Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie dyplomowe KHiTA:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie dyplomowe KHiTA | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>, Piotr Fiuk <pfiuk@zut.edu.pl>, Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl>, Izabela Kozłowska <iza.tarka@wp.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl>, Halina Rutyna <rutyna@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów wymaganych w poprzednich semestrach. |
W-2 | Umiejętność projektowania w programach CAD. |
W-3 | Umiejętność projektowania architektury wraz z otoczeniem. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie wiedzy z wybranego zagadnienia, którego badania doprowadzą do sporządzenia pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej | 3 |
T-P-2 | określenie głównych założeń pracy dyplomowej | 3 |
T-P-3 | określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania | 3 |
T-P-4 | wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy | 3 |
T-P-5 | opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | konsultacja projektu z prowadzącym w trakcie korekt | 15 |
A-P-2 | Praca własna w domu. | 165 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Konsultacje naukowe, analityczna praca własna studentów, wymiana doświadczeń pomiędzy studentami w grupie, prace zespołowe i indywidualne, prezentacje publiczne, dyskusje, opracowanie koncepcji projektowej według założonych kryteriów i uwarunkowań. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocenie podlega aktywność uczestnictwa w zajęciach oraz zebrany materiał analityczny i projektowy oraz sposób jego obrony w trakcie publicznej prezentacji. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8c_W01 Posiada wiedzę o historii i teoriach konserwacji zabytków oraz projektowaniu w środowisku historycznym. Student potrafi wykazać się wiedzą o wpsółczesnych wymaganiach przy adaptacjach obiektów zabytkowych. Zna prawne aspekty projektowania w środowisku historycznym. Student powinien zaproponować poprawne formy i kompozycję przestrzeni w obiektach zabytkowych i środowisku kulturowym. | AU_1A_W17, AU_1A_W18 | — | — | C-1 | T-P-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8c_U01 Potrafi dokonać inwentaryzacji obiektu zabytkowego, wykonać studium historyczno-architektoniczne z analizami stratygraficznymi oraz sporządzić projekt jego adaptacji, modernizacji lub konserwacji z uwzględnienim kolorystyki i detalu. | AU_1A_U12, AU_1A_U13, AU_1A_U21, AU_1A_U25 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-1, T-P-2, T-P-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8c_K01 Jest świadomy wartości dziedzictwa kulturowego, w tym zwłaszcza dziedzictwa kultury polskiej i kultur obcych. Rozumie pozatechniczne aspekty wpływu ochrony dziedzictwa kulturowego na zagadnienia zdrowia, społeczne, środowiska przyrodniczego. Rozumie związki pomiędzy ochroną dziedzictwa kulturowego, a podniesieniem jakości życia i środowiska przebywania człowieka. | AU_1A_K03, AU_1A_K04 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8c_W01 Posiada wiedzę o historii i teoriach konserwacji zabytków oraz projektowaniu w środowisku historycznym. Student potrafi wykazać się wiedzą o wpsółczesnych wymaganiach przy adaptacjach obiektów zabytkowych. Zna prawne aspekty projektowania w środowisku historycznym. Student powinien zaproponować poprawne formy i kompozycję przestrzeni w obiektach zabytkowych i środowisku kulturowym. | 2,0 | |
3,0 | Student powinien umieć udzielić odpowiedzi na kontrolne pytanie w czasie publicznej prezentacji projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8c_U01 Potrafi dokonać inwentaryzacji obiektu zabytkowego, wykonać studium historyczno-architektoniczne z analizami stratygraficznymi oraz sporządzić projekt jego adaptacji, modernizacji lub konserwacji z uwzględnienim kolorystyki i detalu. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykonać projekt konserwatorski w zakresie i formie zaakceptownej przez prowadzącego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8c_K01 Jest świadomy wartości dziedzictwa kulturowego, w tym zwłaszcza dziedzictwa kultury polskiej i kultur obcych. Rozumie pozatechniczne aspekty wpływu ochrony dziedzictwa kulturowego na zagadnienia zdrowia, społeczne, środowiska przyrodniczego. Rozumie związki pomiędzy ochroną dziedzictwa kulturowego, a podniesieniem jakości życia i środowiska przebywania człowieka. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie potrzebę podejmowania działań chroniących dziedzictwo kuturowe oraz znaczenie wartości autentyzmu obiektów zabytkowych i przestrzeni kulturowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Chmielewski J.M., Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2001
- Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
- Szparkowski Z., Kształtowanie przestrzeni i formy architektonicznej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1993
- Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę dyplomową, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław, 1997
Literatura dodatkowa
- Dostosowana do specyfiki wybranego tematu pracy dyplomowej