Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (N2)
Sylabus przedmiotu Nowe technologie w analizie molekularnej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nowe technologie w analizie molekularnej | ||
Specjalność | Biotechnologia w produkcji roślinnej | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Myśków <Beata.Myskow@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Posiadanie wiedzy z zakresu biologii molekularnej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z nowymi technologiamii analizy molekularnej i ich zastosowaniami. |
C-2 | Przygotowanie do prowadzenia prezentacji dotyczących analiz molekularnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wykorzystanie narzędzi analizy ekspresji genów i technologii związanych ze stosowaniem antysensu. Mikromacierze DNA i białkowe w nauce i praktyce. Zastosowania DArT i innych nowych technologii markerów molekularnych. Projekty sekwencjonowania genomów roślin z zastosowaniem nowych technologii. Firmy oferujące sprzęt i materiały do analizy molekularnej. | 7 |
7 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Czasopisma prezentujące tematykę związaną z badaniami z zakresu biologii molekularnej. | 1 |
T-W-2 | Narzędzia do analizy ekspresji genów. Technologie związane ze stosowaniem antysensu. | 1 |
T-W-3 | Mikromacierze DNA. | 1 |
T-W-4 | Mikromacierze białkowe. | 1 |
T-W-5 | DArT i inne nowe technologie markerów molekularnych. | 2 |
T-W-6 | Wysokoprzepustowe technologie sekwencjonowania DNA. | 1 |
T-W-7 | Zaliczenie pisemne. | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach. | 7 |
A-A-2 | Praca własna - przyswojenie materiału z ćwiczeń, przygotowanie prezentacji. | 22 |
A-A-3 | Zaliczenie. | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 8 |
A-W-2 | Praca własna - opanowanie materiału z wykładów. | 21 |
A-W-3 | Zaliczenie pisemne. | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z treści wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena sposobu wygłoszenia i treści zawartych w prezentacji multimedialnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTR-S-D8_W01 student zna aktualne stosowane technologie analiz molekularnych, potrafi je scharakteryzować | BT_2A_W06, BT_2A_W08 | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTR-S-D8_U01 student umie odszukać źródła informacji o wykorzystaniu różnych technologii analiz molekularnych, umie analizować i prezentować współczesne osiągnięcia w tej dziedzinie | BT_2A_U05, BT_2A_U08 | — | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-4 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTR-S-D8_K01 student wykazuje aktywną postawę zmierzającą do pogłębiania wiedzy i rozwoju osobowości | BT_2A_K07 | — | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTR-S-D8_W01 student zna aktualne stosowane technologie analiz molekularnych, potrafi je scharakteryzować | 2,0 | student nie zna żadnych aktualnie stosowanych technologii analiz molekularnych |
3,0 | student zna kilka aktualnie stosowanych technologii analiz molekularnych | |
3,5 | student zna kilka aktualnie stosowanych technologii analiz molekularnych, potrafi je pobieżnie scharakteryzować | |
4,0 | student zna większość aktualnie stosowanych technologii analiz molekularnych, potrafi je pobieżnie scharakteryzować | |
4,5 | student zna większość aktualnie stosowanych technologii analiz molekularnych, potrafi je dokładnie scharakteryzować | |
5,0 | student zna aktualne stosowane technologie analiz molekularnych, potrafi je scharakteryzować, zna ich zastosowania |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTR-S-D8_U01 student umie odszukać źródła informacji o wykorzystaniu różnych technologii analiz molekularnych, umie analizować i prezentować współczesne osiągnięcia w tej dziedzinie | 2,0 | student nie umie odszukać źródeł informacji o wykorzystaniu różnych technologii analiz molekularnych, nie umie analizować ani prezentować współczesnych osiągnięć w tej dziedzinie |
3,0 | student umie odszukać źródła informacji o wykorzystaniu różnych technologii analiz molekularnych | |
3,5 | student umie odszukać źródła informacji o wykorzystaniu różnych technologii analiz molekularnych i prezentować współczesne osiągnięcia w tej dziedzinie | |
4,0 | student umie odszukać źródła informacji o wykorzystaniu różnych technologii analiz molekularnych, umie pobieżnie analizować i płynnie prezentować współczesne osiągnięcia w tej dziedzinie | |
4,5 | student umie odszukać źródła informacji o wykorzystaniu różnych technologii analiz molekularnych, umie analizować i interesująco prezentować współczesne osiągnięcia w tej dziedzinie | |
5,0 | student umie odszukać źródła informacji o wykorzystaniu różnych technologii analiz molekularnych, umie wnikliwie analizować i bardzo interesująco prezentować współczesne osiągnięcia w tej dziedzinie |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTR-S-D8_K01 student wykazuje aktywną postawę zmierzającą do pogłębiania wiedzy i rozwoju osobowości | 2,0 | ocena 2,0 z wiedzy i umiejętności sugerująca brak aktywnej postawy w pogłębianiu wiedzy i samokształałceniu |
3,0 | ocena 3,0 z wiedzy i umiejętności sugerująca niezbyt aktywną postawę w pogłębianiu wiedzy i samokształałceniu | |
3,5 | ocena 3,5 z wiedzy i umiejętności sugerująca aktywną postawę w pogłębianiu wiedzy i samokształałceniu w stopniu dostatecznym | |
4,0 | ocena 4,0 z wiedzy i umiejętności sugerująca aktywną postawę w pogłębianiu wiedzy i samokształałceniu | |
4,5 | ocena 4,5 z wiedzy i umiejętności sugerująca aktywną postawę w pogłębianiu wiedzy i samokształałceniu w stopniu dobrym | |
5,0 | ocena 5,0 z wiedzy i umiejętności sugerująca bardzo aktywną postawę w pogłębianiu wiedzy i samokształałceniu |
Literatura podstawowa
- P. Turner, Biologia molekularna - krótkie wykłady, PWN Wydawnictwo Naukowe, 2011, sekcjaT: Genomika funkcjonalna i nowe technologie
- różni autorzy, różne tytuły, Blackwell, Elsevier, Springer, inne, 2011, Artykuły z czasopism naukowych o tematyce związanej z przedmiotem