Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S3)

Sylabus przedmiotu Drzewa, krzewy i rośliny ozdobne w ogrodach tematycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Drzewa, krzewy i rośliny ozdobne w ogrodach tematycznych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK7 14 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z dendrologii, historii założeń ogrodowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy na temat typu ogrodu renesansowego
C-2Przekazanie wiedzy na temat ogrodu modernistycznego i wiejskiego
C-3Przekazanie wiedzy na temat ogrodu w stylu angielskim angielskiego
C-4Przekazanie wiedzy na temat ogrodu w stylu śródziemnomorskim
C-5Przekazanie wiedzy na temat ogrodu w typie orientalnym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Drzewa i krzewy w ogrodach o cechach: renesansowym2
T-K-2Drzewa i krzewy w ogrodach angielskich3
T-K-3Drzewa i krzewy w ogrodach o stylu włoskim2
T-K-4Drzewa i krzewy w ogrodach orientalnych2
T-K-5Drzewa i krzewy w ogrodach wiejskich3
T-K-6Drzewa i krzewy w ogrodach modernistycznych2
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1udział w konserwatoriach i konsultacjach, przygotowanie do zaliczenia oraz obecność na zaliczeniu30
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady informacyjne i konwersatoryjne
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_3-_C07-1_W01
Ma wiedzę na temat współczesnych technik wykorzystywanych w terenach zieleni stylów ogrodowych
OG_3-_W06C-5, C-4, C-3, C-1, C-2T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-4, T-K-1, T-K-2M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_3-_C07-1_U01
Wykorzystuje znajomość stylu z odpowiedniej epoki w praktyce oraz roślin
OG_3-_U05C-5, C-4, C-3, C-1, C-2T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-4, T-K-1, T-K-2M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_3-_C07-1_K01
Świadomie ocenia walory roślin i nowych technologii stosowanych w kompozycjach z różnych epok oraz docenia ważność dokształcania
OG_3-_K01C-5, C-4, C-3, C-1, C-2T-K-5, T-K-6, T-K-3, T-K-4, T-K-1, T-K-2M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_3-_C07-1_W01
Ma wiedzę na temat współczesnych technik wykorzystywanych w terenach zieleni stylów ogrodowych
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem
3,5student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem i potrafi podać przykłady
4,0zna podstawowe problemy w zakresie rozszerzonym
4,5zna zakres przedmiotu obowiązujący i potrafi wyciągać prawidłowe wnioski
5,0zna przedmiot biegle i podaje przykłady z dodatkowej literatury

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_3-_C07-1_U01
Wykorzystuje znajomość stylu z odpowiedniej epoki w praktyce oraz roślin
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0w stopniu dostatecznym wykorzystuje zarys podstawowych wiadomości
3,5analizuje przekazaną wiedzę związaną z przedmiotem
4,0wykorzystuje znajomość przekazanych zagadnień w stopniu rozszerzonym
4,5wykorzystuje znajomość zagadnień w stopniu rozszerzonym podając umiejętnie przykłady
5,0potrafi bardzo dobrze wykorzystać przekazaną wiedzę podając szereg przykładów z literatury

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_3-_C07-1_K01
Świadomie ocenia walory roślin i nowych technologii stosowanych w kompozycjach z różnych epok oraz docenia ważność dokształcania
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0potrafi ocenić w stopniu dostatecznym wiadomości związane z przedmiotem
3,5świadomie ocenia wartość przekazanej wiedzy i potrafi wykorzystać dając przykłady
4,0prawidłowo w sposób rozszerzony potrafi ocenić wartość i znaczenie przekazanej wiedzy
4,5potrafi prawidłowo przeprowadzić analizę zagadnień związanych z przedmiotem w stopniu rozszerzonym
5,0w sposób biegły ocenia i analizuje zagadnienia związane z przedmiotem

Literatura podstawowa

  1. Bugała W., Drzewa i krzewy w terenach zieleni, PWRiL, Warszawa, 1991
  2. Bogdanowski J., Polskie ogrody ozdobne, Arkady, Warszawa, 2000
  3. Nwebury T., Ogród twoich marzeń 20 sposobów urządzenia małego ogrodu, Świat Książki, Warszawa, 1995

Literatura dodatkowa

  1. Majdecki L., Historia ogrodów t.1, PWN, 2007
  2. Majdecki L., Historia ogrodów t.2, PWN, 2008
  3. Architektura Krajobrazu - czasopsmo
  4. Aura - czasopismo

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Drzewa i krzewy w ogrodach o cechach: renesansowym2
T-K-2Drzewa i krzewy w ogrodach angielskich3
T-K-3Drzewa i krzewy w ogrodach o stylu włoskim2
T-K-4Drzewa i krzewy w ogrodach orientalnych2
T-K-5Drzewa i krzewy w ogrodach wiejskich3
T-K-6Drzewa i krzewy w ogrodach modernistycznych2
14

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1udział w konserwatoriach i konsultacjach, przygotowanie do zaliczenia oraz obecność na zaliczeniu30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_3-_C07-1_W01Ma wiedzę na temat współczesnych technik wykorzystywanych w terenach zieleni stylów ogrodowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOG_3-_W06Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu waloryzacji przyrodniczej i rolniczej oraz działalności gospodarczej w zróżnicowanym krajobrazie.
Cel przedmiotuC-5Przekazanie wiedzy na temat ogrodu w typie orientalnym
C-4Przekazanie wiedzy na temat ogrodu w stylu śródziemnomorskim
C-3Przekazanie wiedzy na temat ogrodu w stylu angielskim angielskiego
C-1Przekazanie wiedzy na temat typu ogrodu renesansowego
C-2Przekazanie wiedzy na temat ogrodu modernistycznego i wiejskiego
Treści programoweT-K-5Drzewa i krzewy w ogrodach wiejskich
T-K-6Drzewa i krzewy w ogrodach modernistycznych
T-K-3Drzewa i krzewy w ogrodach o stylu włoskim
T-K-4Drzewa i krzewy w ogrodach orientalnych
T-K-1Drzewa i krzewy w ogrodach o cechach: renesansowym
T-K-2Drzewa i krzewy w ogrodach angielskich
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Wykłady informacyjne i konwersatoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe
S-1Ocena formująca: sprawdzian
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem
3,5student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem i potrafi podać przykłady
4,0zna podstawowe problemy w zakresie rozszerzonym
4,5zna zakres przedmiotu obowiązujący i potrafi wyciągać prawidłowe wnioski
5,0zna przedmiot biegle i podaje przykłady z dodatkowej literatury
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_3-_C07-1_U01Wykorzystuje znajomość stylu z odpowiedniej epoki w praktyce oraz roślin
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOG_3-_U05Wykazuje się umiejętnością wykorzystania specyficz-nych technik przy opracowywaniu nowych technolo-gii prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody oraz jakości życia człowieka.
Cel przedmiotuC-5Przekazanie wiedzy na temat ogrodu w typie orientalnym
C-4Przekazanie wiedzy na temat ogrodu w stylu śródziemnomorskim
C-3Przekazanie wiedzy na temat ogrodu w stylu angielskim angielskiego
C-1Przekazanie wiedzy na temat typu ogrodu renesansowego
C-2Przekazanie wiedzy na temat ogrodu modernistycznego i wiejskiego
Treści programoweT-K-5Drzewa i krzewy w ogrodach wiejskich
T-K-6Drzewa i krzewy w ogrodach modernistycznych
T-K-3Drzewa i krzewy w ogrodach o stylu włoskim
T-K-4Drzewa i krzewy w ogrodach orientalnych
T-K-1Drzewa i krzewy w ogrodach o cechach: renesansowym
T-K-2Drzewa i krzewy w ogrodach angielskich
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Wykłady informacyjne i konwersatoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe
S-1Ocena formująca: sprawdzian
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0w stopniu dostatecznym wykorzystuje zarys podstawowych wiadomości
3,5analizuje przekazaną wiedzę związaną z przedmiotem
4,0wykorzystuje znajomość przekazanych zagadnień w stopniu rozszerzonym
4,5wykorzystuje znajomość zagadnień w stopniu rozszerzonym podając umiejętnie przykłady
5,0potrafi bardzo dobrze wykorzystać przekazaną wiedzę podając szereg przykładów z literatury
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_3-_C07-1_K01Świadomie ocenia walory roślin i nowych technologii stosowanych w kompozycjach z różnych epok oraz docenia ważność dokształcania
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOG_3-_K01Ma świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, a także potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Cel przedmiotuC-5Przekazanie wiedzy na temat ogrodu w typie orientalnym
C-4Przekazanie wiedzy na temat ogrodu w stylu śródziemnomorskim
C-3Przekazanie wiedzy na temat ogrodu w stylu angielskim angielskiego
C-1Przekazanie wiedzy na temat typu ogrodu renesansowego
C-2Przekazanie wiedzy na temat ogrodu modernistycznego i wiejskiego
Treści programoweT-K-5Drzewa i krzewy w ogrodach wiejskich
T-K-6Drzewa i krzewy w ogrodach modernistycznych
T-K-3Drzewa i krzewy w ogrodach o stylu włoskim
T-K-4Drzewa i krzewy w ogrodach orientalnych
T-K-1Drzewa i krzewy w ogrodach o cechach: renesansowym
T-K-2Drzewa i krzewy w ogrodach angielskich
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Wykłady informacyjne i konwersatoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe
S-1Ocena formująca: sprawdzian
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0potrafi ocenić w stopniu dostatecznym wiadomości związane z przedmiotem
3,5świadomie ocenia wartość przekazanej wiedzy i potrafi wykorzystać dając przykłady
4,0prawidłowo w sposób rozszerzony potrafi ocenić wartość i znaczenie przekazanej wiedzy
4,5potrafi prawidłowo przeprowadzić analizę zagadnień związanych z przedmiotem w stopniu rozszerzonym
5,0w sposób biegły ocenia i analizuje zagadnienia związane z przedmiotem