Sylabus przedmiotu Metodyka badań naukowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Inżynieria materiałowa |
Forma studiów |
studia niestacjonarne |
Poziom |
trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta |
doktor |
Obszary studiów |
studia trzeciego stopnia |
Profil |
|
Moduł |
— |
Przedmiot |
Metodyka badań naukowych |
Specjalność |
przedmiot wspólny |
Jednostka prowadząca |
Instytut Inżynierii Materiałowej |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Zbigniew Rosłaniec <Zbigniew.Roslaniec@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
|
ECTS (planowane) |
5,0 |
ECTS (formy) |
5,0 |
Forma zaliczenia |
zaliczenie |
Język |
polski |
Blok obieralny |
— |
Grupa obieralna |
— |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
wykłady | W | 1 | 35 | 5,0 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|
W-1 | Szkolenie biblioteczne. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie doktoranta z warunkami i podstawami pracy naukowej. Charakter prowadzonych badań narzuca ich metodykę. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
wykłady |
---|
T-W-1 | Definicje badań podstawowych (poznawczych) i stosowanych. Formułowanie celu badań i tezy naukowej. Formułowanie tematu badań - słowa kluczowe. Metody analizy stanu wiedzy. Temat bada ń a stan wiedzy. Pojęcie nowości naukowej. Zasady prowadzenia eksperymentu. Dobór metod badawczych a metody pomiarowe. Oszacowanie błędów pomiarów jako warunek wiarygodności rezultatów i wniosków. Problemowy sposób formowania rozdziałów rozprawy doktorskiej. Część eksperymentalna a wyniki i ich omówienie. Sposoby cytowania źródeł literaturowych. Zasady zastrzegania własności intelektualnej. Aplikacyjne i ekonomiczne asoekty oceny wyników badań. | 8 |
| 8 |
---|
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|
wykłady |
---|
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 8 |
A-W-2 | Współudział w realizacji poszczególnych zadań programowych. | 52 |
| 60 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczneSposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby ocenyZamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
IM_3-_09_W01 Zna metody badań naukowych stosowane w inżynierii mechanicznej, zna sposoby pisania projektów naukowych, posiada wiedzę nt. pracy w grupie nad wybranym projektem naukowym. | IM_3-_W03 | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
IM_3-_09_U01 Potrafi stosować metody badań naukowych inżynierii mechanicznej, potrafi pisać projekty naukowy, potrafi pracować w grupie nad wybranym projektem naukowym. | IM_3-_U05 | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|
IM_3-_09_W01 Zna metody badań naukowych stosowane w inżynierii mechanicznej, zna sposoby pisania projektów naukowych, posiada wiedzę nt. pracy w grupie nad wybranym projektem naukowym. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi opisać metody badań naukowych stosowane w inżynierii mechanicznej |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|
IM_3-_09_U01 Potrafi stosować metody badań naukowych inżynierii mechanicznej, potrafi pisać projekty naukowy, potrafi pracować w grupie nad wybranym projektem naukowym. | 2,0 | |
3,0 | Potarfi zaplanować prace prowadzone w ramach projektu badawczego. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |