Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Chłodnictwo i klimatyzacja w oceanotechnice

Sylabus przedmiotu Napędy hybrydowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł Przedmiot obieralny 2
Przedmiot Napędy hybrydowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Zmuda <Arkadiusz.Zmuda@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 30 1,50,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA3 30 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiadomości z budowy i eksploatacji maszyn i urządzeń okrętowych oraz silników i układów napędowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi rodzajów, zastosowania, układów, wad i zalet napędów hybrydowych, wykorzystania napędów hybrydowych w pojazdach samochodowych i w okrętownictwie oraz wykorzystania turbin, mikroturbin i silników Stirlinga w napędach hybrydowych.
C-2Ukształtowanie umiejętności opracowania wytycznych do projektowania napędów hybrydowych, przeprowadzania oceny porównawczej konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych oraz analizy i doboru konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych jednostek pływających.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wytyczne do projektowania napędów hybrydowych.8
T-A-2Ocena porównawcza konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych (zużycie paliwa, emisja szkodliwych składników spalin, bilans cieplny).10
T-A-3Analiza i dobór konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych jednostek pływających.10
T-A-4Zaliczenie.2
30
wykłady
T-W-1Rodzaje i zastosowania napędów konwencjonalnych.2
T-W-2Napęd hybrydowy. Rodzaje i zastosowania napędów hybrydowych. Zalety i wady napędów hybrydowych.5
T-W-3Układy szeregowe, równoległe i mieszane napędów hybrydowych.4
T-W-4Napędy hybrydowe stosowane w pojazdach samochodowych.5
T-W-5Napędy hybrydowe stosowane w okrętownictwie.6
T-W-6Turbiny i mikroturbiny w napędach hybrydowych.4
T-W-7Silniki Stirlinga w napędach hybrydowych.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach i zaliczeniu.30
A-A-2Przygotowanie opracowań.5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia.3
38
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu.6
A-W-3Uczestnictwo w egzaminie.2
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny i wykład problemowy.
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i ćwiczeniami.
M-3Metody eksponujące z wykorzystaniem filmu i prezentacji.
M-4Ćwiczenia przedmiotowe.
M-5Metody programowane z wykorzystaniem komputera.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności.
S-2Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta i pracy w grupie.
S-3Ocena formująca: Ocena opracowań.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne.
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_O02-1_W01
Student zna i prawidłowo dobiera terminologię dotyczącą przedmiotu oraz potrafi objaśnić pojęcia podstawowe. Student zna i potrafi omówić zagadnienia dotyczące rodzajów, zastosowania, układów, wad i zalet napędów hybrydowych, wykorzystania napędów hybrydowych w pojazdach samochodowych i w okrętownictwie oraz wykorzystania turbin, mikroturbin i silników Stirlinga w napędach hybrydowych.
O_2A_W02, O_2A_W03, O_2A_W11, O_2A_W16C-1T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-A-1M-4, M-3, M-1, M-2S-1, S-5, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_O02-1_U01
Student posiada umiejętności poprawnego stosowania terminologii i potrafi objaśnić pojęcia dotyczące przedmiotu. Student posiada umiejętności opracowania wytycznych do projektowania napędów hybrydowych, przeprowadzania oceny porównawczej konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych oraz analizy i doboru konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych jednostek pływających.
C-1, C-2T-W-5, T-W-2, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-5, M-4, M-1, M-2S-1, S-2, S-4, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_O02-1_K01
Student poprzez identyfikację zagadnień i problemów dotyczących tematów poruszanych na zajęciach ma świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność, jak również potrafi współpracować i realizować zadania w grupie.
C-1, C-2T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-5, M-4, M-1, M-2S-1, S-2, S-4, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_O02-1_W01
Student zna i prawidłowo dobiera terminologię dotyczącą przedmiotu oraz potrafi objaśnić pojęcia podstawowe. Student zna i potrafi omówić zagadnienia dotyczące rodzajów, zastosowania, układów, wad i zalet napędów hybrydowych, wykorzystania napędów hybrydowych w pojazdach samochodowych i w okrętownictwie oraz wykorzystania turbin, mikroturbin i silników Stirlinga w napędach hybrydowych.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
4,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania
4,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania
5,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_O02-1_U01
Student posiada umiejętności poprawnego stosowania terminologii i potrafi objaśnić pojęcia dotyczące przedmiotu. Student posiada umiejętności opracowania wytycznych do projektowania napędów hybrydowych, przeprowadzania oceny porównawczej konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych oraz analizy i doboru konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych jednostek pływających.
2,0Student nie potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić obliczeń i analiz oraz przedstawić rozwiązania zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz
3,0Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz
3,5Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń i analiz
5,0Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń i analiz, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_O02-1_K01
Student poprzez identyfikację zagadnień i problemów dotyczących tematów poruszanych na zajęciach ma świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność, jak również potrafi współpracować i realizować zadania w grupie.
2,0Student nie rozumie wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje, jak również nie potrafi pracować w grupie
3,0Student ma podstawową świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje, jak również potrafi pracować w grupie
3,5Student ma świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje, jak również potrafi pracować w grupie
4,0Student ma pełną świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie
4,5Student ma pełną świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełną świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny

Literatura podstawowa

  1. Jastrzębska G., Odnawialne źródła energii i pojazdy proekologiczne, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2007
  2. Praca zbiorowa, Napędy hybrydowe, ogniwa paliwowe i paliwa alternatywne, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Czasopismo, Przegląd Elektrotechniczny, Wydawnictwo SIGMA-NOT, Warszawa, 2012
  2. Czasopisma naukowo-techniczne oraz materiały konferencyjne

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wytyczne do projektowania napędów hybrydowych.8
T-A-2Ocena porównawcza konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych (zużycie paliwa, emisja szkodliwych składników spalin, bilans cieplny).10
T-A-3Analiza i dobór konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych jednostek pływających.10
T-A-4Zaliczenie.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje i zastosowania napędów konwencjonalnych.2
T-W-2Napęd hybrydowy. Rodzaje i zastosowania napędów hybrydowych. Zalety i wady napędów hybrydowych.5
T-W-3Układy szeregowe, równoległe i mieszane napędów hybrydowych.4
T-W-4Napędy hybrydowe stosowane w pojazdach samochodowych.5
T-W-5Napędy hybrydowe stosowane w okrętownictwie.6
T-W-6Turbiny i mikroturbiny w napędach hybrydowych.4
T-W-7Silniki Stirlinga w napędach hybrydowych.4
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach i zaliczeniu.30
A-A-2Przygotowanie opracowań.5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia.3
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu.6
A-W-3Uczestnictwo w egzaminie.2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_O02-1_W01Student zna i prawidłowo dobiera terminologię dotyczącą przedmiotu oraz potrafi objaśnić pojęcia podstawowe. Student zna i potrafi omówić zagadnienia dotyczące rodzajów, zastosowania, układów, wad i zalet napędów hybrydowych, wykorzystania napędów hybrydowych w pojazdach samochodowych i w okrętownictwie oraz wykorzystania turbin, mikroturbin i silników Stirlinga w napędach hybrydowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W02ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów fizyki, obejmującą: mechanikę techniczną, mechanikę płynów i termodynamikę, niezbędną do zrozumienia złożonych zjawisk fizycznych i procesów z obszaru oceanotechniki
O_2A_W03ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie budowy i zastosowania maszyn i urządzeń oraz instalacji i systemów wchodzących w skład obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W11posiada wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie szeroko pojętej oceanotechniki oraz kierunków pokrewnych, m.in. inżynierii materiałowej, energetyki czy mechaniki i budowy maszyn
O_2A_W16ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania urządzeń i systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych opartą na podbudowanej teoretycznie wiedzy z zakresu termodynamiki i wymiany ciepła
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi rodzajów, zastosowania, układów, wad i zalet napędów hybrydowych, wykorzystania napędów hybrydowych w pojazdach samochodowych i w okrętownictwie oraz wykorzystania turbin, mikroturbin i silników Stirlinga w napędach hybrydowych.
Treści programoweT-W-1Rodzaje i zastosowania napędów konwencjonalnych.
T-W-4Napędy hybrydowe stosowane w pojazdach samochodowych.
T-W-3Układy szeregowe, równoległe i mieszane napędów hybrydowych.
T-W-5Napędy hybrydowe stosowane w okrętownictwie.
T-W-7Silniki Stirlinga w napędach hybrydowych.
T-W-6Turbiny i mikroturbiny w napędach hybrydowych.
T-W-2Napęd hybrydowy. Rodzaje i zastosowania napędów hybrydowych. Zalety i wady napędów hybrydowych.
T-A-1Wytyczne do projektowania napędów hybrydowych.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe.
M-3Metody eksponujące z wykorzystaniem filmu i prezentacji.
M-1Wykład informacyjny i wykład problemowy.
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i ćwiczeniami.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności.
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
4,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania
4,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania
5,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_O02-1_U01Student posiada umiejętności poprawnego stosowania terminologii i potrafi objaśnić pojęcia dotyczące przedmiotu. Student posiada umiejętności opracowania wytycznych do projektowania napędów hybrydowych, przeprowadzania oceny porównawczej konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych oraz analizy i doboru konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych jednostek pływających.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi rodzajów, zastosowania, układów, wad i zalet napędów hybrydowych, wykorzystania napędów hybrydowych w pojazdach samochodowych i w okrętownictwie oraz wykorzystania turbin, mikroturbin i silników Stirlinga w napędach hybrydowych.
C-2Ukształtowanie umiejętności opracowania wytycznych do projektowania napędów hybrydowych, przeprowadzania oceny porównawczej konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych oraz analizy i doboru konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych jednostek pływających.
Treści programoweT-W-5Napędy hybrydowe stosowane w okrętownictwie.
T-W-2Napęd hybrydowy. Rodzaje i zastosowania napędów hybrydowych. Zalety i wady napędów hybrydowych.
T-A-1Wytyczne do projektowania napędów hybrydowych.
T-A-2Ocena porównawcza konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych (zużycie paliwa, emisja szkodliwych składników spalin, bilans cieplny).
T-A-3Analiza i dobór konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych jednostek pływających.
Metody nauczaniaM-5Metody programowane z wykorzystaniem komputera.
M-4Ćwiczenia przedmiotowe.
M-1Wykład informacyjny i wykład problemowy.
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i ćwiczeniami.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności.
S-2Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta i pracy w grupie.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne.
S-3Ocena formująca: Ocena opracowań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić obliczeń i analiz oraz przedstawić rozwiązania zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz
3,0Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz
3,5Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń i analiz
5,0Student potrafi samodzielnie i w zespole przeprowadzić obliczenia i analizy oraz przedstawić rozwiązanie zadania, w którym zestawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń i analiz wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń i analiz, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_O02-1_K01Student poprzez identyfikację zagadnień i problemów dotyczących tematów poruszanych na zajęciach ma świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność, jak również potrafi współpracować i realizować zadania w grupie.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi rodzajów, zastosowania, układów, wad i zalet napędów hybrydowych, wykorzystania napędów hybrydowych w pojazdach samochodowych i w okrętownictwie oraz wykorzystania turbin, mikroturbin i silników Stirlinga w napędach hybrydowych.
C-2Ukształtowanie umiejętności opracowania wytycznych do projektowania napędów hybrydowych, przeprowadzania oceny porównawczej konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych oraz analizy i doboru konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych jednostek pływających.
Treści programoweT-W-4Napędy hybrydowe stosowane w pojazdach samochodowych.
T-W-5Napędy hybrydowe stosowane w okrętownictwie.
T-W-7Silniki Stirlinga w napędach hybrydowych.
T-W-6Turbiny i mikroturbiny w napędach hybrydowych.
T-A-1Wytyczne do projektowania napędów hybrydowych.
T-A-2Ocena porównawcza konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych (zużycie paliwa, emisja szkodliwych składników spalin, bilans cieplny).
T-A-3Analiza i dobór konwencjonalnych i hybrydowych układów napędowych jednostek pływających.
Metody nauczaniaM-5Metody programowane z wykorzystaniem komputera.
M-4Ćwiczenia przedmiotowe.
M-1Wykład informacyjny i wykład problemowy.
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i ćwiczeniami.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności.
S-2Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta i pracy w grupie.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne.
S-3Ocena formująca: Ocena opracowań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje, jak również nie potrafi pracować w grupie
3,0Student ma podstawową świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje, jak również potrafi pracować w grupie
3,5Student ma świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje, jak również potrafi pracować w grupie
4,0Student ma pełną świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie
4,5Student ma pełną świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełną świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny