Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S2)
specjalność: Zrównoważona produkcja roślinna
Sylabus przedmiotu Integrowana produkcja owoców:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Integrowana produkcja owoców | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu sadownictwa i ochrony środowiska. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z Integrowaną Produkcją Owoców. |
C-2 | Zapoznanie studenta z normami Integrowanej Produkcji Owoców. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przedplony i stanowisko w IPO. Lustracje sadów i jagodników. Określanie potrzeb nawozowych w IPO. Charakterystyka i stosowanie środków chemicznych w IPO. Biologiczne zwalczanie chorób i szkodników w uprawach sadowniczych. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Schematy działania dla poszczególnych etapów produkcji wybranych roślin sadowniczych. Integrowana ochrona sadów i jagodników przed chorobami i szkodnikami. Dobór odmian poszczególnych gatunków w Integrowanej Produkcji Sadowniczej. Liczby graniczne zawartości składników chemicznych w glebie, liściach i owocach w IPO. | 26 |
26 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | konsultacje | 12 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć audytoryjnych | 17 |
A-A-3 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
59 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | konsultacje | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 14 |
A-W-3 | uczestnictwo w zajęciach | 26 |
A-W-4 | studiowanie literatury uzupełniającej | 6 |
61 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające ( wykład informacyjny, konwersatoryjny) |
M-2 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem) |
M-3 | Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin) |
M-4 | Metody praktyczne (pokaz) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzian |
S-2 | Ocena formująca: rozpoznawanie roślin |
S-3 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZPR_2A_D03-zpr_W01 Zna schematy działania i normy IPO. | ZPR_2A_W03 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-3 |
ZPR_2A_D03-zpr_W02 Zna odmiany polecane w IPO. | ZPR_2A_W01, ZPR_2A_W04 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
ZPR_2A_D03-zpr_W03 Ma wiedzę dotyczącą zwalczania chorób i szkodników w IPO. | ZPR_2A_W10 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZPR_2A_D03-zpr_U01 Potrafi zaplanować i zorganizować IPO poszczególnych gatunków. | ZPR_2A_U01, ZPR_2A_U02, ZPR_2A_U03, ZPR_2A_U04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-3 |
ZPR_2A_D03-zpr_U02 Umie dobrać odmiany do IPO. | ZPR_2A_U02, ZPR_2A_U03 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZPR_2A_D03-zpr_K01 Odpowiednio określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu. | ZPR_2A_K03 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZPR_2A_D03-zpr_W01 Zna schematy działania i normy IPO. | 2,0 | |
3,0 | student w stopniu dostatecznym posiada wiedzę na temat schematu działania i norm IPO | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZPR_2A_D03-zpr_W02 Zna odmiany polecane w IPO. | 2,0 | |
3,0 | student ma podstawową wiedzę na temat odmian polecanych w IPO. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZPR_2A_D03-zpr_W03 Ma wiedzę dotyczącą zwalczania chorób i szkodników w IPO. | 2,0 | |
3,0 | student zna podstawową tematykę dotyczącą zwalczania chorób i szkodników w IPO | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZPR_2A_D03-zpr_U01 Potrafi zaplanować i zorganizować IPO poszczególnych gatunków. | 2,0 | |
3,0 | student opanował umiejętność w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZPR_2A_D03-zpr_U02 Umie dobrać odmiany do IPO. | 2,0 | |
3,0 | student opanował umiejętność w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZPR_2A_D03-zpr_K01 Odpowiednio określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu. | 2,0 | |
3,0 | student jest dostatecznie zorientowany i określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- PIENIĄŻEK S.A., Sadownictwo, PWRiL, Warszawa, 2000
- REJMAN A., Pomologia, PWRiL, Warszawa, 1994
- ŻURAWICZ E., Pomologia, PWRiL, Warszawa, 2003
Literatura dodatkowa
- Hasło Ogrodnicze, Sad Nowoczesny, 2013