Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZZ_1A_PO5-2zcid_U01 | Posiada umiejętność oceny wartości odżywczej i walorów żywieniowych produktów regionalnych i tradycyjnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZZ_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
TZZ_1A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów |
TZZ_1A_U03 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym. |
TZZ_1A_U04 | Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów. |
TZZ_1A_U05 | Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. |
TZZ_1A_U06 | Posługuje się poprawną nomenklaturą i terminologią chemiczną potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz. 1,2,8, |
TZZ_1A_U07 | Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować główne składniki żywności, ich przemiany w organizmie i produktach spożywczych, właściwości fizykochemiczne, oraz zbadać i określić zależność pomiędzy tymi składnikami. |
TZZ_1A_U14 | Potrafi dobrać zbadać i wykazać zależności pomiędzy sposobem żywienia człowieka i uwarunkowaniami genetycznymi. |
TZZ_1A_U15 | Potrafi przez odpowiedni dobór składników diety podnieść jej prozdrowotne efekty oddziaływania na organizm człowieka. |
TZZ_1A_U16 | Potrafi zaprojektować i ocenić jadłospis dla różnych grup ludności. Posiada umiejętność identyfikacji oraz korekty błędów w żywieniu i stylu życia różnych grup ludności. |
TZZ_1A_U29 | Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych. |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie rodzajów żywności tradycyjnej i regionalnej. |
---|
C-2 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zasad stosowania żywności tradycyjnej i regionalnej w żywieniu. |
Treści programowe | T-W-3 | Regionalne produkty w Polsce i Europie. |
---|
T-W-4 | Techniki wytwarzania żywności regionalnej i tradycyjnej. |
T-W-5 | Bezpieczeństwo zdrowotne produktów tradycyjnych. |
T-W-6 | Socjo-psychologiczne aspekty żywności tradycyjnej i regionalnej. |
T-W-2 | Surowce i produkty w kuchniach narodowych i regionalnych. |
T-W-1 | Uwarunkowania społeczno-gospodarcze i kulturowe kuchni regionalnych. |
T-W-7 | Rynek produktów tradycyjnych i ich ochrona. |
T-L-6 | Produkty tradycyjne z grupy dania i potrawy – wartość żywieniowa a specyfika produkcji. |
T-L-7 | Produkty tradycyjne z grupy ryby i produkty rybne – wartość żywieniowa a specyfika produkcji. |
T-L-1 | Produkty tradycyjne z grupy sery i produkty mleczne – wartość żywieniowa a specyfika produkcji. |
T-L-2 | Produkty tradycyjne z grupy mięso i produkty mięsne – wartość żywieniowa a specyfika produkcji. |
T-L-3 | Produkty tradycyjne z grupy wyroby piekarnicze i cukiernicze – wartość żywieniowa a specyfika produkcji. |
T-L-4 | Produkty tradycyjne z grupy oleje i tłuszcze – wartość żywieniowa a specyfika produkcji. |
T-L-5 | Produkty tradycyjne z grupy napoje alkoholowe – wartość żywieniowa a specyfika produkcji. |
T-L-8 | Wielkość produkcji żywności tradycyjnej i regionalnej w Polsce i w Europie. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Opanowanie umiejętności oceny wartości żywieniowej żywności tradycyjnej i regionalnej i przydatności w żywieniu różnych grup ludności. |
M-5 | Opanowanie pozycjonowania żywności tradycyjnej i regionalnej na rynku żywności i w żywieniu człowieka współczesnego. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Bieżące zaliczanie ćwiczeń teoretyczne w formie ustnej bądź pisemnej |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń (konspekty) |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu (test) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi prawidłowo zaprojektować diety z wykorzystaniem produktów regionalnych i tradycyjnych. Nie potrafi ocenić wartości odżywczej i walorów żywieniowych produktów regionalnych i tradycyjnych. Nie umie w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. |
3,0 | Student prawidłowo projektuje diety z wykorzystaniem produktów regionalnych i tradycyjnych. Prawidłowo ocenia wartość odżywczą diet. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań. |
3,5 | Student prawidłowo projektuje diety z wykorzystaniem produktów regionalnych i tradycyjnych. Prawidłowo ocenia wartość odżywczą diety. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. |
4,0 | Student prawidłowo projektuje diety z wykorzystaniem produktów regionalnych i tradycyjnych. Prawidłowo ocenia wartość odżywczą diety. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników. |
4,5 | Student prawidłowo projektuje diety z wykorzystaniem produktów regionalnych i tradycyjnych. Prawidłowo ocenia wartość odżywczą diety. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. |
5,0 | Student prawidłowo projektuje diety z wykorzystaniem produktów regionalnych i tradycyjnych. Prawidłowo ocenia wartość odżywczą diety. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto umie zaproponować korektę. |