Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S2)
specjalność: Obszary wrażliwe

Sylabus przedmiotu Tworzenie stron internetowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Tworzenie stron internetowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Rynkiewicz <Marek.Rynkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 0,50,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 0,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawowe umiejętności w zakresie ogólnej znajomość obsługi komputera i przeglądarek internetowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zaznajomienie studenta z rodzajami stron internetowych
C-2Zaznajomienie studenta z technikami tworzenia stron WWW, ich strukturą i możliwościami ich publikacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Projekt witryny internetowej na przykładzie wybranej działalności gospodarczej i jej publikacja na serwerze15
15
wykłady
T-W-11. Rodzaje stron internetowych: wizytówki, blog, forum dyskusyjne, galeria, sklep internetowy, portal informacyjny/społecznościowy/aukcyjny, witryna organizacji. 2. Strony WWW i ich struktura. 3. Języki programowania stron WWW. 4. Konstruowanie stron WWW. 5. Programy wspomagające tworzenie stron WWW. 6. Odnośniki, obrazy i tabele w serwisie WWW. 7. Hosting WWW. 8. Domeny i pozycjonowanie. 9. Reklama na stronach WWW.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
15
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Projekt.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykłady na podstawie wyników kolokwium przeprowadzonego w postaci pisemnej.
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne – oceny cząstkowe z wykonanych zadań na ćwiczeniach oraz na podstawie zaawansowania pracy projektowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_OA1_W01
Student zna rodzaje stron internetowych oraz zna techniki ich tworzenia i publikacji
GP2_2A_W03, GP2_2A_W04C-1, C-2T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_OA1_U01
Student posiada umiejętność samodzielnego utworzenia witryny internetowej.
GP2_2A_U02, GP2_2A_U08C-2T-A-1M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_OA1_K01
Studenta ma świadomość dokształcania się jako formy dalszego rozwoju.
GP2_2A_K01C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_OA1_W01
Student zna rodzaje stron internetowych oraz zna techniki ich tworzenia i publikacji
2,0
3,0Student zna podstawowe rodzaje stron internetowych i podstawowe techniki ich tworzenia.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_OA1_U01
Student posiada umiejętność samodzielnego utworzenia witryny internetowej.
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie tworzenia prostej witryny internetowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_OA1_K01
Studenta ma świadomość dokształcania się jako formy dalszego rozwoju.
2,0
3,0Student ma małą świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ducket J., HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW., Helion Gliwice, Gliwice, 2014, ISBN: 978-83-246-6520-4
  2. Lis. M., Dynamiczny HTML - 101 praktycznych skryptów., Helion Gliwice, Gliwice, 2010, ISBN: 978-83-246-2569-7
  3. Sokół R., Tworzenie stron WWW, Helion Gliwice, Gliwice, 2011, ISBN: 978-83-246-2618-2

Literatura dodatkowa

  1. Wrotek W., Kaskadowe arkusze stylów. Ćwiczenia praktyczne., Helion Gliwice, Gliwice, 2013, ISBN 978-83-246-6490-0

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Projekt witryny internetowej na przykładzie wybranej działalności gospodarczej i jej publikacja na serwerze15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-11. Rodzaje stron internetowych: wizytówki, blog, forum dyskusyjne, galeria, sklep internetowy, portal informacyjny/społecznościowy/aukcyjny, witryna organizacji. 2. Strony WWW i ich struktura. 3. Języki programowania stron WWW. 4. Konstruowanie stron WWW. 5. Programy wspomagające tworzenie stron WWW. 6. Odnośniki, obrazy i tabele w serwisie WWW. 7. Hosting WWW. 8. Domeny i pozycjonowanie. 9. Reklama na stronach WWW.15
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_OA1_W01Student zna rodzaje stron internetowych oraz zna techniki ich tworzenia i publikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W03Zna metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich dotyczących gospodarki przestrzennej.
GP2_2A_W04Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z różnymi aspektami gospodarowania przestrzenią, dotyczącymi obszarów wrażliwych oraz z wykorzystywaniem technologii informatycznych.
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studenta z rodzajami stron internetowych
C-2Zaznajomienie studenta z technikami tworzenia stron WWW, ich strukturą i możliwościami ich publikacji.
Treści programoweT-W-11. Rodzaje stron internetowych: wizytówki, blog, forum dyskusyjne, galeria, sklep internetowy, portal informacyjny/społecznościowy/aukcyjny, witryna organizacji. 2. Strony WWW i ich struktura. 3. Języki programowania stron WWW. 4. Konstruowanie stron WWW. 5. Programy wspomagające tworzenie stron WWW. 6. Odnośniki, obrazy i tabele w serwisie WWW. 7. Hosting WWW. 8. Domeny i pozycjonowanie. 9. Reklama na stronach WWW.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykłady na podstawie wyników kolokwium przeprowadzonego w postaci pisemnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe rodzaje stron internetowych i podstawowe techniki ich tworzenia.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_OA1_U01Student posiada umiejętność samodzielnego utworzenia witryny internetowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym na poziomie B2+, w zakresie gospodarki przestrzennej, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski, formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie.
GP2_2A_U08Posiada umiejętność przeprowadzenia analiz i interpretacji zagadnień gospodarczych i środowiskowych w ujęciu przestrzennym.
Cel przedmiotuC-2Zaznajomienie studenta z technikami tworzenia stron WWW, ich strukturą i możliwościami ich publikacji.
Treści programoweT-A-1Projekt witryny internetowej na przykładzie wybranej działalności gospodarczej i jej publikacja na serwerze
Metody nauczaniaM-2Projekt.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne – oceny cząstkowe z wykonanych zadań na ćwiczeniach oraz na podstawie zaawansowania pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie tworzenia prostej witryny internetowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_OA1_K01Studenta ma świadomość dokształcania się jako formy dalszego rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K01Wykazuje potrzebę stałego doskonalenia i aktualizowania wiedzy kierunkowej, podnoszenia kompetencji, a także uczenia się przez całe życie, ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych.
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studenta z rodzajami stron internetowych
C-2Zaznajomienie studenta z technikami tworzenia stron WWW, ich strukturą i możliwościami ich publikacji.
Treści programoweT-W-11. Rodzaje stron internetowych: wizytówki, blog, forum dyskusyjne, galeria, sklep internetowy, portal informacyjny/społecznościowy/aukcyjny, witryna organizacji. 2. Strony WWW i ich struktura. 3. Języki programowania stron WWW. 4. Konstruowanie stron WWW. 5. Programy wspomagające tworzenie stron WWW. 6. Odnośniki, obrazy i tabele w serwisie WWW. 7. Hosting WWW. 8. Domeny i pozycjonowanie. 9. Reklama na stronach WWW.
T-A-1Projekt witryny internetowej na przykładzie wybranej działalności gospodarczej i jej publikacja na serwerze
Metody nauczaniaM-2Projekt.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne – oceny cząstkowe z wykonanych zadań na ćwiczeniach oraz na podstawie zaawansowania pracy projektowej.
S-1Ocena podsumowująca: Wykłady na podstawie wyników kolokwium przeprowadzonego w postaci pisemnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma małą świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych.
3,5
4,0
4,5
5,0