Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
specjalność: Projektowanie i budowa okrętów

Sylabus przedmiotu Właściwości morskie statku:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Właściwości morskie statku
Specjalność Projektowanie i budowa okrętów
Jednostka prowadząca Zakład Projektowania Jachtów i Statków
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Banaszek <Andrzej.Banaszek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,33egzamin
laboratoriaL5 30 3,00,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z podstaw oceanotechniki
W-2Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z mechaniki płynów
W-3Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z hydrostatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest poznanie zjawisk związanych z pływaniem statku po sfalowanej wodzie
C-2Poznanie metod i nabycie umiejętności określenia parametrów kołysań statku na fali regularnej i nieregularnej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Obliczanie parametrów na fali regularnej6
T-L-2Obliczanie parametrów na fali nieregularnej6
T-L-3Obliczanie charakterystyk amplitudowych kołysań statku na fali regularnej6
T-L-4Obliczanie przyspieszeń i ruchów względnych statku na fali regularnej6
T-L-5Obliczanie parametrów właściwości morskich statku na fali wiatrowej6
30
wykłady
T-W-1Modele falowania regularnego2
T-W-2Model falowania nieregularnego1
T-W-3Statystyczne, dłługoterminowe parametry fali wiatrowej1
T-W-4Liniowy model kołysań statku na fali regularnej2
T-W-5Kołysania boczne, tłumienie kołysań bocznych1
T-W-6Przyspieszenia statku na fali1
T-W-7Ruchy względne: sleming, zalewanie pokładu, wynurzanie się śruby napędowej3
T-W-8Właściwości morskie statku na fali losowej2
T-W-9Dodatkowy opór statku na fali2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Studiowanie literatury12
A-L-3Przygotowanie projektu obliczeniowego25
A-L-4Konsultacje do projektu6
A-L-5Zaliczenie projektu2
75
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury4
A-W-3Przygotowanie do egzaminu4
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny/ typowe środki audiowizualne
M-2Ćwiczenia laboratoryjne/ typowe środki audiowizualne, stanowisko komputerowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-3Ocena podsumowująca: Sprawdzenie projektu obliczeniowego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D1-02_W01
Student zdobywa wiedzę z zakresu dynamiki morza i właściwości morskich statku
O_1A_W01, O_1A_W03, O_1A_W08, O_1A_W09, O_1A_W10, O_1A_W11, O_1A_W13, O_1A_W14, O_1A_W15, O_1A_W16, O_1A_W17, O_1A_W18, O_1A_W19, O_1A_W20, O_1A_W21, O_1A_W22C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-8, T-W-9, T-W-7M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D1-02_U01
Student powinien wykazać się umiejętnością obliczania parametrówwłaściwości morskich statku i wykorzystania ich w projektowaniu
O_1A_U02, O_1A_U03, O_1A_U04, O_1A_U05, O_1A_U06, O_1A_U07, O_1A_U08, O_1A_U09, O_1A_U10, O_1A_U11, O_1A_U12, O_1A_U13, O_1A_U14, O_1A_U15C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D1-02_K01
Student ma świadomość zagrożeń występujących podczas eksploatacji statku i posiada umiejetność ich oceny oraz możliwości ograniczenia niebezpiecznych zjawisk
O_1A_K01, O_1A_K04, O_1A_K05, O_1A_K07, O_1A_K08

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D1-02_W01
Student zdobywa wiedzę z zakresu dynamiki morza i właściwości morskich statku
2,0Student nie zna niebezpiecznych zjawisk wystepujących podczas pływania statku po sfalowanej wodzie
3,0Student ma podstawową wiedzę dotyczącą niebezpiecznych zjawisk powstających podczas pływania statku na fali
3,5Student zna zależności pomiędzy parametrami falowania a intensywnościa poszczegłonych właściwości morskich
4,0Student ma wiedzę dotyczącą modelowania kołysań statku na fali i innych właściwości morskich oraz zna metody obliczania parametrów właściwości morskich na fali regularnej
4,5Student posiada wiedzę w zakresie obliczania właściwości morskich statku podczas pływania na fali nieregularnej
5,0Student ma wiedzę dotyczącą oddziaływań fali na statek, wie jak zmieniać parametry eksploatacyjne statku aby ograniczyć lub uniknąć zagrożeń i potrafi wykorzystać tę wiedzę w projektowaniu statku

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D1-02_U01
Student powinien wykazać się umiejętnością obliczania parametrówwłaściwości morskich statku i wykorzystania ich w projektowaniu
2,0Student nie potrafi wykonać żadnych obliczeń dotyczących niebezpiecznych zjawisk wystepujących podczas pływania statku po sfalowanej wodzie
3,0Student potrafi zdefiniować charakterystyki amplitudowe kołysań statku na fali regularnej i
3,5Student potrafi przygotować dane dotyczące kadłuba statku i fali regularnej i wykonac obliczenia kołysań statku specjalistycznym oprogramowaniem
4,0Student potrafi analizować wyniki wiedzę kołysań statku na fali regularnej i poszukiwać optymalnych parametrów, przy których kołysania dla danego statku będą jak najmniejsze
4,5Student potrafi wykorzystać charakterystyki amplitudowe kołysań statku na fali regularnej do obliczeń kołysań i innych właściwości morskich statku na fali nieregularnej
5,0Student potrafi wykorzystać informacje o warunkach pogodowych występujących podczass eksploatacji statku do obliczeń właściwości morskich, potrafi zmieniać parametry eksploatacyjne statku aby ograniczyć lub uniknąć zagrożeń i potrafi wykorzystać tę wiedzę w projektowaniu statku

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D1-02_K01
Student ma świadomość zagrożeń występujących podczas eksploatacji statku i posiada umiejetność ich oceny oraz możliwości ograniczenia niebezpiecznych zjawisk
2,0Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów
3,5Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa podczas budowy jachtu
4,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratiriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
4,5Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa i ergomomii pracy w trakcie budowy jachtu
5,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu

Literatura podstawowa

  1. Druet Cz., Kowalik Z., Dynamika morza, Wyd. Morskie, Gdańsk, 1970
  2. Dudziak J., Okręt na fali, Wyd. Morskie, Gdańsk, 1980
  3. Dudziak J., Teoria okrętu, Wyd. Morskie, Gdańsk, 1988
  4. Prace naukowe i publikacje KOiPSM, czasopisma zagraniczne, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Obliczanie parametrów na fali regularnej6
T-L-2Obliczanie parametrów na fali nieregularnej6
T-L-3Obliczanie charakterystyk amplitudowych kołysań statku na fali regularnej6
T-L-4Obliczanie przyspieszeń i ruchów względnych statku na fali regularnej6
T-L-5Obliczanie parametrów właściwości morskich statku na fali wiatrowej6
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Modele falowania regularnego2
T-W-2Model falowania nieregularnego1
T-W-3Statystyczne, dłługoterminowe parametry fali wiatrowej1
T-W-4Liniowy model kołysań statku na fali regularnej2
T-W-5Kołysania boczne, tłumienie kołysań bocznych1
T-W-6Przyspieszenia statku na fali1
T-W-7Ruchy względne: sleming, zalewanie pokładu, wynurzanie się śruby napędowej3
T-W-8Właściwości morskie statku na fali losowej2
T-W-9Dodatkowy opór statku na fali2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Studiowanie literatury12
A-L-3Przygotowanie projektu obliczeniowego25
A-L-4Konsultacje do projektu6
A-L-5Zaliczenie projektu2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury4
A-W-3Przygotowanie do egzaminu4
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D1-02_W01Student zdobywa wiedzę z zakresu dynamiki morza i właściwości morskich statku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W01zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
O_1A_W03zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości
O_1A_W08ma wiedzę w zakresie termodynamiki technicznej; zna różnorodne źródła energii oraz sposoby ich wykorzystania w technice
O_1A_W09ma wiedzę w zakresie rysunku technicznego, wymiarowania, rzutowania i przekrojów obiektów technicznych; zna obowiązujące standardy i normy w tym zakresie
O_1A_W10ma wiedzę w zakresie metod i narzędzi do pomiarów parametrów obiektów technicznych w warunkach laboratoryjnych i przemysłowych; zna zasady określania tolerancji wykonawczych; zna metody i przepisy dotyczące kontroli jakości wymiarowej w procesach produkcyjnych
O_1A_W11ma wiedzę o różnych rodzajach technik wytwarzania, zakresie ich stosowania, organizacji w procesach produkcyjnych, związanych z nimi zagrożeniami dla człowieka i środowiska, aktualnymi kierunkami rozwoju
O_1A_W13ma wiedzę w zakresie materiałów konstrukcyjnych obiektów technicznych, ich cech wytrzymałościowych, technologicznych, wibroakustycznych, przeciwpożarowych; wpływu materiałów na zdrowie człowieka; możliwości ich utylizacji i recyklingu
O_1A_W14ma wiedzę w zakresie rodzajów, budowy i funkcji obiektów oceanotechnicznych oraz związanych z nimi problemów projektowych i eksploatacyjnych
O_1A_W15ma wiedzę w zakresie oddziaływania środowiska wodnego na obiekty oceanotechniczne; zna podstawowe pojęcia dotyczące ruchu tych obiektów w wodzie oraz zabezpieczania obiektów przed niszczącym działaniem środowiska wodnego
O_1A_W16ma wiedzę w zakresie rodzajów napędów obiektów oceanotechnicznych, układów przeniesienia napędu, budowy siłowni okrętowych
O_1A_W17ma wiedzę w zakresie wyposażenia obiektów oceanotechnicznych w urządzenia, instalacje i systemy bezpieczeństwa, w tym urządzenia pokładowe, instalacje ładunkowe, balastowe, do pozyskiwania zasobów morskich, sanitarne, klimatyzacyjne, wentylacyjne, grzewcze, itp.
O_1A_W18ma wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości
O_1A_W19ma wiedzę w zakresie technologii budowy i remontów obiektów oceanotechnicznych, planowania i organizacji procesów produkcji, zaopatrzenia, technologiczności produktu, pracy przedsiębiorstw produkcyjnych z branży morskiej, w tym stoczni i ich kooperantów
O_1A_W20ma wiedzę w zakresie prognozowania oraz analizy niezawodności i bezpieczeństwa obiektów oceanotechnicznych
O_1A_W21ma wiedzę w zakresie życia, eksploatacji, logistyki i diagnostyki systemów oceanotechnicznych
O_1A_W22ma wiedzę w zakresie modelowania i optymalizacji systemów oceanotechnicznych i procesów technologicznych
Cel przedmiotuC-1Celem jest poznanie zjawisk związanych z pływaniem statku po sfalowanej wodzie
Treści programoweT-W-1Modele falowania regularnego
T-W-2Model falowania nieregularnego
T-W-3Statystyczne, dłługoterminowe parametry fali wiatrowej
T-W-5Kołysania boczne, tłumienie kołysań bocznych
T-W-6Przyspieszenia statku na fali
T-W-4Liniowy model kołysań statku na fali regularnej
T-W-8Właściwości morskie statku na fali losowej
T-W-9Dodatkowy opór statku na fali
T-W-7Ruchy względne: sleming, zalewanie pokładu, wynurzanie się śruby napędowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny/ typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna niebezpiecznych zjawisk wystepujących podczas pływania statku po sfalowanej wodzie
3,0Student ma podstawową wiedzę dotyczącą niebezpiecznych zjawisk powstających podczas pływania statku na fali
3,5Student zna zależności pomiędzy parametrami falowania a intensywnościa poszczegłonych właściwości morskich
4,0Student ma wiedzę dotyczącą modelowania kołysań statku na fali i innych właściwości morskich oraz zna metody obliczania parametrów właściwości morskich na fali regularnej
4,5Student posiada wiedzę w zakresie obliczania właściwości morskich statku podczas pływania na fali nieregularnej
5,0Student ma wiedzę dotyczącą oddziaływań fali na statek, wie jak zmieniać parametry eksploatacyjne statku aby ograniczyć lub uniknąć zagrożeń i potrafi wykorzystać tę wiedzę w projektowaniu statku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D1-02_U01Student powinien wykazać się umiejętnością obliczania parametrówwłaściwości morskich statku i wykorzystania ich w projektowaniu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U02potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski. Stosuje zasady ochrony własności intelektualnej.
O_1A_U03ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania nowych metod projektowania i budowy urządzeń oceanotechnicznych
O_1A_U04potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
O_1A_U05potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych
O_1A_U06potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
O_1A_U07potrafi dokonać inwentaryzacji oraz krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych, urządzeń, obiektów, systemów, procesów produkcyjnych, metod eksploatacji
O_1A_U08ma przygotowanie niezbędne do pracy w przemyśle, zna czynniki i rodzaje zagrożeń występujące w tym środowisku; zna zasady bezpieczeństwa pracy i ergonomii
O_1A_U09potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne rozwiązań inżynierskich, w tym oddziaływań niekorzystnych i niebezpiecznych na ludzi i środowisko
O_1A_U10potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich w tym koszty wytworzenia i eksploatacji obiektów technicznych; umie uwzględnić kryterium ekonomiczne w projektowaniu
O_1A_U11potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach substancji lub materiałów i określić możliwości ich zastosowania
O_1A_U12potrafi dobrać metody i narzędzia do rozwiązania zadań inżynierskich charakterystycznych dla oceanotechniki, w tym szczególnie wykorzystać narzędzia komputerowe w modelowaniu i obliczeniach, projektowaniu obiektów technicznych, sterowaniu procesami technologicznymi
O_1A_U13potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej
O_1A_U14potrafi dokonać wstępnej oceny uwarunkowań prawnych prostych zadań z zakresu działalności inżynierskiej
O_1A_U15potrafi pracować w zespole; umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania; potrafi opracować harmonogram pracy zespołu i dopilnować jego realizacji
Cel przedmiotuC-2Poznanie metod i nabycie umiejętności określenia parametrów kołysań statku na fali regularnej i nieregularnej
Treści programoweT-L-1Obliczanie parametrów na fali regularnej
T-L-2Obliczanie parametrów na fali nieregularnej
T-L-3Obliczanie charakterystyk amplitudowych kołysań statku na fali regularnej
T-L-4Obliczanie przyspieszeń i ruchów względnych statku na fali regularnej
T-L-5Obliczanie parametrów właściwości morskich statku na fali wiatrowej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne/ typowe środki audiowizualne, stanowisko komputerowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sprawdzenie projektu obliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykonać żadnych obliczeń dotyczących niebezpiecznych zjawisk wystepujących podczas pływania statku po sfalowanej wodzie
3,0Student potrafi zdefiniować charakterystyki amplitudowe kołysań statku na fali regularnej i
3,5Student potrafi przygotować dane dotyczące kadłuba statku i fali regularnej i wykonac obliczenia kołysań statku specjalistycznym oprogramowaniem
4,0Student potrafi analizować wyniki wiedzę kołysań statku na fali regularnej i poszukiwać optymalnych parametrów, przy których kołysania dla danego statku będą jak najmniejsze
4,5Student potrafi wykorzystać charakterystyki amplitudowe kołysań statku na fali regularnej do obliczeń kołysań i innych właściwości morskich statku na fali nieregularnej
5,0Student potrafi wykorzystać informacje o warunkach pogodowych występujących podczass eksploatacji statku do obliczeń właściwości morskich, potrafi zmieniać parametry eksploatacyjne statku aby ograniczyć lub uniknąć zagrożeń i potrafi wykorzystać tę wiedzę w projektowaniu statku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D1-02_K01Student ma świadomość zagrożeń występujących podczas eksploatacji statku i posiada umiejetność ich oceny oraz możliwości ograniczenia niebezpiecznych zjawisk
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K01rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
O_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
O_1A_K05potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
O_1A_K07jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa w oceanotechnice i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa w oceanotechnice
O_1A_K08rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów
3,5Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa podczas budowy jachtu
4,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratiriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
4,5Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa i ergomomii pracy w trakcie budowy jachtu
5,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu