Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S2)
specjalność: Obszary wrażliwe

Sylabus przedmiotu Język obcy - angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy - angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Nowosad <Agnieszka.Nowosad@zut.edu.pl>, Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>, Joanna Sowińska-Dwornik <Joanna.Sowinska-Dwornik@zut.edu.pl>, Katarzyna Waligórska <Katarzyna.Waligorska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wprowadzenie do gospodarki przestrzennej. Najważniejsze zagadnienia i ich definicja. (Introduction to spatial management. Essential issues and their definitions)3
T-L-2Planowanie przestrzenne i jego zasady. (Spatial planning and its principles) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)3
T-L-3Rodzaje planowania przestrzennego. (Types of spatial planning)3
T-L-4Proces planowania przestrzennego. (The process of spatial planning) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).3
T-L-5Zagadnienia z ochrony środowiska (The issues of environmental protection) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)3
T-L-6Planowanie miasta i jego wpływ na mieszkańców. (Urban planning and its influence on the inhabitants) Zdania względne (Relative sentences)3
T-L-7Jak obliczyć wartość gruntu (How to assess the value of the land) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)3
T-L-8Przestrzeń otwarta i tereny zielone. Mikroklimat. (Open space and green areas. Microclimate)3
T-L-9Punkty orientacyjne, pomniki, widoki (Landmarks, monuments, views) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)3
T-L-10Zmiany komunikacyjne a życie miasta.(strefa ograniczonego ruchu, ścieżki rowerowe, ciągi piesze) (Chcanges in communications vs. urban life [restricted environmental zones, bike lanes, footpaths])3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Zajęcia praktyczne30
A-L-2Przygotowanie do zajęć45
A-L-3Udział w konsultacjach5
A-L-4Przygotowanie do egzaminu8
A-L-5Egzamin2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_OA14a_W01
Ma wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
GP2_2A_W03C-2, C-1T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-1, M-3, M-6, M-2, M-5, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_OA14a_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
GP2_2A_U01C-1T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-1, M-3, M-6, M-2, M-4S-2, S-1
GP2_2A_OA14a_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
GP2_2A_U01C-2T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-1, M-5S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_OA14a_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
GP2_2A_K01C-2T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-1, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_OA14a_W01
Ma wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
2,0
3,0Student ma wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_OA14a_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
GP2_2A_OA14a_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_OA14a_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. NYC's Silent Infrastructure Challenge: Aging Public Buildings, www.citylimits, artykuł ze strony lokalnej Nowego Yorku, 2014, dokument w wersji papierowej + płyta (urban planning)
  2. Sustainable Land Management, Sourcebook by The World Bank, 2014, (pdf)płyta
  3. https://www.ted.com/talks/janette_sadik_khan_new_york_s_streets_not_so_mean_any_more?language=en#, 2014, film 14 min o zmianach spowodowanych zagospodarowaniem przestrzennym w centrum Nowego Yorku
  4. Chapter 3 Creating the Urban Structure, 2014, pdf na płycie
  5. Start with the park, 2014, pdf na płycie
  6. Spatial plan from Australia, 2014, pdf na płycie
  7. Land Use Planning. Concept, Tools and Applications., Published by giz, 2011, (pdf)płyta
  8. Mariusz Meller, English Through Civil Engineering, Koszalin, 1998
  9. Bill Mascull, Business Vocabulary in Use- Advanced, Cambridge University Press, 2005
  10. How to calculate land value?, 2014, Artykuł - wersja papierowa + płyta
  11. Where we live. book trial., 2014, pdf na płycie
  12. The Role of Transport in Urban Development Policy, Sustainable Transport: A Sourcebook for Policy-makers in Developing Cities, 2011, ( płyta + wydruk) str.1-7
  13. Delivering great places to live, 2014, pdf ebook

Literatura dodatkowa

  1. S.Kulińska- Stanek, A Reading Companion for Students of Architecture, Kraków, 2006
  2. Diana Balmori and Joel Sanders, Between Landscape and Architecture., Ground Work, 2011
  3. Krzysztof Czekierda, Słownik Ochrony Środowiska i Ochrony Przyrody, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1996
  4. Instant Academic Skills by Sarah Lane, Cambridge University Press, 2011
  5. www.gardenvisit.com, 2011
  6. www.worldlandscapearchitect.com, Landscape Architecture Magazine, 2014
  7. Elżbieta Kloc, English for Students of Horticulture, Wydawnictwo Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, Kraków, 2009
  8. Ilona Wojewódzka-Olszówka, English for Architecture. Architecture In English., Kraków, 2004
  9. Holden Robert & Liversedge Jamie, Construction for Landscape Architecture, Laurence King Publishing, London, 2011
  10. http://strategie.zut.edu.pl/pl,page,zasady-zagospodarowania-w-formie-opisowej-przyklady-z-australii.html, 2014
  11. Eliza Romaniuk, Reader Friendly Civil Engineering, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wprowadzenie do gospodarki przestrzennej. Najważniejsze zagadnienia i ich definicja. (Introduction to spatial management. Essential issues and their definitions)3
T-L-2Planowanie przestrzenne i jego zasady. (Spatial planning and its principles) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)3
T-L-3Rodzaje planowania przestrzennego. (Types of spatial planning)3
T-L-4Proces planowania przestrzennego. (The process of spatial planning) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).3
T-L-5Zagadnienia z ochrony środowiska (The issues of environmental protection) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)3
T-L-6Planowanie miasta i jego wpływ na mieszkańców. (Urban planning and its influence on the inhabitants) Zdania względne (Relative sentences)3
T-L-7Jak obliczyć wartość gruntu (How to assess the value of the land) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)3
T-L-8Przestrzeń otwarta i tereny zielone. Mikroklimat. (Open space and green areas. Microclimate)3
T-L-9Punkty orientacyjne, pomniki, widoki (Landmarks, monuments, views) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)3
T-L-10Zmiany komunikacyjne a życie miasta.(strefa ograniczonego ruchu, ścieżki rowerowe, ciągi piesze) (Chcanges in communications vs. urban life [restricted environmental zones, bike lanes, footpaths])3
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia praktyczne30
A-L-2Przygotowanie do zajęć45
A-L-3Udział w konsultacjach5
A-L-4Przygotowanie do egzaminu8
A-L-5Egzamin2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_OA14a_W01Ma wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W03Zna metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich dotyczących gospodarki przestrzennej.
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-5Zagadnienia z ochrony środowiska (The issues of environmental protection) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-L-6Planowanie miasta i jego wpływ na mieszkańców. (Urban planning and its influence on the inhabitants) Zdania względne (Relative sentences)
T-L-4Proces planowania przestrzennego. (The process of spatial planning) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-L-3Rodzaje planowania przestrzennego. (Types of spatial planning)
T-L-2Planowanie przestrzenne i jego zasady. (Spatial planning and its principles) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wprowadzenie do gospodarki przestrzennej. Najważniejsze zagadnienia i ich definicja. (Introduction to spatial management. Essential issues and their definitions)
T-L-7Jak obliczyć wartość gruntu (How to assess the value of the land) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-L-8Przestrzeń otwarta i tereny zielone. Mikroklimat. (Open space and green areas. Microclimate)
T-L-9Punkty orientacyjne, pomniki, widoki (Landmarks, monuments, views) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
T-L-10Zmiany komunikacyjne a życie miasta.(strefa ograniczonego ruchu, ścieżki rowerowe, ciągi piesze) (Chcanges in communications vs. urban life [restricted environmental zones, bike lanes, footpaths])
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_OA14a_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U01Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną.
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-5Zagadnienia z ochrony środowiska (The issues of environmental protection) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-L-6Planowanie miasta i jego wpływ na mieszkańców. (Urban planning and its influence on the inhabitants) Zdania względne (Relative sentences)
T-L-4Proces planowania przestrzennego. (The process of spatial planning) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-L-3Rodzaje planowania przestrzennego. (Types of spatial planning)
T-L-2Planowanie przestrzenne i jego zasady. (Spatial planning and its principles) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wprowadzenie do gospodarki przestrzennej. Najważniejsze zagadnienia i ich definicja. (Introduction to spatial management. Essential issues and their definitions)
T-L-7Jak obliczyć wartość gruntu (How to assess the value of the land) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-L-8Przestrzeń otwarta i tereny zielone. Mikroklimat. (Open space and green areas. Microclimate)
T-L-9Punkty orientacyjne, pomniki, widoki (Landmarks, monuments, views) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
T-L-10Zmiany komunikacyjne a życie miasta.(strefa ograniczonego ruchu, ścieżki rowerowe, ciągi piesze) (Chcanges in communications vs. urban life [restricted environmental zones, bike lanes, footpaths])
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-2praca w grupach
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_OA14a_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U01Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną.
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-L-5Zagadnienia z ochrony środowiska (The issues of environmental protection) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-L-6Planowanie miasta i jego wpływ na mieszkańców. (Urban planning and its influence on the inhabitants) Zdania względne (Relative sentences)
T-L-4Proces planowania przestrzennego. (The process of spatial planning) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-L-3Rodzaje planowania przestrzennego. (Types of spatial planning)
T-L-2Planowanie przestrzenne i jego zasady. (Spatial planning and its principles) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wprowadzenie do gospodarki przestrzennej. Najważniejsze zagadnienia i ich definicja. (Introduction to spatial management. Essential issues and their definitions)
T-L-7Jak obliczyć wartość gruntu (How to assess the value of the land) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-L-8Przestrzeń otwarta i tereny zielone. Mikroklimat. (Open space and green areas. Microclimate)
T-L-9Punkty orientacyjne, pomniki, widoki (Landmarks, monuments, views) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
T-L-10Zmiany komunikacyjne a życie miasta.(strefa ograniczonego ruchu, ścieżki rowerowe, ciągi piesze) (Chcanges in communications vs. urban life [restricted environmental zones, bike lanes, footpaths])
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_OA14a_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K01Wykazuje potrzebę stałego doskonalenia i aktualizowania wiedzy kierunkowej, podnoszenia kompetencji, a także uczenia się przez całe życie, ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych.
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-L-5Zagadnienia z ochrony środowiska (The issues of environmental protection) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-L-6Planowanie miasta i jego wpływ na mieszkańców. (Urban planning and its influence on the inhabitants) Zdania względne (Relative sentences)
T-L-4Proces planowania przestrzennego. (The process of spatial planning) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-L-3Rodzaje planowania przestrzennego. (Types of spatial planning)
T-L-2Planowanie przestrzenne i jego zasady. (Spatial planning and its principles) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wprowadzenie do gospodarki przestrzennej. Najważniejsze zagadnienia i ich definicja. (Introduction to spatial management. Essential issues and their definitions)
T-L-7Jak obliczyć wartość gruntu (How to assess the value of the land) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-L-8Przestrzeń otwarta i tereny zielone. Mikroklimat. (Open space and green areas. Microclimate)
T-L-9Punkty orientacyjne, pomniki, widoki (Landmarks, monuments, views) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
T-L-10Zmiany komunikacyjne a życie miasta.(strefa ograniczonego ruchu, ścieżki rowerowe, ciągi piesze) (Chcanges in communications vs. urban life [restricted environmental zones, bike lanes, footpaths])
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0