Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Budowa i eksploatacja maszyn (S3)

Sylabus przedmiotu Metoda elementów skończonych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budowa i eksploatacja maszyn
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Metoda elementów skończonych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki i Podstaw Konstrukcji Maszyn
Nauczyciel odpowiedzialny Konrad Konowalski <Konrad.Konowalski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 10 3,00,50zaliczenie
laboratoriaL5 5 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

dla tego przedmiotu nie są określone cele przedmiotu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Budowa macierzy systemowych dla podstawowych elementów mechanicznych1
T-L-2Modelowanie wybranych zagadnień mechanicznych i termicznych2
T-L-3Modelowanie wybranych zagadnień przepływowych2
5
wykłady
T-W-1Budowa macierzy bezwładności i sztywności dla elementów typu belka, płyta i ich analiza statyczna oraz dynamiczna3
T-W-2Formułowanie problemów przepływu ciepła - zagadnienie dwu i trójwymiarowe3
T-W-3Zastosowanie metody MES do rozwiązywania zagadnień mechaniki płynów4
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-L-2Budowa modeli MES dla wybranych zagadnień25
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-W-2Analiza literatury. Studiowanie zagadnień poruszanych na wykładzie17
A-W-3Przygotowanie do egzaminu8
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczne

Sposoby oceny

dla tego przedmiotu nie są określone sposoby oceny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BiEM_3-_08-4_W01
Uzyskuje wiedzę dotyczącą definiowania elementów skończonych, warunków brzegowych, elementów kontaktowych oraz wykonywania analiz statycznych oraz dynamicznych.
BiEM_3A_W01, BiEM_3A_W02

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BiEM_3-_08-4_U01
Potrafi stosować w praktyce wiedzę dotyczącą definiowania elementów skończonych, warunków brzegowych, elementów kontaktowych oraz wykonywania analiz statycznych oraz dynamicznych.
BiEM_3A_U04

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BiEM_3-_08-4_W01
Uzyskuje wiedzę dotyczącą definiowania elementów skończonych, warunków brzegowych, elementów kontaktowych oraz wykonywania analiz statycznych oraz dynamicznych.
2,0
3,0Rozumie sposób definiowania elementów skończonych, potrafi zinterpretować funkcje kształtu, potrafi zdefiniować warunki brzegowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BiEM_3-_08-4_U01
Potrafi stosować w praktyce wiedzę dotyczącą definiowania elementów skończonych, warunków brzegowych, elementów kontaktowych oraz wykonywania analiz statycznych oraz dynamicznych.
2,0
3,0Potrafi modelować złożone układy mechaniczne i interpretować krytycznie uzyskane wyniki
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Budowa macierzy systemowych dla podstawowych elementów mechanicznych1
T-L-2Modelowanie wybranych zagadnień mechanicznych i termicznych2
T-L-3Modelowanie wybranych zagadnień przepływowych2
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Budowa macierzy bezwładności i sztywności dla elementów typu belka, płyta i ich analiza statyczna oraz dynamiczna3
T-W-2Formułowanie problemów przepływu ciepła - zagadnienie dwu i trójwymiarowe3
T-W-3Zastosowanie metody MES do rozwiązywania zagadnień mechaniki płynów4
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-L-2Budowa modeli MES dla wybranych zagadnień25
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-W-2Analiza literatury. Studiowanie zagadnień poruszanych na wykładzie17
A-W-3Przygotowanie do egzaminu8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBiEM_3-_08-4_W01Uzyskuje wiedzę dotyczącą definiowania elementów skończonych, warunków brzegowych, elementów kontaktowych oraz wykonywania analiz statycznych oraz dynamicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyBiEM_3A_W01Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym w dyscyplinie Budowa i Eksploatacja Maszyn, obejmującej najnowsze osiągnięcia nauki.
BiEM_3A_W02Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie Budowa i Eksploatacja Maszyn, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie sposób definiowania elementów skończonych, potrafi zinterpretować funkcje kształtu, potrafi zdefiniować warunki brzegowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBiEM_3-_08-4_U01Potrafi stosować w praktyce wiedzę dotyczącą definiowania elementów skończonych, warunków brzegowych, elementów kontaktowych oraz wykonywania analiz statycznych oraz dynamicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyBiEM_3A_U04Potrafi racjonalizować swoje decyzje badawcze wykorzystując techniki komputerowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi modelować złożone układy mechaniczne i interpretować krytycznie uzyskane wyniki
3,5
4,0
4,5
5,0