Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_D2-09_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć obliczać i dobierać elementy i wykonywać proste projekty instalacji oraz plany siłowni okrętowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_U02 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski. Stosuje zasady ochrony własności intelektualnej. |
---|
O_1A_U03 | ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania nowych metod projektowania i budowy urządzeń oceanotechnicznych |
O_1A_U04 | potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania |
O_1A_U05 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych |
O_1A_U06 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
O_1A_U07 | potrafi dokonać inwentaryzacji oraz krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych, urządzeń, obiektów, systemów, procesów produkcyjnych, metod eksploatacji |
O_1A_U09 | potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne rozwiązań inżynierskich, w tym oddziaływań niekorzystnych i niebezpiecznych na ludzi i środowisko |
O_1A_U10 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich w tym koszty wytworzenia i eksploatacji obiektów technicznych; umie uwzględnić kryterium ekonomiczne w projektowaniu |
O_1A_U12 | potrafi dobrać metody i narzędzia do rozwiązania zadań inżynierskich charakterystycznych dla oceanotechniki, w tym szczególnie wykorzystać narzędzia komputerowe w modelowaniu i obliczeniach, projektowaniu obiektów technicznych, sterowaniu procesami technologicznymi |
O_1A_U13 | potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej |
O_1A_U15 | potrafi pracować w zespole; umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania; potrafi opracować harmonogram pracy zespołu i dopilnować jego realizacji |
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejętność w zakresie podstaw budowy i projektowania różnych typów siłowni okrętowych. |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Wykonywanie wstępnych projektów wybranych instalacji różnych typów siłowni. |
---|
T-P-3 | Sporządzanie planów wybranych rejonów siłowni. |
T-W-2 | Istota projektowania współbieżnego. |
T-W-4 | Wpływ prefabrykacji, modułowego oraz blokowego wyposażania na projektowanie, budowę oraz obsługiwanie siłowni. |
T-W-3 | Związek projektowania z procesami montażowymi, obsługiwaniem oraz remontami siłowni. |
T-W-5 | Bloki montażowe w siłowniach okrętowych. |
T-W-6 | Wpływ odkształceń kadłuba na procesy montażowe. |
T-W-7 | Montaż silnika głównego, przekładni, linii wałów. |
T-W-8 | Montaż śrub napędowych. Montaż zestawów sterowych. |
T-W-9 | Montaż zespołów prądotwórczych i urządzeń pomocniczych. |
Metody nauczania | M-2 | Metoda problemowa: wykład problemowy. |
---|
M-3 | Metody praktyczne: metoda projektów z użyciem komputera. |
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Podsumowanie wiedzy z zakresu projektowania i budowy siłowni okrętowych. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
4,0 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
4,5 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia. |
5,0 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikację rozwiązań. |