Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Kształtowanie przestrzeni sąsiedzkiej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kształtowanie przestrzeni sąsiedzkiej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>, Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>, Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 15 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z teorią kształtowania przestrzeni sąsiedzkiej i warunkami dla jej kreacji
C-2Zapoznanie studentów z zagadnieniem rewitalizacji przestrzeni osiedlowych, metodami humanizacji przestrzeni i kreacji przestrzeni sąsiedzkiej.
C-3Zapoznanie studentów z historycznymi i współczesnymi uwarunkowaniami kształtowania przestrzeni osiedlowych.
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie dokonywania krytycznej oceny warunków formowania przestrzeni sąiedzkiej w danym zespole mieszkniowym oraz doboru pożadanych rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych i estetycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie - symbolika domu i ogrodu. Hierarchia przestrzeni w osiedlu i znaczenie przestrzeni sąsiedzkiej .2
T-W-2Historyczne i współczesne uwarunkowania dla kształtowania osiedlowych terenów zieleni. Geneza współczesnego mieszkalnictwa2
T-W-3Przestrzeń dospołeczniona i odspołeczniona2
T-W-4Warunki funkcjonalno-przestrzenne dla powstawania przestrzeni sąsiedzkiej4
T-W-5Przemiany w zagospdarowaniu przestrzeni sąsiedzkich. Rewitalizacja podwórek i wnętrz międzyblokowych2
T-W-6Aspekty społeczne w programowaniu i zagospodarowywaniu przestrzeni sąsiedzkich. Realizacja potrzeb społecznych różnych grup użytkowników w przestrzeni4
T-W-7Współczesne tendencje w zakresie kształtowania osiedlowych terenów zieleni. Prezentacje i zaliczenie4
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Obecność na zajęciach20
A-W-2Czytanie wskazanej literatury10
A-W-3Przygotowanie pracy semestralnej - praca opisowa, studialna na zadany temat30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Analiza przypadku

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Praca semestralna dotycząca analizy wskazanego zespołu mieszkaniowego pod kątem kreacji przestrzeni sąsiedzkiej wraz z wytycznymi dla zmian jego zagospodarowania.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O15.2_W11
Zna historyczne i współczesne uwarunkowania i tendencje dla kształtowania terenów osiedlowych
AK_1A_W11C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-7M-1S-1
AK_1A_O15.2_W14
Zna metody analiz i kryteria oceny warunków kreacji przestrzeni sąsiedzkiej w danym zespole mieszkaniowym dla określenia wytycznych programowych i funkcjonalnych.
AK_1A_W14C-1, C-4T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O15.2_U09
Potrafi przeanalizować teren pod wzgledem warunków dla powstania przestrzeni sąsiedzkiej
AK_1A_U09C-4T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O15.2_K07
Rozumie potrzebę kształtowania przestrzeni osiedlowych o różnym stopniu upublicznienia i związek atrakcyjności przestrzeni z możliwością zaspokojenia potrzeb mieszkańców.
AK_1A_K07C-4T-W-4, T-W-6M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O15.2_W11
Zna historyczne i współczesne uwarunkowania i tendencje dla kształtowania terenów osiedlowych
2,0Student nie potrafi poprawnie scharakteryzować zagospodarowania osiedla mieszkaniowegoi.
3,0Student potrafi poprawnie scharakteryzować zagospodarowanie osiedla mieszkaniowego bez umiejętności analizy przyjętych rozwiązań.
3,5Student potrafi poprawnie scharakteryzować zagospodarowanie osiedla mieszkaniowego, dokonując częściowej analizy przyjętych rozwiązań.
4,0Student potrafi poprawnie scharakteryzować zagospodarowanie osiedla mieszkaniowego, dokonując analizy przyjętych rozwiązań.
4,5Student potrafi poprawnie schrakteryzować zagospodaowanie osiedla mieszkaniowego, dokonując analizy przyjętych rozwiązań, odnosząc się do aktualnych tendencji w architekturze krajobrazu.
5,0Student potrafi poprawnie schrakteryzować zagospodarowanie osiedlamieszkaniowegoi, dokonać jego analizy, odnosząc się do aktualnych tendencji w architekturze krajobrazu, a także dokonująć samodzielnej, krytycznej oceny sposobu kształtowania przestrzeni.
AK_1A_O15.2_W14
Zna metody analiz i kryteria oceny warunków kreacji przestrzeni sąsiedzkiej w danym zespole mieszkaniowym dla określenia wytycznych programowych i funkcjonalnych.
2,0Nie potrafi poprawnie wskazać większości cech przestrzennych, elementów zagospodarowania i uwarunkowań dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej.
3,0Poprawnie wskazuje większość cech przestrzenych, elementów zagospdoarowania i uwarunkowań dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej.
3,5Poprawnie wskazuje tłumaczy większość cech przestrzennych, elementów zagospodarowania i uwarunkowań dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej.
4,0Poprawnie i wyczerpująco wskazuje i tłumaczy cechy przestrzenne, elementy zagospodarowania i uwarunkowania dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej w osiedlu,
4,5Poprawnie i wyczerpująco wskazuje i tłumaczy cechy przestrzenne, elementy zagospodarowania i uwarunkowania dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej w osiedlu, formułuje wytyczne dla zagospodarowania,
5,0Poprawnie i wyczerpująco wskazuje i tłumaczy cechy przstrzenne i elementy zagospodarowania i uwarunkowania dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej, formułuje wytyczne dla zagospdoarowania o dużej jakości.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O15.2_U09
Potrafi przeanalizować teren pod wzgledem warunków dla powstania przestrzeni sąsiedzkiej
2,0Student nie potrafi poprawnie zaanalizować terenu pod względem warunków dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej.
3,0Student poptrafi poprawnie zaanalizować teren pod względem warunków dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej bez umiejętności oceny jego atrakcyjności.
3,5Student potrafi poprawnie zaanalizować teren pod względem warunków dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej oraz częściowo ocenić jego atrakcyjność
4,0Student potrafi poprawnie zanalizować teren pod względem warunków dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej oraz ocenić jego atrakcyjność.
4,5Student potrafi poprawnie zanalizować teren pod względem warunków dla kreacj przestrzeni sąsiedzkiej oraz ocenić jego atrakcyjność, a także sformułować pożądane wytyczne dla jego zagospodarowania.
5,0Student potrafi poprawnie zanalizować teren pod względem warunków dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej, ocenić jego atrakcyjność a także sformułować pożądane wytyczne dla jego zagospodarowania o dużej jakości rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O15.2_K07
Rozumie potrzebę kształtowania przestrzeni osiedlowych o różnym stopniu upublicznienia i związek atrakcyjności przestrzeni z możliwością zaspokojenia potrzeb mieszkańców.
2,0Student nie posiada zdolności do dostrzegania i oceniania warunków dla zaspokajania potrzeb społecznych oraz rozwoju więzi społecznych w osiedlu, pozostaje bierny w kontaktach z mieszkańcami a poczynione spostrzeżenia są niewystarczające
3,0Student posiada zdolność do dostrzegania i oceniania warunków dla zaspokajania potrzeb społecznych oraz rozwoju więzi społecznych w osiedlu, ale pozostaje raczej bierny w kontaktach z mieszkańcami a poczynione spostrzeżenia nie są kompleksowe.
3,5Student posiada zdolność do dostrzegania i oceniania warunków dla zaspokajania potrzeb społecznych oraz rozwoju więzi społecznych w osiedlu, ale pozostaje raczej bierny w kontaktach z mieszkańcami.
4,0Student posiada zdolność do dostrzegania i oceniania warunków dla zaspokajania potrzeb społecznych oraz rozwoju więzi społecznych w osiedlu. Wykazuje aktywną postawę w rozmowach z mieszkańcami i w sposób wrażliwy wyraża ich potrzeby, co zawiera w przygotowanym raporcie
4,5Student posiada zdolność do dostrzegania i oceniania warunków dla zaspokajania potrzeb społecznych oraz rozwoju więzi społecznych w osiedlu. Wykazuje aktywną postawę w rozmowach z mieszkańcami i w sposób wrażliwy wyraża ich potrzeb, co zawiera w przygotowanym raporcie. Wykazuje determinację w określeniu warunkow dla poprawy sytuacji.
5,0Student posiada zdolność do dostrzegania i oceniania warunków dla zaspokajania potrzeb społecznych oraz rozwoju więzi społecznych w osiedlu. Wykazuje aktywną postawę w rozmowach z mieszkańcami i w sposób wrażliwy wyraża ich potrzeb, co zawiera w przygotowanym raporcie. Wykazuje determinację w określeniu warunkow dla poprawy sytuacji a proponowane wytyczne cechuje duża wartość.

Literatura podstawowa

  1. Chmielewski J. M., Teoria urbanistyki w planowaniu i projektowaniu miast, Politechnika Warszawska, Warszawa, 2001
  2. Gronostajska B., Kreacja i modernizacja przestrzeni mieszkaniowej, 2007
  3. Skibniewska H., Goryński A., Bożekowska D., Tereny otwarte w miejskim środowisku mieszkaniowym, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 1979

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie - symbolika domu i ogrodu. Hierarchia przestrzeni w osiedlu i znaczenie przestrzeni sąsiedzkiej .2
T-W-2Historyczne i współczesne uwarunkowania dla kształtowania osiedlowych terenów zieleni. Geneza współczesnego mieszkalnictwa2
T-W-3Przestrzeń dospołeczniona i odspołeczniona2
T-W-4Warunki funkcjonalno-przestrzenne dla powstawania przestrzeni sąsiedzkiej4
T-W-5Przemiany w zagospdarowaniu przestrzeni sąsiedzkich. Rewitalizacja podwórek i wnętrz międzyblokowych2
T-W-6Aspekty społeczne w programowaniu i zagospodarowywaniu przestrzeni sąsiedzkich. Realizacja potrzeb społecznych różnych grup użytkowników w przestrzeni4
T-W-7Współczesne tendencje w zakresie kształtowania osiedlowych terenów zieleni. Prezentacje i zaliczenie4
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obecność na zajęciach20
A-W-2Czytanie wskazanej literatury10
A-W-3Przygotowanie pracy semestralnej - praca opisowa, studialna na zadany temat30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O15.2_W11Zna historyczne i współczesne uwarunkowania i tendencje dla kształtowania terenów osiedlowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W11zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zagadnieniem rewitalizacji przestrzeni osiedlowych, metodami humanizacji przestrzeni i kreacji przestrzeni sąsiedzkiej.
C-3Zapoznanie studentów z historycznymi i współczesnymi uwarunkowaniami kształtowania przestrzeni osiedlowych.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie - symbolika domu i ogrodu. Hierarchia przestrzeni w osiedlu i znaczenie przestrzeni sąsiedzkiej .
T-W-2Historyczne i współczesne uwarunkowania dla kształtowania osiedlowych terenów zieleni. Geneza współczesnego mieszkalnictwa
T-W-7Współczesne tendencje w zakresie kształtowania osiedlowych terenów zieleni. Prezentacje i zaliczenie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praca semestralna dotycząca analizy wskazanego zespołu mieszkaniowego pod kątem kreacji przestrzeni sąsiedzkiej wraz z wytycznymi dla zmian jego zagospodarowania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi poprawnie scharakteryzować zagospodarowania osiedla mieszkaniowegoi.
3,0Student potrafi poprawnie scharakteryzować zagospodarowanie osiedla mieszkaniowego bez umiejętności analizy przyjętych rozwiązań.
3,5Student potrafi poprawnie scharakteryzować zagospodarowanie osiedla mieszkaniowego, dokonując częściowej analizy przyjętych rozwiązań.
4,0Student potrafi poprawnie scharakteryzować zagospodarowanie osiedla mieszkaniowego, dokonując analizy przyjętych rozwiązań.
4,5Student potrafi poprawnie schrakteryzować zagospodaowanie osiedla mieszkaniowego, dokonując analizy przyjętych rozwiązań, odnosząc się do aktualnych tendencji w architekturze krajobrazu.
5,0Student potrafi poprawnie schrakteryzować zagospodarowanie osiedlamieszkaniowegoi, dokonać jego analizy, odnosząc się do aktualnych tendencji w architekturze krajobrazu, a także dokonująć samodzielnej, krytycznej oceny sposobu kształtowania przestrzeni.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O15.2_W14Zna metody analiz i kryteria oceny warunków kreacji przestrzeni sąsiedzkiej w danym zespole mieszkaniowym dla określenia wytycznych programowych i funkcjonalnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W14zna metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z teorią kształtowania przestrzeni sąsiedzkiej i warunkami dla jej kreacji
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie dokonywania krytycznej oceny warunków formowania przestrzeni sąiedzkiej w danym zespole mieszkniowym oraz doboru pożadanych rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych i estetycznych.
Treści programoweT-W-4Warunki funkcjonalno-przestrzenne dla powstawania przestrzeni sąsiedzkiej
T-W-3Przestrzeń dospołeczniona i odspołeczniona
T-W-7Współczesne tendencje w zakresie kształtowania osiedlowych terenów zieleni. Prezentacje i zaliczenie
T-W-6Aspekty społeczne w programowaniu i zagospodarowywaniu przestrzeni sąsiedzkich. Realizacja potrzeb społecznych różnych grup użytkowników w przestrzeni
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praca semestralna dotycząca analizy wskazanego zespołu mieszkaniowego pod kątem kreacji przestrzeni sąsiedzkiej wraz z wytycznymi dla zmian jego zagospodarowania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi poprawnie wskazać większości cech przestrzennych, elementów zagospodarowania i uwarunkowań dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej.
3,0Poprawnie wskazuje większość cech przestrzenych, elementów zagospdoarowania i uwarunkowań dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej.
3,5Poprawnie wskazuje tłumaczy większość cech przestrzennych, elementów zagospodarowania i uwarunkowań dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej.
4,0Poprawnie i wyczerpująco wskazuje i tłumaczy cechy przestrzenne, elementy zagospodarowania i uwarunkowania dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej w osiedlu,
4,5Poprawnie i wyczerpująco wskazuje i tłumaczy cechy przestrzenne, elementy zagospodarowania i uwarunkowania dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej w osiedlu, formułuje wytyczne dla zagospodarowania,
5,0Poprawnie i wyczerpująco wskazuje i tłumaczy cechy przstrzenne i elementy zagospodarowania i uwarunkowania dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej, formułuje wytyczne dla zagospdoarowania o dużej jakości.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O15.2_U09Potrafi przeanalizować teren pod wzgledem warunków dla powstania przestrzeni sąsiedzkiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U09analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazów
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie dokonywania krytycznej oceny warunków formowania przestrzeni sąiedzkiej w danym zespole mieszkniowym oraz doboru pożadanych rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych i estetycznych.
Treści programoweT-W-4Warunki funkcjonalno-przestrzenne dla powstawania przestrzeni sąsiedzkiej
T-W-5Przemiany w zagospdarowaniu przestrzeni sąsiedzkich. Rewitalizacja podwórek i wnętrz międzyblokowych
T-W-6Aspekty społeczne w programowaniu i zagospodarowywaniu przestrzeni sąsiedzkich. Realizacja potrzeb społecznych różnych grup użytkowników w przestrzeni
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praca semestralna dotycząca analizy wskazanego zespołu mieszkaniowego pod kątem kreacji przestrzeni sąsiedzkiej wraz z wytycznymi dla zmian jego zagospodarowania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi poprawnie zaanalizować terenu pod względem warunków dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej.
3,0Student poptrafi poprawnie zaanalizować teren pod względem warunków dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej bez umiejętności oceny jego atrakcyjności.
3,5Student potrafi poprawnie zaanalizować teren pod względem warunków dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej oraz częściowo ocenić jego atrakcyjność
4,0Student potrafi poprawnie zanalizować teren pod względem warunków dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej oraz ocenić jego atrakcyjność.
4,5Student potrafi poprawnie zanalizować teren pod względem warunków dla kreacj przestrzeni sąsiedzkiej oraz ocenić jego atrakcyjność, a także sformułować pożądane wytyczne dla jego zagospodarowania.
5,0Student potrafi poprawnie zanalizować teren pod względem warunków dla kreacji przestrzeni sąsiedzkiej, ocenić jego atrakcyjność a także sformułować pożądane wytyczne dla jego zagospodarowania o dużej jakości rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O15.2_K07Rozumie potrzebę kształtowania przestrzeni osiedlowych o różnym stopniu upublicznienia i związek atrakcyjności przestrzeni z możliwością zaspokojenia potrzeb mieszkańców.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K07rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie dokonywania krytycznej oceny warunków formowania przestrzeni sąiedzkiej w danym zespole mieszkniowym oraz doboru pożadanych rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych i estetycznych.
Treści programoweT-W-4Warunki funkcjonalno-przestrzenne dla powstawania przestrzeni sąsiedzkiej
T-W-6Aspekty społeczne w programowaniu i zagospodarowywaniu przestrzeni sąsiedzkich. Realizacja potrzeb społecznych różnych grup użytkowników w przestrzeni
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praca semestralna dotycząca analizy wskazanego zespołu mieszkaniowego pod kątem kreacji przestrzeni sąsiedzkiej wraz z wytycznymi dla zmian jego zagospodarowania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zdolności do dostrzegania i oceniania warunków dla zaspokajania potrzeb społecznych oraz rozwoju więzi społecznych w osiedlu, pozostaje bierny w kontaktach z mieszkańcami a poczynione spostrzeżenia są niewystarczające
3,0Student posiada zdolność do dostrzegania i oceniania warunków dla zaspokajania potrzeb społecznych oraz rozwoju więzi społecznych w osiedlu, ale pozostaje raczej bierny w kontaktach z mieszkańcami a poczynione spostrzeżenia nie są kompleksowe.
3,5Student posiada zdolność do dostrzegania i oceniania warunków dla zaspokajania potrzeb społecznych oraz rozwoju więzi społecznych w osiedlu, ale pozostaje raczej bierny w kontaktach z mieszkańcami.
4,0Student posiada zdolność do dostrzegania i oceniania warunków dla zaspokajania potrzeb społecznych oraz rozwoju więzi społecznych w osiedlu. Wykazuje aktywną postawę w rozmowach z mieszkańcami i w sposób wrażliwy wyraża ich potrzeby, co zawiera w przygotowanym raporcie
4,5Student posiada zdolność do dostrzegania i oceniania warunków dla zaspokajania potrzeb społecznych oraz rozwoju więzi społecznych w osiedlu. Wykazuje aktywną postawę w rozmowach z mieszkańcami i w sposób wrażliwy wyraża ich potrzeb, co zawiera w przygotowanym raporcie. Wykazuje determinację w określeniu warunkow dla poprawy sytuacji.
5,0Student posiada zdolność do dostrzegania i oceniania warunków dla zaspokajania potrzeb społecznych oraz rozwoju więzi społecznych w osiedlu. Wykazuje aktywną postawę w rozmowach z mieszkańcami i w sposób wrażliwy wyraża ich potrzeb, co zawiera w przygotowanym raporcie. Wykazuje determinację w określeniu warunkow dla poprawy sytuacji a proponowane wytyczne cechuje duża wartość.