Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S2)
specjalność: Zrównoważona produkcja roślinna
Sylabus przedmiotu Florystyka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Florystyka | ||
Specjalność | Zrównoważona produkcja roślinna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ogólna wiedza z roślin ozdobnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studenta z zasadmi postępowania z roślinami ozdobnymi stosowanymi we florystyce |
C-2 | zapoznanie studenta z rodzajami aranżacji florystycznych |
C-3 | zapoznanie studenta z zasadami tworzenia kompozycji florystycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Utrwalanie i przedłużanie trwałości roślin | 3 |
T-A-2 | Elementy kompozycji florystycznej | 3 |
T-A-3 | Klasyfikacja kompozycji florystycznych i technik florystycznych | 4 |
10 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Style kompozycji roślinnych | 2 |
T-L-2 | Florystyka ślubna i żałobna | 2 |
T-L-3 | Bukiety i kompozycje w naczyniach | 3 |
T-L-4 | Dekoracje okolicznościowe | 3 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Asortyment roślin ozdobnych stosowanych we florystyce | 2 |
T-W-2 | Pielęgnacja i przechowywanie roślin ozdobnych | 2 |
T-W-3 | Dzieje dekoracji roślinnych | 1 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | przygotowanie do zaliczenia z ćwiczeń audytoryjnych | 7 |
A-A-3 | konsultacje | 7 |
24 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | konsultacje | 10 |
A-L-3 | przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych | 4 |
24 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-W-2 | przygotowanie do zaliczenia z wykładów | 5 |
A-W-3 | konsultacje | 2 |
12 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody podające (wykład infomujący, prelekcja, objasnienie) |
M-2 | metody aktywizujące (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna) |
M-3 | metody eksponujące (film, wystawa) |
M-4 | metody praktyczne (ćwiczenia praktyczne, metoda projektów) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test kontrolny z wykładów |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny z ćwiczeń |
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie z wykładów |
S-4 | Ocena podsumowująca: zaliczenie z ćwiczeń |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZPR_2A_D16-zpr_W01 określa wartość dekoracyjną i użytkową roślin w określonych rodzajach kompozycji florystycznych | ZPR_2A_W06 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-A-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
ZPR_2A_D16-zpr_W02 posiada wiedzę z zakresu zasad kompozycji, technik florystycznych i dekoracji wnętrz | ZPR_2A_W06 | — | — | C-2, C-3 | T-W-3, T-A-2, T-A-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZPR_2A_D16-zpr_U01 dobiera materiał roślinny, dekoracyjny i środki techniczne do wykonania określonych kompozycji florystycznych | ZPR_2A_U07 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
ZPR_2A_D16-zpr_U02 student wykonuje kompozycje florystyczne stosując prawidłowe zasady i techniki | ZPR_2A_U07 | — | — | C-2, C-3 | T-A-2, T-A-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-3, M-4 | S-2, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZPR_2A_D16-zpr_K01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student szuka inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań samodzielnych i zespołowych | ZPR_2A_K01 | — | — | C-2, C-3 | T-A-2, T-A-3, T-L-1 | M-2, M-3, M-4 | S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZPR_2A_D16-zpr_W01 określa wartość dekoracyjną i użytkową roślin w określonych rodzajach kompozycji florystycznych | 2,0 | |
3,0 | student posiada podstawową wiedzę na temat wartości dekoracyjnej i użytkowej roślin ozdobnych w określonych rodzajach kompozycji florystycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZPR_2A_D16-zpr_W02 posiada wiedzę z zakresu zasad kompozycji, technik florystycznych i dekoracji wnętrz | 2,0 | |
3,0 | student posiada podstawową wiedzę na temat zasad kompozycji, najważniejszych technik florystycznych oraz reguł dotyczących dekoracji wnętrz | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZPR_2A_D16-zpr_U01 dobiera materiał roślinny, dekoracyjny i środki techniczne do wykonania określonych kompozycji florystycznych | 2,0 | |
3,0 | dobiera na poziomie podstawowym rośliny ozdobne, materiały dekoracyjne i techniczne do wykonania podstawowych prac florystycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZPR_2A_D16-zpr_U02 student wykonuje kompozycje florystyczne stosując prawidłowe zasady i techniki | 2,0 | |
3,0 | student w stopniu podstawowym umie wykonać podstawowe rodzaje kompozycji florystycznych stosując właściwe zasady i techniki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZPR_2A_D16-zpr_K01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student szuka inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań samodzielnych i zespołowych | 2,0 | |
3,0 | student w stopniu podstawowym rozumie potrzebę pogłębiania wiedzy z zakresu florystyki, jest zdolny do pracy w zespole | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Armitage A.M., Laushman J.M., Specialty cut flowers, Timber Press, Portland, 2008
- Lersch G., Principles of floral design, Floral Design Edition, Münster, 2005
- Nowak J., Rudnicki R.M., Postharvest Handling and Storage of Cut Flowers, Florist Greens, and Potted Plants, Timber Press, Portland, 1990
Literatura dodatkowa
- Benjamin P., Sluis M., De Brudne T., Table Arrangements: Creativity with Flowers, Ulmer, Stuttgart, 2010
- Benjamin P., Sluis M., De Brudne T., Wedding Flowers: Creativity with Flowers, Ulmer, Stuttgart, 2009
- Benjamin P., Sluis M., De Brudne T., Sympathy: Creativity with Flowers, Ulmer, Stuttgart, 2008