Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe II | ||
Specjalność | konstrukcje lekkie | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Kwiatkowska <Magdalena.Kwiatkowska@zut.edu.pl>, Sandra Paszkiewicz <Sandra.Paszkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Opanowanie efektów kształcenia określonych w przedmiocie Seminarium dyplomowe I |
W-2 | brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie przez studenta umiejętności realizowania, redagowania i prezentowania zagadnień naukowych zawartych w pracy dyplomowej |
C-2 | Kontrola realizacji pracy dyplomowej. Przyswojenie zasad realizacji indywidualnych zadań badawczych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie ustne programu oraz zaawansowania pracy. | 15 |
A-SD-2 | Przygotowanie prezentacji obejmującej temat, założenia, sposób realizacji oraz zaawansowanie pracy dyplomowej | 15 |
A-SD-3 | uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie ustne programu oraz zaawansowania pracy | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda przypadków |
M-2 | Metody praktyczne - seminarium |
M-3 | Metody praktyczne - prezentacja |
M-4 | Metody aktywizujące - prezentacje, dyskusje |
M-5 | Zajęcia fakultatywne |
M-6 | Zajęcia fakultatywne |
M-7 | Zajęcia fakultatywne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci . |
S-2 | Ocena formująca: Ocena wystąpienia przez grupę studentów |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa wynikająca z ocen formujących |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_IK/11_W01 Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu, rozwiązać zadania projektowe. | IM_2A_W01, IM_2A_W02, IM_2A_W03 | — | C-1 | T-SD-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
IM_2A_IK/11_W02 Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu. | IM_2A_W02, IM_2A_W03 | — | C-2 | T-SD-1 | M-5 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_IK/11_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać, oceniać aparatutę badawczą , planować eksperyment, zaprojektować stanowiska badawcze oraz urządzenia techniczne | IM_2A_U01, IM_2A_U02, IM_2A_U04, IM_2A_U09 | — | C-1 | T-SD-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
IM_2A_IK/11_U02 Student powinien posiadać umiejętności prezentacji realizowanych prac badawczych i projektowych | IM_2A_U01, IM_2A_U16 | — | C-1 | T-SD-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
IM_2A_IK/11_U03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać aparatutę badawczą , planować eksperyment. | IM_2A_U01, IM_2A_U02, IM_2A_U04, IM_2A_U09 | — | C-2 | T-SD-1 | M-5 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_IK/11_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych, kreatywność, otwartość na zagadnienia związane z przygotowaniem pracy dyplomowej. | IM_2A_K01, IM_2A_K03 | — | C-1 | T-SD-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
IM_2A_IK/11_K02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywną postawę w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych. | IM_2A_K01, IM_2A_K03 | — | C-2 | T-SD-1 | M-5 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_IK/11_W01 Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu, rozwiązać zadania projektowe. | 2,0 | Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. |
3,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IM_2A_IK/11_W02 Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu. | 2,0 | Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. |
3,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym. | |
4,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_IK/11_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać, oceniać aparatutę badawczą , planować eksperyment, zaprojektować stanowiska badawcze oraz urządzenia techniczne | 2,0 | Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. |
3,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IM_2A_IK/11_U02 Student powinien posiadać umiejętności prezentacji realizowanych prac badawczych i projektowych | 2,0 | Student nie posiada umiejętności prezentacji realizowanych prac badawczych i projektowych |
3,0 | Student posiada umiejętności prezentacji realizowanych prac badawczych i projektowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IM_2A_IK/11_U03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać aparatutę badawczą , planować eksperyment. | 2,0 | Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. |
3,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dosyć dobrym. | |
4,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym. | |
4,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_IK/11_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych, kreatywność, otwartość na zagadnienia związane z przygotowaniem pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | ||
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IM_2A_IK/11_K02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywną postawę w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych. | 2,0 | Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny |
3,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym | |
4,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu batdzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Indywidualne rozpoznanie literaturowe z uczelnianych baz danych dt. tematyki pracy dyplomowej, X, X, X, 2011
- Jerzy Honczarenko, Małgorzata Zygmunt, Poradnik dyplomanta, Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000, ISBN 83-87423-98-X
- Indywidualne rozpoznanie literaturowe z uczelnianych baz danych dt. tematyki pracy dyplomowej, X, X, X, 2011
Literatura dodatkowa
- Analiza patentowa, 2011