Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N2)
specjalność: Geoinformatyka

Sylabus przedmiotu Alternatywny styl życia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Alternatywny styl życia
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 8 0,50,50zaliczenie
wykładyW3 8 0,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z podstaw socjologii ze studiów I stopnia.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1to trzeba określić cele

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przygotowanie prezentacji na wybrany temat w zakresie alternatywnych stylów życia w oparciu o wyniki przeprowadzonych analiz.8
8
wykłady
T-W-1Pojęcie normy społecznej. Czym jest alternatywny styl życia? Źródła alternatywnego stylu życia. Modele alternatywnego stylu życia. Możliwości i ograniczenia w realizacji alternatywnego stylu życia. Konsumpcjonizm i jego alternatywy. Możliwości i ograniczenia w realizacji alternatywnego stylu życia. Akceptacja społeczna dla alternatywnych styli życia w Polsce i na świecie. Omówienie przykładowych praktyk alternatywnego stylu życia.8
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-A-2Praca własna studenta7
15
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach8
A-W-2Studia literatury7
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją multimedialną; dyskusja; konsultacja pracy przygotowywanej przez studenta.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykłady: zaliczenie pisemne. Ćwiczenia audytoryjne: ocena referatów, ocena aktywności studenta podczas zajęć.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_OA2_W01
nabycie wiedzy o relacjach i więziach społecznych
C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_OA2_U01
Student/ka umie rozpoznać i analizować różne zjawiska społeczne w kontekście rozmaitych alternatywnych stylów życia.
C-1T-A-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_OA2_K01
Ma potrzebę stałego doskonalenia i aktualizowania wiedzy oraz ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
C-1T-A-1, T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_OA2_W01
nabycie wiedzy o relacjach i więziach społecznych
2,0
3,0zaliczony efekt
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_OA2_U01
Student/ka umie rozpoznać i analizować różne zjawiska społeczne w kontekście rozmaitych alternatywnych stylów życia.
2,0
3,0zaliczony efekt
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_OA2_K01
Ma potrzebę stałego doskonalenia i aktualizowania wiedzy oraz ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
2,0
3,0zaliczony efekt
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bogunia-Borowska M., Barwy codzienności: analiza socjologiczna., Wyd. Nauk. Scholar, Warszawa 2009, 2009
  2. Muszyński W., Nowy wspaniały świat?: moda, konsumpcja i rozrywka jako nowe style życia., Wyd. Adam Marszałek, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Giddens A., Socjologia., Wyd. PWN, Warszawa, 2005
  2. Sztompka P., Bogunia-Borowska M. (red.), Socjologia codzienności., Wyd. Znak, Kraków, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przygotowanie prezentacji na wybrany temat w zakresie alternatywnych stylów życia w oparciu o wyniki przeprowadzonych analiz.8
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie normy społecznej. Czym jest alternatywny styl życia? Źródła alternatywnego stylu życia. Modele alternatywnego stylu życia. Możliwości i ograniczenia w realizacji alternatywnego stylu życia. Konsumpcjonizm i jego alternatywy. Możliwości i ograniczenia w realizacji alternatywnego stylu życia. Akceptacja społeczna dla alternatywnych styli życia w Polsce i na świecie. Omówienie przykładowych praktyk alternatywnego stylu życia.8
8

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-A-2Praca własna studenta7
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach8
A-W-2Studia literatury7
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_OA2_W01nabycie wiedzy o relacjach i więziach społecznych
Cel przedmiotuC-1to trzeba określić cele
Treści programoweT-W-1Pojęcie normy społecznej. Czym jest alternatywny styl życia? Źródła alternatywnego stylu życia. Modele alternatywnego stylu życia. Możliwości i ograniczenia w realizacji alternatywnego stylu życia. Konsumpcjonizm i jego alternatywy. Możliwości i ograniczenia w realizacji alternatywnego stylu życia. Akceptacja społeczna dla alternatywnych styli życia w Polsce i na świecie. Omówienie przykładowych praktyk alternatywnego stylu życia.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną; dyskusja; konsultacja pracy przygotowywanej przez studenta.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykłady: zaliczenie pisemne. Ćwiczenia audytoryjne: ocena referatów, ocena aktywności studenta podczas zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczony efekt
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_OA2_U01Student/ka umie rozpoznać i analizować różne zjawiska społeczne w kontekście rozmaitych alternatywnych stylów życia.
Cel przedmiotuC-1to trzeba określić cele
Treści programoweT-A-1Przygotowanie prezentacji na wybrany temat w zakresie alternatywnych stylów życia w oparciu o wyniki przeprowadzonych analiz.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną; dyskusja; konsultacja pracy przygotowywanej przez studenta.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykłady: zaliczenie pisemne. Ćwiczenia audytoryjne: ocena referatów, ocena aktywności studenta podczas zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczony efekt
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_OA2_K01Ma potrzebę stałego doskonalenia i aktualizowania wiedzy oraz ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
Cel przedmiotuC-1to trzeba określić cele
Treści programoweT-A-1Przygotowanie prezentacji na wybrany temat w zakresie alternatywnych stylów życia w oparciu o wyniki przeprowadzonych analiz.
T-W-1Pojęcie normy społecznej. Czym jest alternatywny styl życia? Źródła alternatywnego stylu życia. Modele alternatywnego stylu życia. Możliwości i ograniczenia w realizacji alternatywnego stylu życia. Konsumpcjonizm i jego alternatywy. Możliwości i ograniczenia w realizacji alternatywnego stylu życia. Akceptacja społeczna dla alternatywnych styli życia w Polsce i na świecie. Omówienie przykładowych praktyk alternatywnego stylu życia.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną; dyskusja; konsultacja pracy przygotowywanej przez studenta.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykłady: zaliczenie pisemne. Ćwiczenia audytoryjne: ocena referatów, ocena aktywności studenta podczas zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczony efekt
3,5
4,0
4,5
5,0
zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.