Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (N2)
Sylabus przedmiotu Auditing energetyczny w gospodarce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Energetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Auditing energetyczny w gospodarce | ||
Specjalność | efektywność energetyczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Techniki Cieplnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Zapałowicz <Zbigniew.Zapalowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zagadnienia z akresu termodynamiki |
W-2 | Zagadnienia z zakresu wymiany ciepła |
W-3 | Podstawy elektrotechniki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznianie studentów z możliwościami prowadzenia racjonalnej gospodarki energią i materiałami w gospodarce |
C-2 | Kształtowanie umiejętności proponowania i oceny rozwiązań technicznych mających na celu racjonalne wykorzystanie energii w gospodarce |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Przykłady obliczeniowe dostosowane do do treści wykładów | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie. Działalność energetyczna człowieka. Potrzeby energetyczne oraz materiałowe świata i Polski. Stan środowiska naturalnego. Podstawowe uwarunkowania prawne. | 1 |
T-W-2 | Podstawowe zasady auditingu energetycznego | 1 |
T-W-3 | Analiza energetyczna i egzergetyczna procesów cieplnych. Straty egzergii a efektywność energetyczna | 1 |
T-W-4 | Podstawowe pojęcia dotyczące energochłonności bezpośredniej i skumulowanej. Metody obliczeń energochłonności bezpośredniej i skumulowanej. | 1 |
T-W-5 | Energia odpoadowa i ogólne sposby jej wykorzystania | 1 |
T-W-6 | Racjonalizacja struktury ukladów cieplnych - metoda pinch | 1 |
T-W-7 | Kojarzenie procesów cieplnych | 1 |
T-W-8 | Racjonalne użytkowanie energii w gospodarstwach domowych | 1 |
T-W-9 | Racjonalne użytkowanie energii w rolnictwie | 2 |
T-W-10 | Racjonaline użytkowanie energii w transporcie | 2 |
T-W-11 | Racjonalne użytkowanie energii w obiektach użyteczności publicznej | 1 |
T-W-12 | Ekonomiczne i ekologiczne aspekty racjonalnego uzytkowania energii | 1 |
T-W-13 | Przykłady racjonalnego wykorzystania energii w gospodarce. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych | 15 |
A-P-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 4 |
A-P-3 | Studiowanie literatury przedmiotu | 15 |
A-P-4 | Przygotowanie projektu | 26 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 14 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 18 |
A-W-3 | Uczestnictwo konsultacjach | 2 |
A-W-4 | Przygotowanie się do zaliczenia wykładów | 25 |
A-W-5 | Pisemne zaliczenie wykładów | 1 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny, System punktowy oceny egzaminu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_EE/01_W01 Student zna metody efektywnego wykorzystania energii i materiałów w gospodarce. | ENE_2A_W09 | — | — | C-2, C-1 | T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_EE/01_U01 Student umie ocenić możliwość zagospodarowania energii i matriałów w gospodarce oraz określić wynikające z tego powodu oszczędności | ENE_2A_U13 | — | — | C-2, C-1 | T-W-5, T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-P-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_EE/01_K01 Student ma świadomość korzyści technicznych, ekonomicznych i ekologicznych wynikających z efektywnego wykorzystania energii i materiałów w gospodarce narodowej | ENE_2A_K03, ENE_2A_K04 | — | — | C-2 | T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_EE/01_W01 Student zna metody efektywnego wykorzystania energii i materiałów w gospodarce. | 2,0 | Opanowanie materiału w zakresie poniżej 60% punktów możliwych do zdobycia |
3,0 | Opanowanie materiału w zakresie 60-68% punktów możliwych do zdobycia | |
3,5 | Opanowanie materiału w zakresie 69-76% punktów możliwych do zdobycia | |
4,0 | Opanowanie materiału w zakresie 77-84% punktów możliwych do zdobycia | |
4,5 | Opanowanie materiału w zakresie poniżej 85-92% punktów możliwych do zdobycia | |
5,0 | Opanowanie materiału w zakresie poniżej 93-100% punktów możliwych do zdobycia |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_EE/01_U01 Student umie ocenić możliwość zagospodarowania energii i matriałów w gospodarce oraz określić wynikające z tego powodu oszczędności | 2,0 | Opanowanie materiału w zakresie poniżej 60% punktów możliwych do zdobycia |
3,0 | Opanowanie materiału w zakresie 60-68% punktów możliwych do zdobycia | |
3,5 | Opanowanie materiału w zakresie 69-76% punktów możliwych do zdobycia | |
4,0 | Opanowanie materiału w zakresiej 77-84% punktów możliwych do zdobycia | |
4,5 | Opanowanie materiału w zakresiej 85-92% punktów możliwych do zdobycia | |
5,0 | Opanowanie materiału w zakresie 92-100% punktów możliwych do zdobycia |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_EE/01_K01 Student ma świadomość korzyści technicznych, ekonomicznych i ekologicznych wynikających z efektywnego wykorzystania energii i materiałów w gospodarce narodowej | 2,0 | Nie |
3,0 | Tak | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szargut A., Ziębik A., Podstawy energetyki cieplnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2000
- Górzyński J., Urbaniec K., Wytwarzanie i użytkowanie energii w przemyśle, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskie, Warszawa, 2000
- Górzyński J., Audyting energetyczny, Narodawa Agencja Poszanowania Energii, Warszawa, 2000