Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S3)
Sylabus przedmiotu Język niemiecki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język niemiecki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Krupka-Burzec <Katarzyna.Krupka-Burzec@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | niemiecki |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka niemieckiego na poziomie B2. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka niemieckiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. | 6 |
T-LK-2 | Porównanie i kontrast - podstawowe wyrażania, wprowadzanie i omawianie problemu, ustosunkowanie się. | 4 |
T-LK-3 | Opisywanie sytuacji, procesów i procedur, opisywanie zmian, podsumowanie i konkluzje. | 4 |
T-LK-4 | Przeprowadzanie prezentacji. | 6 |
20 | ||
lektorat | ||
T-LK-1 | Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany | 4 |
T-LK-2 | Kluczowe czasowniki i rzeczowniki stosowane w języku akademickim | 4 |
T-LK-3 | Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku specjalistycznym | 2 |
T-LK-4 | Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu naukowego (strona bierna, forma bezosobowa) | 5 |
T-LK-5 | Interpretacja wykresów, grafik i statystyk z uwzględnieniem specjalistycznego słownictwa | 5 |
20 | ||
lektorat | ||
T-LK-1 | Maszyny rolnicze. | 4 |
T-LK-2 | Wycianka drzew, nowoczesne metody wycinki drzew. | 4 |
T-LK-3 | Mechanizacja wycinki drzew. | 4 |
T-LK-4 | Ochrona pracy, przepisy BHP. | 5 |
T-LK-5 | Nawozy sztuczne i naturalne. | 4 |
T-LK-6 | Ochrona roślin. | 4 |
T-LK-7 | Polityka agrarna w Polsce i za granicą. | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | zajęcia dydaktyczne | 20 |
A-LK-2 | przygotowanie do zajęć | 8 |
A-LK-3 | udział w konsultacjach | 2 |
30 | ||
lektorat | ||
A-LK-1 | zajęcia dydakyczne | 20 |
A-LK-2 | przygotowanie do zajęć | 8 |
A-LK-3 | udział w konsultacjach | 2 |
30 | ||
lektorat | ||
A-LK-1 | zajęcia dydakyczne | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M1 Zajęcia praktyczne |
M-2 | M2 Prezentacja |
M-3 | M3 Dyskusja |
M-4 | M4 Praca z tekstem |
M-5 | M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: F - Prezentacja |
S-3 | Ocena podsumowująca: P - Egzamin |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3-_A06-2_W01 Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka niemieckiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | OG_3-_W09 | — | C-1 | T-LK-5, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3-_A06-2_U01 Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem niemieckim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | OG_3-_U07 | — | C-1 | T-LK-5, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4 | M-4, M-2, M-3, M-5, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3-_A06-2_K01 Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka niemieckiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. | OG_3-_K01 | — | C-1 | T-LK-5, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4 | M-4, M-2, M-3, M-5, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3-_A06-2_W01 Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka niemieckiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | 2,0 | Doktorant nie posiada wiedzy dotyczącej słownictwa i gramatyki języka niemieckiego, która umożliwiałaby mu korzystanie z literatury niemieckojęzycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. |
3,0 | Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka niemieckiego. | |
3,5 | Doktorant opanował więcej niż podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka niemieckiego. | |
4,0 | Doktorant posiada dobrą wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka niemieckiego, która umożliwia mu korzystanie z literatury niemieckojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
4,5 | Doktorant posiada więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka niemieckiego, która umożliwia mu korzystanie z literatury niemieckojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
5,0 | Doktorant posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka niemieckiego, która umożliwia mu korzystanie z literatury niemieckojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3-_A06-2_U01 Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem niemieckim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | 2,0 | Doktorant nie umie posługiwać się językiem niemieckim. |
3,0 | Doktorant umie posługiwać się językiem niemieckim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury niemieckojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
3,5 | Doktorant umie posługiwać się językiem niemieckima poziomie więcej niż podstawowym, co utrudnia mu jednak swobodne korzystanie z literatury niemieckojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
4,0 | Doktorant umie posługiwać się językiem niemieckim na poziomie, który umożliwia mu korzystanie z literatury niemieckojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
4,5 | Doktorant umie posługiwać się językiem niemieckim na dobrym poziomie, który umożliwia mu dosyć swobodne korzystanie z literatury niemiecojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
5,0 | Doktorant posiada bardzo dobrą umiejętność posługiwania się językiem niemieckim, umożliwiającą mu swobodne korzystanie z literatury niemieckojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3-_A06-2_K01 Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka niemieckiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. | 2,0 | Doktorant nie rozumie, jak duże znaczenie ma znajomość języka niemieckiego w pracy naukowej i zawodowej. |
3,0 | Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka niemieckiego w pracy naukowej i zawodowej. | |
3,5 | Doktorant dość dobrze rozumie znaczenie znajomości języka niemieckiego w pracy naukowej i jej przydatność w pracy zawodowej. | |
4,0 | Doktorant dość dobrze rozumie znaczenie znajomości języka niemieckiego w pracy naukowej i jej przydatność w pracy zawodowej. | |
4,5 | Doktorant bardzo dobrze rozumie i docenia dobrą znajomość języka niemieckiego, która pomaga mu zarówno w pracy naukowej jak i w wykonywaniu zawodu. | |
5,0 | Doktorant świetnie rozumie i docenia bardzo dobrą znajomość języka niemieckiego, którą w pracy naukowej i zawodowej uważa za absolutnie niezbędną. |
Literatura podstawowa
- V.Eismann, Erfolgreich in Praesentationen, Cornelsen, Berlin, 2006
- E.Zettl,J.Janssen,H.Mueller, Aus moderner Technik und Naturwissenschaft, Hueber, Ismanning, 1999
Literatura dodatkowa
- xyz, Fachzeitung fuer Waldarbeit und Forsttechnik, 2003-2011, 2011
- Prof. M.Wildhagen, Materialien zur Vorlesung Agrartechnik und Bodenbearbeitung, Uni Kassel, Kassel, 2006
- Ministerium fuer Landwirtschaft, Naturschutz und Umwelt, Hinweise zur Erzeugung von Qualitaetskartoffeln, Thueringen, 2003
- xyz, 2011, strony internetowe: www. yu-cottbus.de, www.uni-hohenheim.de, www.wiz.uni-kassel.de, www.roglernet.de
- xyz, Agrarzeitschriften, 2011, www.zeitschriftenlinks.de/agrar-zeitschriften.html