Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie dyplomowe KMiPTEA:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie dyplomowe KMiPTEA
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mieszkalnictwa i Podstaw Techniczno-Ekologicznych Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Ferber <gferber@zut.edu.pl>, Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP8 15 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotów określonych programem studiów.
W-2Wybór tematu pracy dyplomowej i przygotowanie materiałów wyjściowych do realizacji pracy dyplomowej. Problematyka przedmiotu wiąże się z opracowaniem koncepcji w ramach tematu pracy dyplomowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Praca własna w domu.165
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_AS1-IV/8e_W01
Student poznał ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i procesy powstawania miejscowego prawa przestrzennego.
AU_1A_W10C-1T-P-1M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8e_W02
Student poznał znaczenie wytycznych przed projektowych, przebieg procesu inwestycyjnego wraz z towarzyszącymi aspektami ekonomicznymi
AU_1A_W11C-1T-P-1M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8e_W03
Student poznał w zakresie podstawowym prawne aspekty projektowania.
AU_1A_W12C-1T-P-1M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8e_W04
Student poznał podstawowe ekologiczne uwarunkowania projektowe.
AU_1A_W13C-1T-P-1M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8e_W05
Student poznał podstawowe uwarunkowania projektowania architektoniczno-urbanistycznego w aspekcie społeczno-psychologicznym.
AU_1A_W14C-1T-P-1M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8e_W06
Student poznał antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe.
AU_1A_W15C-1T-P-1M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8e_W07
Student poznał zasady sztuki budowlanej, normy, wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego.
AU_1A_W16C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_AS1-IV/8e_U01
Student potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji.
AU_1A_U11C-1T-P-1M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8e_U02
Student potrafi ukazać zamieżony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze itd.
AU_1A_U14C-1T-P-1M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8e_U03
Student potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą.
AU_1A_U15C-1T-P-1M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8e_U04
Student potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją.
AU_1A_U18C-1T-P-1M-1S-1
AU_1A_AS1-IV/8e_U05
Student potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalne i formalne. Oprócz tego student odczytać relacje między obiektem, a otoczeniem oraz harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury.
AU_1A_U21C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_AS1-IV/8e_K01
Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko.
AU_1A_K05C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_AS1-IV/8e_W01
Student poznał ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i procesy powstawania miejscowego prawa przestrzennego.
2,0
3,0Zna ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8e_W02
Student poznał znaczenie wytycznych przed projektowych, przebieg procesu inwestycyjnego wraz z towarzyszącymi aspektami ekonomicznymi
2,0
3,0Zna znaczenie wytycznych przed projektowych i przebieg procesu inwestycyjnego.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8e_W03
Student poznał w zakresie podstawowym prawne aspekty projektowania.
2,0
3,0Zna podstawowe aspekty prawne w projektowaniu architektonicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8e_W04
Student poznał podstawowe ekologiczne uwarunkowania projektowe.
2,0
3,0Zna podstawowe uwarunkowania ekologiczne w projektowaniu.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8e_W05
Student poznał podstawowe uwarunkowania projektowania architektoniczno-urbanistycznego w aspekcie społeczno-psychologicznym.
2,0
3,0Zna uwarunkowania projektowe architektoniczno-urbanistyczne w aspekcie społeczno-psychologicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8e_W06
Student poznał antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe.
2,0
3,0Zna antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8e_W07
Student poznał zasady sztuki budowlanej, normy, wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego.
2,0
3,0Zna zasady sztuki budowlanej i normy dotyczące projektowania architektonicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_AS1-IV/8e_U01
Student potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji.
2,0
3,0Potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w formie graficznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8e_U02
Student potrafi ukazać zamieżony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze itd.
2,0
3,0Potrafi ukazać zamieżony efekt architektonicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8e_U03
Student potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą.
2,0
3,0Potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8e_U04
Student potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją.
2,0
3,0Potrafi projektować obiekty złożone.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_AS1-IV/8e_U05
Student potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalne i formalne. Oprócz tego student odczytać relacje między obiektem, a otoczeniem oraz harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury.
2,0
3,0Potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalno formalne.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_AS1-IV/8e_K01
Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko.
2,0
3,0Rozumie pozatechniczne aspekty działaności projektowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Dostosowana do specyfiki wybranego tematu pracy dyplomowej.
  2. Korzeniewski W., Projektowanie mieszkań, Polcen, Warszawa, 2011, wyd. 1
  3. Mori T., Immaterial/Ultramaterial: Architecture, Design and Materials, George Braziller Inc, New York, 2010
  4. Schmitz-Gunther T., Living Spaces. Ecological Building and Design, Konemann;, Cologne, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Urban St., Ładoński W., "Jak napisać dobrą pracę dyplomową", Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Lanego we Wrocławiu, Wrocław, 1997
  2. Gambarelli G., Łucki Z., "Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską", Universitas, Kraków, 1996
  3. Korzeniewski W., Poradnik projektanta. Budownictwo mieszkaniowe, Arkady, Warszawa, 1989

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Praca własna w domu.165
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8e_W01Student poznał ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i procesy powstawania miejscowego prawa przestrzennego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W10zna ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces powstawania miejscowego prawa przestrzennego
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8e_W02Student poznał znaczenie wytycznych przed projektowych, przebieg procesu inwestycyjnego wraz z towarzyszącymi aspektami ekonomicznymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W11w podstawowym zakresie zna znaczenie wytycznych przedprojektowych, przebieg procesu inwestycyjnego wraz z towarzyszącymi aspektami ekonomicznymi
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna znaczenie wytycznych przed projektowych i przebieg procesu inwestycyjnego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8e_W03Student poznał w zakresie podstawowym prawne aspekty projektowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W12zna w zakresie podstawowym prawne aspekty projektowania (prawo budowlane, zagadnienia prawa własności, ochrona praw autorskich…)
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe aspekty prawne w projektowaniu architektonicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8e_W04Student poznał podstawowe ekologiczne uwarunkowania projektowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W13zna w zakresie podstawowym ekologiczne uwarunkowania projektowania (rozwiązania energooszczędne, minimalizowanie wpływu inwestycji na środowisko, idea zrównoważonego rozwoju…)
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe uwarunkowania ekologiczne w projektowaniu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8e_W05Student poznał podstawowe uwarunkowania projektowania architektoniczno-urbanistycznego w aspekcie społeczno-psychologicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W14zna w zakresie podstawowym społeczne i psychologiczne uwarunkowania projektowania architektonicznego i urbanistycznego (presja architektury, zapobieganie patologii społecznej…)
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna uwarunkowania projektowe architektoniczno-urbanistyczne w aspekcie społeczno-psychologicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8e_W06Student poznał antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W15zna w zakresie podstawowym antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowania (percepcja, ergonomia, potrzeby osób niepełnosprawnych…)
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8e_W07Student poznał zasady sztuki budowlanej, normy, wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W16w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna zasady sztuki budowlanej i normy dotyczące projektowania architektonicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8e_U01Student potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U11potrafi przedstawić rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w formie graficznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8e_U02Student potrafi ukazać zamieżony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze itd.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U14uzyskuje zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi ukazać zamieżony efekt architektonicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8e_U03Student potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U15stosuje detal architektoniczny zgodnie z jego rolą techniczną i kompozycyjną
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8e_U04Student potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U18potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi projektować obiekty złożone.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8e_U05Student potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalne i formalne. Oprócz tego student odczytać relacje między obiektem, a otoczeniem oraz harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U21odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalno formalne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_AS1-IV/8e_K01Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K05rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej (społeczne, zdrowotne…) i jej wpływ na środowisko (przyrodnicze, kulturowe, krajobraz…)
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie pozatechniczne aspekty działaności projektowej.
3,5
4,0
4,5
5,0