Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S3)
Sylabus przedmiotu Projektowanie i urządzanie terenów zieleni:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie i urządzanie terenów zieleni | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z zakresu dendrologii i urządzania terenów zieleni |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy na temat systemów i kategorii zieleni |
C-2 | Przekazanie wiedzy na temat wykonania projektu oraz czynników i elementów kompozycji |
C-3 | Przekazanie wiedzy na temat urządzania terenów zieleni |
C-4 | Przekazanie wiedzy na temat prac pielęgnacyjnych zwiazanych z zielenią |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Przegląd i rola systemów i kategorii zieleni | 2 |
T-K-2 | Przegląd czynników i elementów kompozycji | 2 |
T-K-3 | Analiza poszczególnych części projektu | 2 |
T-K-4 | Urządzanie podstawowych terenów zieleni | 8 |
14 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Udział w zajęciach i przygotowanie do zaliczenia oraz obecność na zaliczeniu, udział w konsultacjach związanych z przedmiotem | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykłady informujące, konserwatoria) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F - sprawdzian |
S-2 | Ocena formująca: P- kolokwium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3-_C04-1_W01 Potrafi trafnie ocenić przydatność roślin dla terenów zieleni | OG_3-_W03, OG_3-_W05 | — | C-3, C-4, C-1, C-2 | T-K-2, T-K-4, T-K-1, T-K-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3-_C04-1_U01 Wykorzystuje znajomość drzew i krzewów oraz podstawowych prac pielęgnacyjnych | OG_3-_U02 | — | C-3, C-4, C-1, C-2 | T-K-2, T-K-4, T-K-1, T-K-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3-_C04-1_K01 Świadomie oceny walory dekoracyjne roślin w zależności od prac pielęgnacyjnych | OG_3-_K01 | — | C-3, C-4, C-1, C-2 | T-K-2, T-K-4, T-K-1, T-K-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3-_C04-1_W01 Potrafi trafnie ocenić przydatność roślin dla terenów zieleni | 2,0 | Student nie przyswoił żadnych wiadomości |
3,0 | Zna podstawowe problemy podane na zajęciach | |
3,5 | Zna wszystkie problemy podane na zajęciach i potrafi myśleć samodzielnie | |
4,0 | Zna wszystkie problemy zwiazane z przedmiotem i potrafi zastosować je w praktyce | |
4,5 | Potrafi stosować wszystkie poruszane problemy, dyskutowac i analizować ich skutki w praktyce | |
5,0 | Zna przedmiot biegle i podaje przykłady z literatury |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3-_C04-1_U01 Wykorzystuje znajomość drzew i krzewów oraz podstawowych prac pielęgnacyjnych | 2,0 | Nie potrafi w prosty sposób zaprezentować przekazanych wiadomosci |
3,0 | Prezentuje podstawowe wiadomości | |
3,5 | Poprawnie prezentuje wiadomosci i potrafi je analizować | |
4,0 | Potrafi analizować dane i dyskutować na temat przekazanej wiedzy z przedmiotu | |
4,5 | Potrafi wykorzystać wszystkie podane wiadomości w praktyce i ocenić ich przydatność | |
5,0 | Potrafi wykorzystać wszystkie wiadomości w praktyce i analizować ich przydatność porównując z danymi literatury |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3-_C04-1_K01 Świadomie oceny walory dekoracyjne roślin w zależności od prac pielęgnacyjnych | 2,0 | Nie potrafi wykorzystać podstawowych wiadomości |
3,0 | Poprawnie wykorzystuje niektóre dane odnosnie przedmiotu | |
3,5 | Poprawnie wykorzystuje wiekszość podanych wiadomości | |
4,0 | Poprawnie wykorzystuje wszystkie wiadomosci i potrafi je zastosować w praktyce | |
4,5 | Poprawnie wykorzystuje wszystkie wiadomości, potafi je wykorzystać w praktyce i poprawnie analizować | |
5,0 | Potrafi samodzielnie wykorzystać wiadomości podane na zjęciach i dodatkowe analizujac z przykładami z literatury |
Literatura podstawowa
- Bradley S., Przycinanie drzew i krzewów, Muza, Warszawa, 2006
- Bugała W., Drzewy i krzewy dla terenów zieleni, PWRiL, Warszawa, 2000
- Pokorski J., Siwiec A, Kształtowanie terenów zieleni, WSiP, Warszawa, 2011
- Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, PWN, Warszawa, 2012
Literatura dodatkowa
- Chachulski Z., Chirurgia i pielęgnacja drzewdrzew, Legraf, 2000
- Zeszyty Naukowe Międzynarodowego Towarzystwa Uprawy i Ochrony Drzew0