Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Inżynieria bezpieczeństwa (S1)

Sylabus przedmiotu Bezpieczeństwo procesów logistycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria bezpieczeństwa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Bezpieczeństwo procesów logistycznych
Specjalność Bezpieczeństwo systemów transportowych
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Wiktorowska-Jasik <Anna.Wiktorowska-Jasik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 15 1,00,29zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,29zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,42zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomośc podstaw logistyki, inżynierii bezpieczeństwa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest poznanie procesów logistycznych i podstawowych zasad zapewnienia bezpieczeństwa przebiegu procesów logiatycznych.
C-2Zapoznanie studentów z zagrożeniami utraty sprawności i efektywności realizacji procesów logistycznych w łańcuchach dostaw

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Identyfikacja zagrożeń bezpieczeństwa w procesach logistycznych2
T-A-2Identyfikacja zagrożeń bezpieczeństwa w łańcuchach dostaw2
T-A-3Praktyczne zadania z zakresu zapewniania bezpieczeństwa przebiegu procesów logistycznych.4
T-A-4Analiza wybranych przypadków zagrożenie bezpieczeństwa występującego w łańcuchu dostaw5
T-A-5Zaliczenie formy zajęć2
15
projekty
T-P-1Modelowanie procesów logistycznych - podstawowe zasady1
T-P-2Modelowanie procesów zaopatrzenia z zachowaniem zasad bezpieczeństwa przebiegu procesów2
T-P-3Modelowanie procesów produkcyjnych z zachowaniem zasad bezpieczeństwa przebiegu procesów2
T-P-4Modelowanie procesów dystrybucyjnych z zachowaniem zasad bezpieczeństwa2
T-P-5Modelowanie procesów przepływu strumieni informacyjnych z zachowaniem zasad bezpieczeństwa2
T-P-6Integracja procesów logistycznych z zachowaniem zasad bezpieczeństwa2
T-P-7Prezentacja wyników projektów3
T-P-8Zaliczenie formy zajęć1
15
wykłady
T-W-1Logistyka w ujęciu procesowym i systemowym2
T-W-2Infrastruktura procesów logistycznych2
T-W-3Ryzyko w procesach logistycznych1
T-W-4Inżynieria bezpieczeństwa procesów zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji3
T-W-5Bezpieczeństwo łańcucha dostaw2
T-W-6Informatyczne narzędzia wspierania bezpieczeństwa procesów logistycznych2
T-W-7Podstawowe zasady bezpieczeństwa przebiegu procesów logistycznych1
T-W-8Zaliczenie formy zajeć2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Studiowanie literatury5
A-P-3Przygotowanie sprawozdań5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podajace: wykład informacyjny
M-2Matody problemowe, dyakusja dydaktyczna
M-3Matody aktywizujące, studia przypadków
M-4Matody praktyczne, ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady)
S-2Ocena formująca: Ocena ciągła, na podstawie obserwacji i oceny pracy w grupach
S-3Ocena formująca: Ocena okresowa i końcowa

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_D3-11_W01
Student ma wiedzę umożliwiającą identyfikowwanie zagrożenia bezpieczeństwa procesów logistycznych i ocenić skutki zagrożeń
IB_1A_W14C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-2M-1, M-2, M-3S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_D3-11_U01
Student pofrafi pozyskiwać informacje z literatury i innych źródeł, potrafi je przekazać i wykorzystywać w praktyce przy identyfikacji ryzyka zagrożeń bezpieczeństwa w łańcuchach dostaw, potrafi ocenić poziom tego ryzyka. Wybiera i stosuje podstawowe zasady bezpieczeństwa w organizacji i koordynacji procesów logistycznych. Umie modelować proste procesy logistyczne z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Powinien być w stanie opracować proste modele i przygotować prezentację
IB_1A_U01, IB_1A_U03, IB_1A_U04, IB_1A_U05, IB_1A_U10, IB_1A_U11, IB_1A_U12, IB_1A_U13, IB_1A_U16, IB_1A_U17C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-6, T-W-2M-1, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_D3-11_K01
Studenta jest wrażliwy na zagrożenia bezpieczeństwa w systemach logistycznych, potrafi pracować zespołowo, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę i rozumie społeczne aspekty wykorzystaniea zdobytej wiedzy w praktyce
IB_1A_K04, IB_1A_K07, IB_1A_K08C-1, C-2T-P-7, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-5M-3, M-4S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IB_1A_D3-11_W01
Student ma wiedzę umożliwiającą identyfikowwanie zagrożenia bezpieczeństwa procesów logistycznych i ocenić skutki zagrożeń
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IB_1A_D3-11_U01
Student pofrafi pozyskiwać informacje z literatury i innych źródeł, potrafi je przekazać i wykorzystywać w praktyce przy identyfikacji ryzyka zagrożeń bezpieczeństwa w łańcuchach dostaw, potrafi ocenić poziom tego ryzyka. Wybiera i stosuje podstawowe zasady bezpieczeństwa w organizacji i koordynacji procesów logistycznych. Umie modelować proste procesy logistyczne z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Powinien być w stanie opracować proste modele i przygotować prezentację
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5- Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IB_1A_D3-11_K01
Studenta jest wrażliwy na zagrożenia bezpieczeństwa w systemach logistycznych, potrafi pracować zespołowo, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę i rozumie społeczne aspekty wykorzystaniea zdobytej wiedzy w praktyce
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Ficoń K., Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie, Impulas Plus Consulting, Gdynia, 2001
  2. Szymonik A., Logistyka w bezpieczeństwie. Wydanie 1 i 2, Difin, Warszawa, 2011
  3. Korczak J., Logistyka. Systemy, modelowanie, informatyzacja, BEL STUDIO, Warszawa, 2011
  4. Ciesielski M., Logistyka w biznesie, PWE, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Fechner I., Zarządzanie łańcuchem dostaw, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań, 2007
  2. Kisperska-Moroń D., Krzyżaniak S., Logistyka, Biblioteka Logistyka, Poznań, 2009
  3. Chaberek K., Jezierski A., Informatyczne narzędzia procesów logistycznych, CeDeWu, 2010
  4. Kupiec L., Podstawy logistyki, Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Identyfikacja zagrożeń bezpieczeństwa w procesach logistycznych2
T-A-2Identyfikacja zagrożeń bezpieczeństwa w łańcuchach dostaw2
T-A-3Praktyczne zadania z zakresu zapewniania bezpieczeństwa przebiegu procesów logistycznych.4
T-A-4Analiza wybranych przypadków zagrożenie bezpieczeństwa występującego w łańcuchu dostaw5
T-A-5Zaliczenie formy zajęć2
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Modelowanie procesów logistycznych - podstawowe zasady1
T-P-2Modelowanie procesów zaopatrzenia z zachowaniem zasad bezpieczeństwa przebiegu procesów2
T-P-3Modelowanie procesów produkcyjnych z zachowaniem zasad bezpieczeństwa przebiegu procesów2
T-P-4Modelowanie procesów dystrybucyjnych z zachowaniem zasad bezpieczeństwa2
T-P-5Modelowanie procesów przepływu strumieni informacyjnych z zachowaniem zasad bezpieczeństwa2
T-P-6Integracja procesów logistycznych z zachowaniem zasad bezpieczeństwa2
T-P-7Prezentacja wyników projektów3
T-P-8Zaliczenie formy zajęć1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Logistyka w ujęciu procesowym i systemowym2
T-W-2Infrastruktura procesów logistycznych2
T-W-3Ryzyko w procesach logistycznych1
T-W-4Inżynieria bezpieczeństwa procesów zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji3
T-W-5Bezpieczeństwo łańcucha dostaw2
T-W-6Informatyczne narzędzia wspierania bezpieczeństwa procesów logistycznych2
T-W-7Podstawowe zasady bezpieczeństwa przebiegu procesów logistycznych1
T-W-8Zaliczenie formy zajeć2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Studiowanie literatury5
A-P-3Przygotowanie sprawozdań5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-11_W01Student ma wiedzę umożliwiającą identyfikowwanie zagrożenia bezpieczeństwa procesów logistycznych i ocenić skutki zagrożeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_W14ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń
Cel przedmiotuC-1Celem jest poznanie procesów logistycznych i podstawowych zasad zapewnienia bezpieczeństwa przebiegu procesów logiatycznych.
C-2Zapoznanie studentów z zagrożeniami utraty sprawności i efektywności realizacji procesów logistycznych w łańcuchach dostaw
Treści programoweT-A-1Identyfikacja zagrożeń bezpieczeństwa w procesach logistycznych
T-A-2Identyfikacja zagrożeń bezpieczeństwa w łańcuchach dostaw
T-W-3Ryzyko w procesach logistycznych
T-W-5Bezpieczeństwo łańcucha dostaw
T-W-7Podstawowe zasady bezpieczeństwa przebiegu procesów logistycznych
T-W-2Infrastruktura procesów logistycznych
Metody nauczaniaM-1Metody podajace: wykład informacyjny
M-2Matody problemowe, dyakusja dydaktyczna
M-3Matody aktywizujące, studia przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena ciągła, na podstawie obserwacji i oceny pracy w grupach
S-3Ocena formująca: Ocena okresowa i końcowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-11_U01Student pofrafi pozyskiwać informacje z literatury i innych źródeł, potrafi je przekazać i wykorzystywać w praktyce przy identyfikacji ryzyka zagrożeń bezpieczeństwa w łańcuchach dostaw, potrafi ocenić poziom tego ryzyka. Wybiera i stosuje podstawowe zasady bezpieczeństwa w organizacji i koordynacji procesów logistycznych. Umie modelować proste procesy logistyczne z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Powinien być w stanie opracować proste modele i przygotować prezentację
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski
IB_1A_U03potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa; potrafi przekazać informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych
IB_1A_U04potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania
IB_1A_U05potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii bezpieczeństwa
IB_1A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne; potrafi opracować proste modele procesów i systemów o ograniczonej liczbie czynników zagrożenia, opracować proste symulacje komputerowe lub eksperymenty, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski dotyczące oceny ryzyka i wyboru metod zabezpieczenia
IB_1A_U11potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym dotyczące różnorodnych aspektów niekorzystnych i niebezpiecznych oddziaływań obiektów technicznych i procesów technologicznych na środowisko i ich wpływ na bezpieczeństwo ludzi i środowiska
IB_1A_U12ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym, zna typowe czynniki i rodzaje zagrożeń występujące w tym środowisku oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą i ogólne zasady zmniejszenia czynników narażenia i zagrożenia w środowisku pracy
IB_1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, urządzenia, obiekty, systemy, podstawowe procesy technologiczne i produkcyjne, zastosowane metody eksploatacji, rózne rodzaje usług - zwłaszcza w powiązaniu z kryteriami stosowanymi w inżynierii bezpieczeństwa.
IB_1A_U16potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa oraz potrafi wybrać i zastosować właściwa metodę i narzędzia dla tego celu
IB_1A_U17potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla inżynierii bezpieczeństwa, używając do tego celu właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem jest poznanie procesów logistycznych i podstawowych zasad zapewnienia bezpieczeństwa przebiegu procesów logiatycznych.
C-2Zapoznanie studentów z zagrożeniami utraty sprawności i efektywności realizacji procesów logistycznych w łańcuchach dostaw
Treści programoweT-A-1Identyfikacja zagrożeń bezpieczeństwa w procesach logistycznych
T-A-2Identyfikacja zagrożeń bezpieczeństwa w łańcuchach dostaw
T-W-3Ryzyko w procesach logistycznych
T-W-4Inżynieria bezpieczeństwa procesów zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji
T-W-5Bezpieczeństwo łańcucha dostaw
T-W-1Logistyka w ujęciu procesowym i systemowym
T-W-7Podstawowe zasady bezpieczeństwa przebiegu procesów logistycznych
T-W-6Informatyczne narzędzia wspierania bezpieczeństwa procesów logistycznych
T-W-2Infrastruktura procesów logistycznych
Metody nauczaniaM-1Metody podajace: wykład informacyjny
M-3Matody aktywizujące, studia przypadków
M-4Matody praktyczne, ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady)
S-2Ocena formująca: Ocena ciągła, na podstawie obserwacji i oceny pracy w grupach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5- Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-11_K01Studenta jest wrażliwy na zagrożenia bezpieczeństwa w systemach logistycznych, potrafi pracować zespołowo, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę i rozumie społeczne aspekty wykorzystaniea zdobytej wiedzy w praktyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IB_1A_K07jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa
IB_1A_K08rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Cel przedmiotuC-1Celem jest poznanie procesów logistycznych i podstawowych zasad zapewnienia bezpieczeństwa przebiegu procesów logiatycznych.
C-2Zapoznanie studentów z zagrożeniami utraty sprawności i efektywności realizacji procesów logistycznych w łańcuchach dostaw
Treści programoweT-P-7Prezentacja wyników projektów
T-A-1Identyfikacja zagrożeń bezpieczeństwa w procesach logistycznych
T-A-2Identyfikacja zagrożeń bezpieczeństwa w łańcuchach dostaw
T-A-3Praktyczne zadania z zakresu zapewniania bezpieczeństwa przebiegu procesów logistycznych.
T-A-4Analiza wybranych przypadków zagrożenie bezpieczeństwa występującego w łańcuchu dostaw
T-W-3Ryzyko w procesach logistycznych
T-W-5Bezpieczeństwo łańcucha dostaw
Metody nauczaniaM-3Matody aktywizujące, studia przypadków
M-4Matody praktyczne, ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena ciągła, na podstawie obserwacji i oceny pracy w grupach
S-3Ocena formująca: Ocena okresowa i końcowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli