Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Budowa, prowadzenie i bezpieczeństwo witryn w sieci Internet:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budowa, prowadzenie i bezpieczeństwo witryn w sieci Internet | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Stawicki <Tomasz.Stawicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Stawicki <Tomasz.Stawicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 13 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość budowy i obsługi komputera. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie budowy, zarządzania i bezpieczeństwa stron WWW. |
C-2 | Zapoznanie studentów z wybranymi narzędziami wspomagającymi projektowanie stron WWW. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza struktury komunikacji sieciowej (model OSI). | 1 |
T-A-2 | Charakterystyka wspólczesnych technologii kodowania stron internetowych min. struktura języka HTML 5, stylizacja stron w CSS, wybrane funkcjonalności języka skryptowego JavaScript. | 5 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Sieci telekomunikacyjnye - klasyfikacja, dostępność, charakterystyka metod transmisji danych. | 2 |
T-W-2 | Topologia sieci kompyuterowych. | 2 |
T-W-3 | Strony i witryny internetowe - budowa i rejstracja. | 2 |
T-W-4 | Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych. | 3 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w zajęciach. | 6 |
A-A-2 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej na wybrany temat. | 10 |
A-A-3 | Przygotowanie sie do zaliczenia ćwiczeń. | 12 |
A-A-4 | Konsultacje | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie zagadnień wykładowych. | 11 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdzianu wiedzy z wykładów oraz samodzielnie przygotowanej prezentacji dotyczacej treści przekazywanych w ramach ćw. audytoryjnych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O11-2_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia badań, | ROL_1A_W15 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O11-2_U01 Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej | ROL_1A_U01, ROL_1A_U16, ROL_1A_U18 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O11-2_K01 Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem | ROL_1A_K03 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O11-2_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia badań, | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na poziomie advenced ECDL |
3,0 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości ani źródła. | |
3,5 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości. | |
4,0 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości. | |
4,5 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości. | |
5,0 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O11-2_U01 Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej | 2,0 | Student nie ma żadnych umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych. |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych. | |
3,5 | Student posiada ponad podstawowe (połowiczne) umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych. | |
4,0 | Student posiada dobre umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych. | |
4,5 | Student posiada prawie pełne umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O11-2_K01 Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem | 2,0 | Student nie potrafi posługiwać się komputerem |
3,0 | Student wykazuje się podstawowymi nawykami w pracy z bazami danych. | |
3,5 | Student wykazuje się ponad podstawowymi nawykami w pracy z komputerem i programami związanymi z bazami danych i algorytmami. | |
4,0 | Student wykazuje się dobrymi nawykami w pracy z komputerem i programami związanymi z bazami danych i algorytmami. | |
4,5 | Student wykazuje się ponad dobrymi nawykami w pracy z komputerem i programami związanymi z bazami danych i algorytmami. | |
5,0 | Student wykazuje się bardzo dobrymi nawykami w pracy z komputerem i programami związanymi z bazami danych i algorytmami. |
Literatura podstawowa
- James Kalbach, Projektowanie nawigacji strony WWW. Optymalizacja funkcjonalności witryny., Helion, 2008
- Chris Fry, Martin Nystrom, Monitoring i bezpieczeństwo sieci, Helion, 2010
- Access czyli komputerowe bazy danych, Help, 2005
- Piotr Wróblewski, Algorytmy, struktury danych i techniki programowania, Helion, Warszawa, 2003