Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S2)
specjalność: Geoinformatyka

Sylabus przedmiotu Analiza matematyczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Analiza matematyczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Bioinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z kursu matematyki ze szkoły średniej oraz studiów I stopnia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność matematycznego opisu zjawisk i zgadnień technicznych w gospodarce przestrzennej oraz analitycznego formułowania i rozwiązywania problemów w tym zakresie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych4
T-A-2Rachunek całkowy funkcji wielu zmiennych4
T-A-3Równania różniczkowe i sposoby ich rozwiązywania6
T-A-4Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne1
15
wykłady
T-W-1Przypomnienie podstawowych informacji o rachunku różniczkowym i całkowym funkcji jednej zmiennej1
T-W-2Funkcje wielu zmiennych. Ciągłość funkcji wielu zmiennych. Własności funkcji ciągłych1
T-W-3Różniczkowalność funkcji wielu zmiennych, Pochodna cząstkowa2
T-W-4Całka podwójna. Własności całki podwójnej. Wzór Newtona-Leibniza dla funkcji podwójnej2
T-W-5Równania różniczkowe zwyczajne I i II rzędu oraz ich zastosowania3
T-W-6Kolokwium zaliczające treści wykładów1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań8
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-A-4Konsultacje z nauczycielem2
30
wykłady
A-W-1Udział studenta w zajęciach10
A-W-2Praca własna studenta - studiowanie treści wykładów10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów w podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu funkcji wielu zmiennych i równań różniczkowych zwyczajnych
M-2Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, poszukiwania różnych metod rozwiązywania zadań przy wykorzystaniu treści wykładu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów oraz ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A02_W02
Student ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej
GP2_2A_W02C-1T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A02_U01
Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej
GP2_2A_U01, GP2_2A_U03, GP2_2A_U07C-1T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-6, T-W-5, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A02_K06
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
GP2_2A_K06C-1T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A02_W02
Student ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie analizy matematycznej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A02_U01
Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania praktycznych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A02_K06
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywną postawę w procesie samokształcenia i przestrzega zasad etyki
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Fichtenholz G.M., Rachunek różniczkowy i całkowy. Tom 2, PWN, Warszawa, 2007
  2. Palczewski A., Równania różniczkowe zwyczajne, PWN, Warszawa, 2018
  3. Krysicki W., Włodarski L., Analiza matematyczna w zadaniach, PWN, Warszawa, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Birkholc A., Analiza matematyczna. Funkcje wielu zmiennych, PWN, Warszawa, 2002

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych4
T-A-2Rachunek całkowy funkcji wielu zmiennych4
T-A-3Równania różniczkowe i sposoby ich rozwiązywania6
T-A-4Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przypomnienie podstawowych informacji o rachunku różniczkowym i całkowym funkcji jednej zmiennej1
T-W-2Funkcje wielu zmiennych. Ciągłość funkcji wielu zmiennych. Własności funkcji ciągłych1
T-W-3Różniczkowalność funkcji wielu zmiennych, Pochodna cząstkowa2
T-W-4Całka podwójna. Własności całki podwójnej. Wzór Newtona-Leibniza dla funkcji podwójnej2
T-W-5Równania różniczkowe zwyczajne I i II rzędu oraz ich zastosowania3
T-W-6Kolokwium zaliczające treści wykładów1
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań8
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-A-4Konsultacje z nauczycielem2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział studenta w zajęciach10
A-W-2Praca własna studenta - studiowanie treści wykładów10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A02_W02Student ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W02Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej.
Cel przedmiotuC-1Umiejętność matematycznego opisu zjawisk i zgadnień technicznych w gospodarce przestrzennej oraz analitycznego formułowania i rozwiązywania problemów w tym zakresie
Treści programoweT-A-2Rachunek całkowy funkcji wielu zmiennych
T-A-1Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych
T-A-3Równania różniczkowe i sposoby ich rozwiązywania
T-A-4Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
T-W-3Różniczkowalność funkcji wielu zmiennych, Pochodna cząstkowa
T-W-2Funkcje wielu zmiennych. Ciągłość funkcji wielu zmiennych. Własności funkcji ciągłych
T-W-1Przypomnienie podstawowych informacji o rachunku różniczkowym i całkowym funkcji jednej zmiennej
T-W-6Kolokwium zaliczające treści wykładów
T-W-4Całka podwójna. Własności całki podwójnej. Wzór Newtona-Leibniza dla funkcji podwójnej
T-W-5Równania różniczkowe zwyczajne I i II rzędu oraz ich zastosowania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów w podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu funkcji wielu zmiennych i równań różniczkowych zwyczajnych
M-2Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, poszukiwania różnych metod rozwiązywania zadań przy wykorzystaniu treści wykładu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów oraz ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie analizy matematycznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A02_U01Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U01Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną.
GP2_2A_U03Posiada umiejętność rozumienia i analizy złożonych zależności zachodzących w środowisku przyrodniczym; potrafi korzystać najnowszych metod badawczych i zastosować je w praktyce w taki sposób, aby poprawiać jakość życia ludności.
GP2_2A_U07Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej.
Cel przedmiotuC-1Umiejętność matematycznego opisu zjawisk i zgadnień technicznych w gospodarce przestrzennej oraz analitycznego formułowania i rozwiązywania problemów w tym zakresie
Treści programoweT-A-2Rachunek całkowy funkcji wielu zmiennych
T-A-1Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych
T-A-3Równania różniczkowe i sposoby ich rozwiązywania
T-A-4Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
T-W-3Różniczkowalność funkcji wielu zmiennych, Pochodna cząstkowa
T-W-2Funkcje wielu zmiennych. Ciągłość funkcji wielu zmiennych. Własności funkcji ciągłych
T-W-1Przypomnienie podstawowych informacji o rachunku różniczkowym i całkowym funkcji jednej zmiennej
T-W-6Kolokwium zaliczające treści wykładów
T-W-5Równania różniczkowe zwyczajne I i II rzędu oraz ich zastosowania
T-W-4Całka podwójna. Własności całki podwójnej. Wzór Newtona-Leibniza dla funkcji podwójnej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów w podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu funkcji wielu zmiennych i równań różniczkowych zwyczajnych
M-2Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, poszukiwania różnych metod rozwiązywania zadań przy wykorzystaniu treści wykładu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów oraz ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania praktycznych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A02_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność matematycznego opisu zjawisk i zgadnień technicznych w gospodarce przestrzennej oraz analitycznego formułowania i rozwiązywania problemów w tym zakresie
Treści programoweT-A-2Rachunek całkowy funkcji wielu zmiennych
T-A-1Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych
T-A-3Równania różniczkowe i sposoby ich rozwiązywania
T-A-4Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, poszukiwania różnych metod rozwiązywania zadań przy wykorzystaniu treści wykładu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów oraz ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywną postawę w procesie samokształcenia i przestrzega zasad etyki
3,5
4,0
4,5
5,0