Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
specjalność: Projektowanie i budowa okrętów
Sylabus przedmiotu Projektowanie jednostek offshore:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie jednostek offshore | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Projektowania Jachtów i Statków | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Banaszek <Andrzej.Banaszek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstwowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z podstaw oceanotechniki |
W-2 | Podstwowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z projektowania okrętów |
W-3 | Podstwowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z teorii okrętu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest poznanie budowy i właściwości jednostek offshore |
C-2 | Zapoznanie z planowaniem i realizacją operacji offshore |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Treść zajęć wynika z prowadzonych wykładów | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Operacje techniczne przy eksploatacji surowców z dna oceanu | 3 |
T-W-2 | Jednostki offshore: podstawy projektowania, budowa, wyposażenie, właściwości, realizowane funkcje i operacje | 3 |
T-W-3 | Prace badawcze i pobieranie próbek | 3 |
T-W-4 | Wydobywanie ropy i gazu ziemnego | 3 |
T-W-5 | Systemy utrzymywania pozycjiP: kotwiczne i cumownicze | 3 |
T-W-6 | Prace podwodne i inspekcje, naprawy, instalacje | 3 |
T-W-7 | Transport ropy i gazu | 3 |
T-W-8 | Operacje offshore: transport dużych konstrukcji, holowanie, kotwiczenie, wydobywanie wraków, układanie kabli i rurociągów | 3 |
T-W-9 | Aspekty ekonomiczne i prawne operacji offshore | 3 |
T-W-10 | Wpływ parametrów pogodowych i środowiska morskiego w projektowaniu jednostek offshore | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury | 10 |
A-A-3 | Przygotowanie sprawozdań | 9 |
A-A-4 | Konsultacje | 2 |
A-A-5 | Zaliczenie sprawozdań | 2 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 25 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 6 |
A-W-4 | Uczestnictwo w zaliczeniu | 2 |
63 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny/ typowe środki audiowizualne |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne/ typowe środki audiowiualne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_O01-1_W01 Student zdobywa wiedzę z zakresu projektowania i eksploatacji jednostek offshore | O_1A_W08, O_1A_W17 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_O01-1_U01 Student potrafi pozyskiwać i interpretować informacje z literatury, przepisów i norm także w języku obcym w zakresie dotyczącym środowiska morskiego, dokumentacji technicznej i innych dokumentach dotyczących budowy obiektów oceanoetchnicznych | O_1A_U07, O_1A_U10, O_1A_U13 | — | — | C-2 | T-A-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_O01-1_K01 Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy). | O_1A_K07 | — | — | C-2 | T-A-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_O01-1_W01 Student zdobywa wiedzę z zakresu projektowania i eksploatacji jednostek offshore | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu budowy obiektów oceanotechnicznych |
3,0 | Student posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych | |
3,5 | Student posiada podstawową i z niewielkimi brakami wiedzę na temat budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych | |
4,0 | Student posiada znaczną wiedzę i potrafi wykorzystac podstawowe narzędzia w zakresie budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych | |
4,5 | Student posiada wiedzę w stopniu zaawansowanym, potrafi wykorzystac wszystkie zaproponowane w trakcie zajęc narzędzia w zakresie budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych | |
5,0 | Student posiada bardzo szeroką wiedzę, potrafi wykorzystac wszystkie zaproponowane w trakcie zajęc narzędzia w zakresie budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_O01-1_U01 Student potrafi pozyskiwać i interpretować informacje z literatury, przepisów i norm także w języku obcym w zakresie dotyczącym środowiska morskiego, dokumentacji technicznej i innych dokumentach dotyczących budowy obiektów oceanoetchnicznych | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje podstawowe umiejętności z pewnymi brakami w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student posiada umiejętności na dobrym poziomie w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student posiada umiejętności w stopniu wysoce zaawansowanym i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student posiada umiejętności na najwyższym poziomie, wykorzystuje je do rozwiązywania problemu oraz potrafi zaproponowac pewne modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_O01-1_K01 Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy). | 2,0 | Student nie potrafi współpracowac i realizowac zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych. |
3,0 | Student z wieloma brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma niewielką świadomośc konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych. | |
3,5 | Student z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomośc konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych. | |
4,0 | Student dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma znaczną świadomośc konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych. | |
4,5 | Student bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomośc konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych. | |
5,0 | Student współpracuje i realizuje zadania w grupie na najwyższym poziomioe, ma bardzo dużą świadomośc konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych. |
Literatura podstawowa
- Lloyd A.R.J.M., Seakeeping ship behaviour in rough weather, Ellis Horwood Limited, West Sussex, 1989
- Hooft J.P., Advances Dynamics of marine Structures, Maritime Research Institute Netherlands Wageningen, New York, 1982
- Price W.G, Bishop R.E.D., Probabilistic Theory of Ship Dynamics, London Chapman and Hall, London, 1974
- Faltinsen O.M., Sea Loads on Ships and Offshore Structures, Cambridge University Press, Cambridge, New York, Port Chester, Melbourne Sydney, 1990