Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S1)
specjalność: Hodowla koni i jeździectwo
Sylabus przedmiotu Zabiegi pielęgnacyjne u zwierząt:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zabiegi pielęgnacyjne u zwierząt | ||
Specjalność | Pielęgniarstwo zwierząt | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 82 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | - zajomość anatomii, fozjologii oraz przepisów prawa dotyczących chowu i hodowli zwierząt gospodarskich, domowychi amatorskich |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z podstawowymi zabiegami pielęgnacyjnymi u zwierząt gospodarskich, domowych i amatorskich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Pielęgnacja kosmetyczna – przycinanie pazurków, czyszczenie małżowin usznych, kąpiele, czyszczenie zębów, pielęgnacja sierści. | 5 |
T-A-2 | Stosowane zabiegi pielęgnacyjne przy przygotawaniu zwierząt do wystaw, pokazów oraz sprzedaży | 5 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zabiegi pielęgnacyjne u zwierząt gospodarskich | 3 |
T-W-2 | Zabiegi pielęgnacyjne u zwierząt domowych | 4 |
T-W-3 | Zabiegi pielęgnacyjne u zwierzat amatorskich | 3 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń | 8 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 7 |
A-A-4 | Konsultacje | 3 |
A-A-5 | Praktyczne zaliczenie ćwiczeń | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów | 8 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 7 |
A-W-4 | Konsultacje | 3 |
A-W-5 | Pisemne zaliczenie wykładów | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład konwersatoryjny, wykład informacyjny, pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie praktyczne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-O6.6_W01 student zna zabiegi pielęgnacyjne przeprowadzane u zwierząt gospodarskich, domowych i amatorskich | ZO_1A_W04, ZO_1A_W09, ZO_1A_W10 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-O6.6_U01 dokonuje wyboru własciwej metody pielęgnacji określonych grup zwierząt | ZO_1A_U17 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-O6.6_K01 postępuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie użytkowania zwierząt | ZO_1A_K02, ZO_1A_K07 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-O6.6_W01 student zna zabiegi pielęgnacyjne przeprowadzane u zwierząt gospodarskich, domowych i amatorskich | 2,0 | |
3,0 | student zna podstawowe zabiegi pielęgnacyjne przeprowadzanei u zwierząt gospodarskich, domowych i amatorskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-O6.6_U01 dokonuje wyboru własciwej metody pielęgnacji określonych grup zwierząt | 2,0 | |
3,0 | student dokonuje wyboru właściwej metody pielęgnacji określonych grup zwierząt | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-O6.6_K01 postępuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie użytkowania zwierząt | 2,0 | |
3,0 | Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Stachurska Anna, Silimanowicz Piotr, Kolstrung Ryszard, Pielęgnacja i Podkuwanie Kopyt Koni, PWRIL Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, 2004
- P.R. Greenough, KULAWIZNY BYDŁA, ELSEVIER URBAN & PARTNER, 2010
Literatura dodatkowa
- Dagmar Thies, Utrzymanie i pielęgnacja kota, Multico Oficyna Wydawnicza, 2009