Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TI_2A_A01.1_U01 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TI_2A_U13 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. |
---|
TI_2A_U14 | Potrafi biegle porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym. |
TI_2A_U15 | Wykazuje umiejętność napisania opracowania wyników pracy badawczej w języku polskim oraz krótkiego doniesienia naukowego w języku obcym na podstawie własnych badań. |
TI_2A_U16 | Posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i w języku obcym dotyczącą zagadnień szczegółowych studiowanej dyscypliny inżynierskiej. |
TI_2A_U18 | Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Cel przedmiotu | C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
---|
Treści programowe | T-LK-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień:
Definicja i różne aspekty teleinformatyki (What is ICT? ICT in the workplace, ICT in education) |
---|
T-LK-2 | Wprowadzenie do systemów teleinformatycznych. (Introduction to ICT systems)
Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure) |
T-LK-5 | Centra danych. Bezpieczeństwo przechowywanych
danych (Data centres and security) |
T-LK-4 | Rozwój oprogramowania (Software development)
Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs) |
T-LK-7 | Tracking the trackers: what are cookies? Anintroduction to web tracking |
T-LK-6 | Cyberprzestępczość (Cybercrime) |
T-LK-11 | Zastosowanie teleinformatyki (Technology adoption in society: e -commerce and e-government).
Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers) |
T-LK-8 | Światłowody i ich zastosowanie. (What is a fiber optic cable. The role of it in computer networking and the internet)
Zdania względne (Relative sentences) |
T-LK-12 | ICT i etyka. (Computing and ethics) |
T-LK-10 | Cameras can steal data from computer hard drive LED lights. |
T-LK-13 | Przyszłość teleinformatyki. (ICT in the future)
Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.) |
T-LK-3 | Internet (The Internet and rapid growth of SNS-social networking services)
Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms. |
T-LK-9 | An algorithm that knows when you’ll get bored with your favorite mobile game |
Metody nauczania | M-4 | dyskusja |
---|
M-3 | prezentacja |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |