Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie otoczenia szlaków komunikacyjnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie otoczenia szlaków komunikacyjnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 18 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 10 1,00,50zaliczenie
projektyP7 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu projektowania terenów zieleni
W-2Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu urządzania terenów zieleni

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat zieleni przy szlakach komunikacyjnych (roli, funkcji, zagrożeń) oraz rozwiązywania problemów związanych z jej projektowaniem

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt zieleni przy szlaku komunikacyjnym w terenie zurbanizowanym (zieleń przyuliczna, ronda, wysepki komunikacyjne, pasy rozdziału, skarpy)4
T-P-2Projekt zieleni przy szlaku komunikacyjnym w terenie otwartym (zieleń przy autostradach i drogach szybkiego ruchu, aleje przydrożne, nasypy i skarpy - budowle biotechniczne, zieleń przy ekranach akustycznych, drogi krajobrazowe)4
T-P-3Projekt zieleni parkingowej2
10
wykłady
T-W-1Rola i funkcje zieleni przy szlakach komunikacyjnych, typizacja szlaków komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych i pozamiejskich, podstawowe problemy; środowiskowe warunki wzrostu i rozwoju drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych2
T-W-2Podstawy określania doborów roślin do zagospodarowania terenów przy szlakach komunikacyjnych; sposoby optymalizacji i zapewnienia minimalnych warunków dobrego wzrostu drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych2
T-W-3Specyfika projektowania zieleni przy szlakach komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych i otwartych; Problemy związane z funkcjonowaniem i projektowaniem zieleni na parkingach2
T-W-4Aspekty formalno-prawne, typowe dokumentacje studialne, projektowo-techniczne związane z zielenią przy szlaku komunikacyjnym; rola i konieczność respektowania uwarunkowań zewnętrznych i współpracy międzybranżowej przy opracowywaniu projektu zieleni przy szlaku komunikacyjnym2
T-W-5Prezentacja referatu na zadany temat dotyczący przedmiotu2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2opracowanie projektów12
A-P-3opracowanie pecyfikacji technicznych i prezentacji projektów8
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Przygotowanie do dyskusji10
A-W-3Przygotowanie referatu10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody padające / Wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / Wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / Przygotowanie referatu i dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu lub referatu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusji
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji referatu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O18.1_W01
Student ma wiedzę na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
AK_1A_W06, AK_1A_W07C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4M-1, M-2, M-3S-2
AK_1A_O18.1_W02
Student zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna zasady inwentaryzacji zieleni
AK_1A_W14, AK_1A_W17C-1T-W-3, T-W-2M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O18.1_U01
Student potrafi przeanalizować uwarunkowania, wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym
AK_1A_U09, AK_1A_U11C-1T-W-2, T-P-3, T-P-1, T-P-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O18.1_K01
Student ma świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
AK_1A_K07, AK_1A_K09C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O18.1_W01
Student ma wiedzę na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
2,0Student nie ma wiedzy na poziomie elementarnym na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
3,0Student ma wiedzę na poziomie elementarnym na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
3,5Student ma wiedzę na poziomie dostatecznym na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
4,0Student ma wiedzę na poziomie dobrym na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
4,5Student ma pełną wiedzę na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
5,0Student ma pełną i ugruntowaną wiedzę na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
AK_1A_O18.1_W02
Student zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna zasady inwentaryzacji zieleni
2,0Student nie zna na poziomie elementarnym urządzeń technicznych możliwych do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, nie identyfikuje problemów związanych z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, nie zna na poziomie elementarnym zasad inwentaryzacji zieleni
3,0Student na poziomie elementarnym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, na poziomie elementarnym identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna na poziomie elementarnym zasady inwentaryzacji zieleni
3,5Student na poziomie dostatecznym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, na poziomie dostatecznym identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna na poziomie dostatecznym zasady inwentaryzacji zieleni
4,0Student na poziomie dobrym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, prawidłowo identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna na poziomie dobrym zasady inwentaryzacji zieleni
4,5Student na poziomie dobrym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, w pełni prawidłowo identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna na poziomie dobrym zasady inwentaryzacji zieleni
5,0Student na poziomie pełnym i ugruntowanym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, w pełni prawidłowqo identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, na poziomie pełnym i ugruntowanym zna zasady inwentaryzacji zieleni

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O18.1_U01
Student potrafi przeanalizować uwarunkowania, wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym
2,0Student nie potrafi w stopniu elementarnym przeanalizować uwarunkowania, i nawet po udzieleniu wskazówek przez prowadzacego nie potrafi wybrać odpowiedniego rozwiązania projektowego dla zieleni przy szlaku komunikacyjnym (ocena projektu)
3,0Student potrafi w stopniu elementarnym przeanalizować uwarunkowania, i po udzieleniu wskazówek przez prowadzacego wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym popełniając drobne błędy (ocena projektu)
3,5Student potrafi w stopniu dobrym przeanalizować uwarunkowania, i po udzieleniu wskazówek przez prowadzacego wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym (ocena projektu)
4,0Student potrafi w stopniu dobrym przeanalizować uwarunkowania, oraz wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym popełniając drobne błędy (ocena projektu)
4,5Student potrafi w pełni samodzielnie i prawidłowo przeanalizować uwarunkowania, oraz prawidłowo wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym (ocena projektu)
5,0Student potrafi w pełni samodzielnie i prawidłowo przeanalizować uwarunkowania, i w pełni samodzielnie i prawidlowo wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym (ocena projektu)

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O18.1_K01
Student ma świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
2,0Student nie posiada elementarnej świadomości samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
3,0Student posiada elementarną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
3,5Student posiada dostateczną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
4,0Student posiada dobrą świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
4,5Student posiada pełną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
5,0Student posiada pełną i ugruntowaną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu

Literatura podstawowa

  1. red. Drozdek M., Rośliny do zadań specjalnych, Oficyna Wydawnicza PWSZ, Sulechów-Kalsk, 2011
  2. red. Drozdek M., Zieleń miast i wsi - współczesna i zabytkowa - seria, Wydawnicza PWSZ, Sulechów-Kalsk, 2011, seria od 2006 r.
  3. Forczek-Brataniec U., Widok z drogi, krajobraz w percepcji dynamicznej, Elamed, Katowice, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, PWN, Warszawa, 2008
  2. Haber Z., Urbański P., Kształtowanie terenów zieleni z elementami ekologii, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań, 2008
  3. Lewińska J., Klimat miasta, Inst., Gosp. Przestrz. i Komun. w Krakowie, Kraków, 2000
  4. red. Zimny H., Ekologia miasta, Agencja Reklamowo-Wydawnicza A. Grzegorczyk, Stare Babice, 2005
  5. Szponar A., Fizjografia urbanistyczna, PWN, Warszawa, 2003
  6. Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, Warszawa, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt zieleni przy szlaku komunikacyjnym w terenie zurbanizowanym (zieleń przyuliczna, ronda, wysepki komunikacyjne, pasy rozdziału, skarpy)4
T-P-2Projekt zieleni przy szlaku komunikacyjnym w terenie otwartym (zieleń przy autostradach i drogach szybkiego ruchu, aleje przydrożne, nasypy i skarpy - budowle biotechniczne, zieleń przy ekranach akustycznych, drogi krajobrazowe)4
T-P-3Projekt zieleni parkingowej2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola i funkcje zieleni przy szlakach komunikacyjnych, typizacja szlaków komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych i pozamiejskich, podstawowe problemy; środowiskowe warunki wzrostu i rozwoju drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych2
T-W-2Podstawy określania doborów roślin do zagospodarowania terenów przy szlakach komunikacyjnych; sposoby optymalizacji i zapewnienia minimalnych warunków dobrego wzrostu drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych2
T-W-3Specyfika projektowania zieleni przy szlakach komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych i otwartych; Problemy związane z funkcjonowaniem i projektowaniem zieleni na parkingach2
T-W-4Aspekty formalno-prawne, typowe dokumentacje studialne, projektowo-techniczne związane z zielenią przy szlaku komunikacyjnym; rola i konieczność respektowania uwarunkowań zewnętrznych i współpracy międzybranżowej przy opracowywaniu projektu zieleni przy szlaku komunikacyjnym2
T-W-5Prezentacja referatu na zadany temat dotyczący przedmiotu2
10

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2opracowanie projektów12
A-P-3opracowanie pecyfikacji technicznych i prezentacji projektów8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Przygotowanie do dyskusji10
A-W-3Przygotowanie referatu10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O18.1_W01Student ma wiedzę na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W06zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
AK_1A_W07zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat zieleni przy szlakach komunikacyjnych (roli, funkcji, zagrożeń) oraz rozwiązywania problemów związanych z jej projektowaniem
Treści programoweT-W-3Specyfika projektowania zieleni przy szlakach komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych i otwartych; Problemy związane z funkcjonowaniem i projektowaniem zieleni na parkingach
T-W-1Rola i funkcje zieleni przy szlakach komunikacyjnych, typizacja szlaków komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych i pozamiejskich, podstawowe problemy; środowiskowe warunki wzrostu i rozwoju drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych
T-W-2Podstawy określania doborów roślin do zagospodarowania terenów przy szlakach komunikacyjnych; sposoby optymalizacji i zapewnienia minimalnych warunków dobrego wzrostu drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych
T-W-4Aspekty formalno-prawne, typowe dokumentacje studialne, projektowo-techniczne związane z zielenią przy szlaku komunikacyjnym; rola i konieczność respektowania uwarunkowań zewnętrznych i współpracy międzybranżowej przy opracowywaniu projektu zieleni przy szlaku komunikacyjnym
Metody nauczaniaM-1Metody padające / Wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / Wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / Przygotowanie referatu i dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu lub referatu
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena prezentacji referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy na poziomie elementarnym na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
3,0Student ma wiedzę na poziomie elementarnym na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
3,5Student ma wiedzę na poziomie dostatecznym na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
4,0Student ma wiedzę na poziomie dobrym na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
4,5Student ma pełną wiedzę na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
5,0Student ma pełną i ugruntowaną wiedzę na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O18.1_W02Student zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna zasady inwentaryzacji zieleni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W14zna metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu
AK_1A_W17zna urządzenia techniczne stosowane w wykonawstwie i pielęgnacji obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat zieleni przy szlakach komunikacyjnych (roli, funkcji, zagrożeń) oraz rozwiązywania problemów związanych z jej projektowaniem
Treści programoweT-W-3Specyfika projektowania zieleni przy szlakach komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych i otwartych; Problemy związane z funkcjonowaniem i projektowaniem zieleni na parkingach
T-W-2Podstawy określania doborów roślin do zagospodarowania terenów przy szlakach komunikacyjnych; sposoby optymalizacji i zapewnienia minimalnych warunków dobrego wzrostu drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych
Metody nauczaniaM-1Metody padające / Wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / Wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / Przygotowanie referatu i dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu lub referatu
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena prezentacji referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna na poziomie elementarnym urządzeń technicznych możliwych do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, nie identyfikuje problemów związanych z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, nie zna na poziomie elementarnym zasad inwentaryzacji zieleni
3,0Student na poziomie elementarnym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, na poziomie elementarnym identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna na poziomie elementarnym zasady inwentaryzacji zieleni
3,5Student na poziomie dostatecznym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, na poziomie dostatecznym identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna na poziomie dostatecznym zasady inwentaryzacji zieleni
4,0Student na poziomie dobrym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, prawidłowo identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna na poziomie dobrym zasady inwentaryzacji zieleni
4,5Student na poziomie dobrym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, w pełni prawidłowo identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna na poziomie dobrym zasady inwentaryzacji zieleni
5,0Student na poziomie pełnym i ugruntowanym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, w pełni prawidłowqo identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, na poziomie pełnym i ugruntowanym zna zasady inwentaryzacji zieleni
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O18.1_U01Student potrafi przeanalizować uwarunkowania, wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U09analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazów
AK_1A_U11potrafi przy użyciu podstawowych metod badawczych uzyskać różnorodne dane o terenie
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat zieleni przy szlakach komunikacyjnych (roli, funkcji, zagrożeń) oraz rozwiązywania problemów związanych z jej projektowaniem
Treści programoweT-W-2Podstawy określania doborów roślin do zagospodarowania terenów przy szlakach komunikacyjnych; sposoby optymalizacji i zapewnienia minimalnych warunków dobrego wzrostu drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych
T-P-3Projekt zieleni parkingowej
T-P-1Projekt zieleni przy szlaku komunikacyjnym w terenie zurbanizowanym (zieleń przyuliczna, ronda, wysepki komunikacyjne, pasy rozdziału, skarpy)
T-P-2Projekt zieleni przy szlaku komunikacyjnym w terenie otwartym (zieleń przy autostradach i drogach szybkiego ruchu, aleje przydrożne, nasypy i skarpy - budowle biotechniczne, zieleń przy ekranach akustycznych, drogi krajobrazowe)
Metody nauczaniaM-1Metody padające / Wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w stopniu elementarnym przeanalizować uwarunkowania, i nawet po udzieleniu wskazówek przez prowadzacego nie potrafi wybrać odpowiedniego rozwiązania projektowego dla zieleni przy szlaku komunikacyjnym (ocena projektu)
3,0Student potrafi w stopniu elementarnym przeanalizować uwarunkowania, i po udzieleniu wskazówek przez prowadzacego wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym popełniając drobne błędy (ocena projektu)
3,5Student potrafi w stopniu dobrym przeanalizować uwarunkowania, i po udzieleniu wskazówek przez prowadzacego wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym (ocena projektu)
4,0Student potrafi w stopniu dobrym przeanalizować uwarunkowania, oraz wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym popełniając drobne błędy (ocena projektu)
4,5Student potrafi w pełni samodzielnie i prawidłowo przeanalizować uwarunkowania, oraz prawidłowo wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym (ocena projektu)
5,0Student potrafi w pełni samodzielnie i prawidłowo przeanalizować uwarunkowania, i w pełni samodzielnie i prawidlowo wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym (ocena projektu)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O18.1_K01Student ma świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K07rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
AK_1A_K09ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat zieleni przy szlakach komunikacyjnych (roli, funkcji, zagrożeń) oraz rozwiązywania problemów związanych z jej projektowaniem
Treści programoweT-W-3Specyfika projektowania zieleni przy szlakach komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych i otwartych; Problemy związane z funkcjonowaniem i projektowaniem zieleni na parkingach
T-W-1Rola i funkcje zieleni przy szlakach komunikacyjnych, typizacja szlaków komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych i pozamiejskich, podstawowe problemy; środowiskowe warunki wzrostu i rozwoju drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych
T-W-2Podstawy określania doborów roślin do zagospodarowania terenów przy szlakach komunikacyjnych; sposoby optymalizacji i zapewnienia minimalnych warunków dobrego wzrostu drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych
T-W-4Aspekty formalno-prawne, typowe dokumentacje studialne, projektowo-techniczne związane z zielenią przy szlaku komunikacyjnym; rola i konieczność respektowania uwarunkowań zewnętrznych i współpracy międzybranżowej przy opracowywaniu projektu zieleni przy szlaku komunikacyjnym
Metody nauczaniaM-1Metody padające / Wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / Wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / Przygotowanie referatu i dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu lub referatu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusji
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada elementarnej świadomości samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
3,0Student posiada elementarną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
3,5Student posiada dostateczną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
4,0Student posiada dobrą świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
4,5Student posiada pełną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
5,0Student posiada pełną i ugruntowaną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu