Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)

Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia informacyjna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Inżynierii Procesowej i Maszynoznawstwa
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Balejko <Jerzy.Balejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jerzy Balejko <Jerzy.Balejko@zut.edu.pl>, Agnieszka Strzelczak <Agnieszka-Strzelczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 9 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 18 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość informatyki na poziomie szkoły średniej.
W-2Umiejętność obsługi komputera w stopniu dobrym.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnych
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
C-3Ukształtowanie umiejętności tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
C-4Rozwinięcie umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Podstawowe komendy systemu operacyjnego2
T-L-2Ćwiczenia z edycji tekstu3
T-L-3Ćwiczenia z wykorzystania arkusza kalkulacyjnego do analizy i opracowania danych3
T-L-4Tworzenie prezentacji multimedialnych3
T-L-5Praca w sieci - Internet, poczta elektroniczna, grupy dyskusyjne, konfiguracja komputera do pracy w sieci przewodowej jak i bezprzewodowej3
T-L-6Tworzenie stron internetowych4
18
wykłady
T-W-1System komputerowy1
T-W-2Oprogramowanie wspomagające pracę twórczą2
T-W-3Sieci komputerowe2
T-W-4Komputer jako narzędzie w technologii żywności1
T-W-5Języki opisu stron internetowych3
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2studiowanie literatury przedmiotu20
A-L-3konsultacje z prowadzącym zajęcia5
A-L-4przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych18
61
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2przygotowanie do zaliczenia22
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Ćwiczenia laboratoryjne (komputerowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń w laboratorium komputerowym
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające wykłady
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ogólna aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych i wykonania zadań

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_A1_W01
Posiada wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań.
TZZ_1A_W09C-1T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-5M-2, M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_A1_U01
Potrafi wykorzystać komputer do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
TZZ_1A_U01, TZZ_1A_U02, TZZ_1A_U03, TZZ_1A_U04, TZZ_1A_U06, TZZ_1A_U11C-2T-L-4, T-L-3, T-L-2M-2S-3, S-1
TZZ_1A_A1_U02
Potrafi tworzyć elektroniczne dokumenty różnych formatów, prezentacje multimedialne i strony WWW.
TZZ_1A_U02, TZZ_1A_U03, TZZ_1A_U04, TZZ_1A_U05, TZZ_1A_U30C-3T-W-5, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-5M-2S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_A1_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
TZZ_1A_K01, TZZ_1A_K02, TZZ_1A_K03, TZZ_1A_K04, TZZ_1A_K05, TZZ_1A_K06C-4T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-5M-2, M-1S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_A1_W01
Posiada wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań, ale z licznymi brakami.
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań, ale z pewnymi niedociągnięciami
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_A1_U01
Potrafi wykorzystać komputer do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
2,0Student nie posiada umiejętności wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
3,0Student posiada zadowalającą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych, ale z licznymi niedociągnięciami.
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych, ale z pewnymi brakami.
4,0Student posiada dobrą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
5,0Student posiada znakomitą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
TZZ_1A_A1_U02
Potrafi tworzyć elektroniczne dokumenty różnych formatów, prezentacje multimedialne i strony WWW.
2,0Student nie potrafi tworzyć elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
3,0Student posiada zadowalającą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW, ale z licznymi brakami.
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW, ale z pewnymi niedociągnięciami.
4,0Student posiada dobrą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
5,0Student posiada znakomitą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_A1_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.

Literatura podstawowa

  1. Waverka P, Reid D, Word 2000 - kompendium wiedzy, PLJ, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Tustanowska-Kamrowska Krystyna, Techniki komputerowe bez stresu i lęku. Ćwiczenia, Wyd politechniki Poznańskiej, Poznań, 2003

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Podstawowe komendy systemu operacyjnego2
T-L-2Ćwiczenia z edycji tekstu3
T-L-3Ćwiczenia z wykorzystania arkusza kalkulacyjnego do analizy i opracowania danych3
T-L-4Tworzenie prezentacji multimedialnych3
T-L-5Praca w sieci - Internet, poczta elektroniczna, grupy dyskusyjne, konfiguracja komputera do pracy w sieci przewodowej jak i bezprzewodowej3
T-L-6Tworzenie stron internetowych4
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1System komputerowy1
T-W-2Oprogramowanie wspomagające pracę twórczą2
T-W-3Sieci komputerowe2
T-W-4Komputer jako narzędzie w technologii żywności1
T-W-5Języki opisu stron internetowych3
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2studiowanie literatury przedmiotu20
A-L-3konsultacje z prowadzącym zajęcia5
A-L-4przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych18
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2przygotowanie do zaliczenia22
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_1A_A1_W01Posiada wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W09Ma podstawową wiedzę z zakresu technik informatycznych oraz zna narzędzia statystyczne stosowane w naukach inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnych
Treści programoweT-W-5Języki opisu stron internetowych
T-W-3Sieci komputerowe
T-W-4Komputer jako narzędzie w technologii żywności
T-W-1System komputerowy
T-W-2Oprogramowanie wspomagające pracę twórczą
T-L-1Podstawowe komendy systemu operacyjnego
T-L-4Tworzenie prezentacji multimedialnych
T-L-3Ćwiczenia z wykorzystania arkusza kalkulacyjnego do analizy i opracowania danych
T-L-2Ćwiczenia z edycji tekstu
T-L-6Tworzenie stron internetowych
T-L-5Praca w sieci - Internet, poczta elektroniczna, grupy dyskusyjne, konfiguracja komputera do pracy w sieci przewodowej jak i bezprzewodowej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne (komputerowe)
M-1Wykłady informacyjny z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena ogólna aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych i wykonania zadań
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające wykłady
S-1Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń w laboratorium komputerowym
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań, ale z licznymi brakami.
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań, ale z pewnymi niedociągnięciami
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_1A_A1_U01Potrafi wykorzystać komputer do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
TZZ_1A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym.
TZZ_1A_U04Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów.
TZZ_1A_U06Posługuje się poprawną nomenklaturą i terminologią chemiczną potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz. 1,2,8,
TZZ_1A_U11Posiada podstawowe umiejętności rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z projektowaniem, wyposażaniem i eksploatacją linii technologicznych przemysłu spożywczego, potrafi wykorzystać poznane metody komputerowej analizy i oceny problemów technologicznych.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
Treści programoweT-L-4Tworzenie prezentacji multimedialnych
T-L-3Ćwiczenia z wykorzystania arkusza kalkulacyjnego do analizy i opracowania danych
T-L-2Ćwiczenia z edycji tekstu
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne (komputerowe)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena ogólna aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych i wykonania zadań
S-1Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń w laboratorium komputerowym
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
3,0Student posiada zadowalającą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych, ale z licznymi niedociągnięciami.
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych, ale z pewnymi brakami.
4,0Student posiada dobrą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
5,0Student posiada znakomitą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_1A_A1_U02Potrafi tworzyć elektroniczne dokumenty różnych formatów, prezentacje multimedialne i strony WWW.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
TZZ_1A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym.
TZZ_1A_U04Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów.
TZZ_1A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
TZZ_1A_U30Stosuje podstawowe technologie informatyczne przy pozyskiwaniu i przetwarzaniu informacji w zakresie przetwórstwa żywności.
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
Treści programoweT-W-5Języki opisu stron internetowych
T-L-4Tworzenie prezentacji multimedialnych
T-L-3Ćwiczenia z wykorzystania arkusza kalkulacyjnego do analizy i opracowania danych
T-L-2Ćwiczenia z edycji tekstu
T-L-6Tworzenie stron internetowych
T-L-5Praca w sieci - Internet, poczta elektroniczna, grupy dyskusyjne, konfiguracja komputera do pracy w sieci przewodowej jak i bezprzewodowej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne (komputerowe)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena ogólna aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych i wykonania zadań
S-1Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń w laboratorium komputerowym
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi tworzyć elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
3,0Student posiada zadowalającą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW, ale z licznymi brakami.
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW, ale z pewnymi niedociągnięciami.
4,0Student posiada dobrą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
5,0Student posiada znakomitą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_1A_A1_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
TZZ_1A_K02Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
TZZ_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz określić priorytety służące realizacji określonych zadań.
TZZ_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego przetwórstwa żywności i żywienia człowieka.
TZZ_1A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
TZZ_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy. Potrafi przyjąć rolę lidera.
Cel przedmiotuC-4Rozwinięcie umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
Treści programoweT-W-5Języki opisu stron internetowych
T-W-3Sieci komputerowe
T-W-4Komputer jako narzędzie w technologii żywności
T-W-1System komputerowy
T-W-2Oprogramowanie wspomagające pracę twórczą
T-L-1Podstawowe komendy systemu operacyjnego
T-L-4Tworzenie prezentacji multimedialnych
T-L-3Ćwiczenia z wykorzystania arkusza kalkulacyjnego do analizy i opracowania danych
T-L-2Ćwiczenia z edycji tekstu
T-L-6Tworzenie stron internetowych
T-L-5Praca w sieci - Internet, poczta elektroniczna, grupy dyskusyjne, konfiguracja komputera do pracy w sieci przewodowej jak i bezprzewodowej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne (komputerowe)
M-1Wykłady informacyjny z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena ogólna aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych i wykonania zadań
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające wykłady
S-1Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń w laboratorium komputerowym
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.