i teleinformatycznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z platformami i usługami sieci telekomunikacyjnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt z zakresu funkcjonalności, aspektów bezpieczeństwa i zastosowania w sieciach telekomunikacyjnych systemu sygnalizacyjnego SS7 lub usług telekomunikacyjnych (analogowych i cyfrowych - aspekty działania, wady i zalety) lub wykorzystania "Cloud Computing" w platformach usługowych (możliwości, ograniczenia, bezpieczeństwo, aspekty prawne). | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu. Podstawy współdziałania płaszczyzny transmisji danych, sygnalizacji i zarządzania. Budowa sieci telekomunikacyjnych. Model OSI | 3 |
T-W-2 | Koncepcja zarządzania usługami telekomunikacyjnymi | 3 |
T-W-3 | Standaryzacja usług, cele standaryzacji w sieciach telekomunikacyjnych. Organizacje standaryzacyjne | 2 |
T-W-4 | Sygnalizacja w sieciach telekomunikacyjnych. | 2 |
T-W-5 | System sygnalizacji SS7 | 4 |
T-W-6 | Usługi telekomunikacyjne w analogowych sieciach telekomunikacyjnych | 4 |
T-W-7 | Usługi telekomunikacyjne w cyfrowych sieciach telekomunikacyjnych | 4 |
T-W-8 | Sieci inteligentne, zarządzanie usługami | 4 |
T-W-9 | Usługi Cloud Computing | 2 |
T-W-10 | Zaliczenie wykładów | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Samodzielne studiowanie tematyki zajęć | 30 |
A-P-3 | Przygotowanie sprawozdania, pracy pisemnej, prezentacji, itp. | 30 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki zajęć | 15 |
A-W-3 | Analiza przykładów z zajęć | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Realizacja zadania projektowego |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_D04-ST_W001 ma uporządkowaną wiedzę z zakresu organizacji systemów, usług i sieci telekomunikacyjnych, a także systemów zarządzania i sygnalizacji w sieciach; | TI_2A_W07 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-10, T-W-4, T-W-5, T-W-2 | M-1 | S-1 |
TI_2A_D04-ST_W002 ma uporządkowaną wiedzę w zakresie platform usługowych w sieciach telekomunikacyjnych w szczególnosći w sieciach komórkowych, potrafi wskazać tendencje rozwojowe | TI_2A_W07 | — | — | C-1 | T-W-9, T-W-10, T-W-7, T-W-6, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_D04-ST_U01 Student potrafi dokonać wyboru platform usługowych dla potrzeb zadań projektowych | TI_2A_U01 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_D04-ST_K001 Rozumie potrzebę uczenia się | TI_2A_K03 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
TI_2A_D04-ST_K002 Potrafi pracować w grupie | TI_2A_K03 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_D04-ST_W001 ma uporządkowaną wiedzę z zakresu organizacji systemów, usług i sieci telekomunikacyjnych, a także systemów zarządzania i sygnalizacji w sieciach; | 2,0 | |
3,0 | ma uporządkowaną wiedzę z zakresu organizacji systemów, usług i sieci telekomunikacyjnych, a także systemów zarządzania i sygnalizacji w sieciach; | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TI_2A_D04-ST_W002 ma uporządkowaną wiedzę w zakresie platform usługowych w sieciach telekomunikacyjnych w szczególnosći w sieciach komórkowych, potrafi wskazać tendencje rozwojowe | 2,0 | |
3,0 | ma uporządkowaną wiedzę w zakresie platform usługowych w sieciach telekomunikacyjnych w szczególnosći w sieciach komórkowych, potrafi wskazać tendencje rozwojowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_D04-ST_U01 Student potrafi dokonać wyboru platform usługowych dla potrzeb zadań projektowych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dokonać wyboru platform usługowych dla potrzeb zadań projektowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_D04-ST_K001 Rozumie potrzebę uczenia się | 2,0 | |
3,0 | Rozumie potrzebę uczenia się | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TI_2A_D04-ST_K002 Potrafi pracować w grupie | 2,0 | |
3,0 | Potrafi pracować w grupie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rekomendacje ITU-T, dokumenty IETF oraz standardy IEEE, 2015
- Standardy 3GPP, 2018
- J. Ding, Advances in Network Management, CRC Press, 2010
- M. Subramanian, Network Management, Principles and Practice, Addison-Wesley, 2000
- Haykin S., Systemy telekomunikacyjne, WKiŁ, Warszawa, 1998, 1
- Wesołowski K., Systemy radiokomunikacji ruchomej, WKiŁ, Warszawa, 1998, 1
- Lipiński W., Obliczenia numeryczne w teorii sygnałów i obwodów elektrycznych, ZAPOL, Szczecin, 2010, 2
- Holma, Toskala, WCDMA for UMTS, Wiley, 2014
- Holma, Toskala, LTE for UMTS, Wiley, 2013
- Robert W. Stewart, Kenneth W. Barlee, Dale S.W.Atkinson, Software Defined Radio using MATLAB & Simulink and RTL-SDR, Strathclyde Academic Media, 2015
- Bogucka H., Technologie radia kognitywnego, PWN, Warszawa, 2016
- Łysiuk Anna, Kozłowski Sebastian, Yashchyshyn Yevhen, Nowe techniki transmisji radiowej. Laboratorium, Wydawnicza Politechnik Oficyna, 2015