Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S3)
Sylabus przedmiotu Język angielski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Nowosad <Agnieszka.Nowosad@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Alina Doroch <Alina.Doroch@zut.edu.pl>, Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka angielskiego na poziomie B2. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Współczesne rolnictwo (download from Wikipedia) | 3 |
T-LK-2 | Agroturystyka (artykuł) | 3 |
T-LK-3 | Współczesne leśnictwo (artykuł) | 3 |
T-LK-4 | Inteligentne korzystanie z wody (downloads from www.rainbird.fr) | 3 |
T-LK-5 | Wpływ środowiska na życie pszczół. | 3 |
T-LK-6 | Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl wysoki i potoczny, rodzajniki). | 5 |
20 | ||
lektorat | ||
T-LK-1 | Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany. | 3 |
T-LK-2 | Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim | 3 |
T-LK-3 | Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim. | 4 |
T-LK-4 | Język matematyki- wprowadzenie podstawowych pojęć. Rodzaje liczb, ułamki, dziesiętne, procenty, obliczenia matematyczne. Jednostki pomiarowe. | 4 |
T-LK-5 | Analiza statystyczna. Podstawowe terminy statystyczne. Rodzaje wykresów. | 3 |
T-LK-6 | Analiza danych w tekstach naukowych. | 3 |
20 | ||
lektorat | ||
T-LK-1 | Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody. | 3 |
T-LK-2 | Porównanie i kontrast - podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu,ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu. | 4 |
T-LK-3 | Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje. | 3 |
T-LK-4 | Przeprowadzenie prezentacji. | 8 |
T-LK-5 | Wybrane elementy business English: Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. | 3 |
T-LK-6 | Wybrane elementy business English: Sprzedaż. Działania marketingowe. | 3 |
T-LK-7 | Wybrane elementy business English: Jakość i standardy. | 3 |
T-LK-8 | Wybrane elementy business English: Nowy business. Środki finansowe firmy. | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | zajęcia dydaktyczne | 20 |
A-LK-2 | przygotowanie do zajęć | 8 |
A-LK-3 | udział w konsultacjach | 2 |
30 | ||
lektorat | ||
A-LK-1 | zajęcia dydaktyczne | 20 |
A-LK-2 | przygotowanie do zajęć | 8 |
A-LK-3 | udział w konsultacjach | 2 |
30 | ||
lektorat | ||
A-LK-1 | zajęcia dydaktyczne | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M1 Zajęcia praktyczne |
M-2 | M2 Prezentacja |
M-3 | M3 Dyskusja |
M-4 | M4 Praca z tekstem |
M-5 | M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: F - Prezentacja |
S-3 | Ocena podsumowująca: P - Egzamin |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3-_A06-1_W01 Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | OG_3-_W09 | — | C-1 | T-LK-2, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-5 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3-_A06-1_U01 Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim , umożliwiającą mu korzystanie z literatury obcojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | OG_3-_U07 | — | C-1 | T-LK-2, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-5 | M-1, M-3, M-4, M-2, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3-_A06-1_K01 Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej. | OG_3-_K01 | — | C-1 | T-LK-2, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-5 | M-1, M-3, M-4, M-2, M-5 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3-_A06-1_W01 Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | 2,0 | Doktorant nie posiada wiedzy dotyczącej słownictwa i gramatyki języka angielskiego, która umożliwiałaby mu korzystanie z literatury anglojęzycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. |
3,0 | Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego. | |
3,5 | Doktorant opanował więcej niż podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego. | |
4,0 | Doktorant posiada dobrą wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego, która umożliwia mu korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
4,5 | Doktorant posiada więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego, która umożliwia mu korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
5,0 | Doktorant posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego, która umożliwia mu korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3-_A06-1_U01 Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim , umożliwiającą mu korzystanie z literatury obcojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | 2,0 | Doktorant nie umie posługiwać się językiem angielskim. |
3,0 | Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
3,5 | Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie więcej niż podstawowym, co utrudnia mu jednak swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
4,0 | Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie, który umożliwia mu korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
4,5 | Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na dobrym poziomie, który umożliwia mu dosyć swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
5,0 | Doktorant posiada bardzo dobrą umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3-_A06-1_K01 Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej. | 2,0 | Doktorant nie rozumie, jak duże znaczenie ma znajomość języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej. |
3,0 | Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej. | |
3,5 | Doktorant dość dobrze rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i jej przydatność w pracy zawodowej. | |
4,0 | Doktorant dość dobrze rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i jej przydatność w pracy zawodowej. | |
4,5 | Doktorant bardzo dobrze rozumie i docenia dobrą znajomość języka angielskiego, która pomaga mu zarówno w pracy naukowej jak i w wykonywaniu zawodu. | |
5,0 | Doktorant świetnie rozumie i docenia bardzo dobrą znajomość języka angielskiego, którą w pracy naukowej i zawodowej uważa za absolutnie niezbędną. |
Literatura podstawowa
- M. McCarthy, F. O’Dell, Academic Vocabulary In Use., Cambridge, 2008
- Alan Mountford, English in Agriculture., Oxford University Press, 1977, Seria: English in Focus.
- Alan Mountford, English in Agriculture (English on Focus Series)
- Drugged bees go missing, The Journal of Experimental Biology
- English for Presentations, wyd. BC.edu
- Neonicitinoid Pesticide Reduces Bumble Bee Colony Growth and Queen Production, Science vol. 336 .20 April 2012, 2012, vol. 336 .20
Literatura dodatkowa
- Holden Rocert and Liversedge Jamie, Construction for Landscape Architecture, Laurence King Publishing, London, 2011, Portfolio skills: Lanscape Architecture
- Environmental Protection Magazine (online), 2011, www.eponline.com
- 2011, www. gardenvisit.com
- Landscape Architecture Magazine, 2011, www.worldlandscapearchitect.com
- Archives of Environmental Protection, 2011, www.ipis.zabrze.pl
- Agroturism to cutivate new direct sales, The Medowlark Helard, 2012, vol. 3, issuue 8
- Biuso Emily, Down on the Farm with Your Sleeves Rolled up, New York Times, 2007, Nov.23,2007, Retrived 2009.07.04
- Diaci Jurij, Kerr Gary and O'hara Kevin, Twenty First Century Forestry: integrating ecollogically based uneven-aged sulviculture with increased demands on forests, Forestry, 2011, Vol. 84, Issue 5, p. 463-465, www.forestry.oxfordjournals.org
- Słownik Agro-Bio-Techniczny, Polskie Towarzystwo Nauk Agrotechnicznych, Lublin, 1992
- Czekierda Krzysztof, Słownik Ochrony Srodowiska i Ochrony Przyrody, Wydawnictwo Ekonomia i Srodowisko, 1996, polsko-angielski (1996) i angielsko-polski (1995)
- Lane Sarah, Instant Academic Skills, Cambridge University Press, 2011