Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N1)
specjalność: Hodowla koni i jeździectwo
Sylabus przedmiotu Opieka weterynaryjna i fizjoterapeutyczna w hodowli zwierząt:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Opieka weterynaryjna i fizjoterapeutyczna w hodowli zwierząt | ||
Specjalność | Pielęgniarstwo zwierząt | ||
Jednostka prowadząca | Akademia Rehabilitacji i Diagnostyki Zwierząt | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy anatomii i fizjologii zwierząt |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta ze sposobami polepszenia jakości życia oraz redukcji bólu u zwierząt. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Fizykoterapia (laseroterapia, magnetoterapia, ultradźwięki, fale uderzeniowe, elektroterapia, ciepło i zimnolecznictwo, ćwiczenia równoważne i bierne) | 5 |
T-A-2 | Leczeniu schorzeń neurologicznych | 2 |
7 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Stosowanie balneoterapii i hydroterapii | 3 |
T-W-2 | Stosowanie kinezyterapii u zwierząt | 1 |
T-W-3 | Masaże lecznicze u zwierząt | 2 |
T-W-4 | Fizjoterapia w przypadkach ortopedycznych | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 7 |
A-A-2 | samodzielne studiowanie literatury | 8 |
A-A-3 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 10 |
A-A-4 | Konsultacje | 3 |
A-A-5 | Praktyczne zaliczenie ćwiczeń | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | samodzielne studiowanie literatury | 8 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 10 |
A-W-4 | Konsultacje | 3 |
A-W-5 | Pisemne zaliczenie | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZP-N1-O102_W01 Student posiada wiedzę w zakresie fizjoterapii | ZO_1A_W09 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZP-N1-O102_U01 Student umie dobrać odpowiednie metody fizjoterapeutyczne stosowane u psów, kotów, ptaków, królików, a także przypadku koni i innych zwierząt towarzyszących człowiekowi | ZO_1A_U01, ZO_1A_U08, ZO_1A_U10 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZP-N1-O102_K01 Student nabywa wrażliwość na potrzeby i celowość prowadzenia opieki weterynaryjnej i zastosowania fizjoterapii u zwierząt. | ZO_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-A-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZP-N1-O102_W01 Student posiada wiedzę w zakresie fizjoterapii | 2,0 | |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZP-N1-O102_U01 Student umie dobrać odpowiednie metody fizjoterapeutyczne stosowane u psów, kotów, ptaków, królików, a także przypadku koni i innych zwierząt towarzyszących człowiekowi | 2,0 | |
3,0 | Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZP-N1-O102_K01 Student nabywa wrażliwość na potrzeby i celowość prowadzenia opieki weterynaryjnej i zastosowania fizjoterapii u zwierząt. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym nabywa wrażliwość na potrzeby zastosowania opieki jak również zabiegów rehabilitacyjnych u cierpiących zwierząt. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Levine D., Millis D., Taylor R., Rehabilitacja psów, Elsevier Urban & Partner, 2007
- McGowan C., Goff L., Stubbs N., Fizjoterapia Zwierząt - Badanie, Leczenie i Rehabilitacja Zwierząt, Blackwell Publishing, 2007