Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura (S1)

Sylabus przedmiotu Wstęp do projektowania architektonicznego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wstęp do projektowania architektonicznego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Projektowania Architektonicznego
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Bondar <Jaroslaw.Bondar@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Sachanowicz <Tomasz.Sachanowicz@zut.edu.pl>, Leszek Świątek <lswiatek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,56egzamin
projektyP1 45 3,00,44zaliczenie
projektyP2 45 3,00,44zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań. - SEMESTR I
W-2Zaliczenie przedmiotu” Wstęp do projektowania architektonicznego” w sem. I. - SEMESTR II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
C-2Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji bryły, tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych oraz rozwiązywania zasad konstrukcji projektowanych obiektów architektonicznych. - SEMESTR II

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I45
45
projekty
T-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II45
45
wykłady
T-W-1Pojęcie i definicje architektury. - SEMESTR I1
T-W-2Elementy budowli architektonicznej. - SEMESTR I1
T-W-3Proces projektowania architektonicznego. - SEMESTR I1
T-W-4Inspiracja, racjonalizacja i iluminacja w procesie projektowania. - SEMESTR I1
T-W-5Metodyka i techniki projektowe – wprowadzenie. - SEMESTR I1
T-W-6Skala obiektu architektonicznego. - SEMESTR I1
T-W-7Moduł w architekturze. - SEMESTR I1
T-W-8Siatka modularna. - SEMESTR I1
T-W-9Pojęcie przestrzeni w architekturze. - SEMESTR I1
T-W-10Relacje przestrzeni zewnętrznej i wewnętrznej. - SEMESTR I1
T-W-11Komunikacja. - SEMESTR I1
T-W-12Elementy małej architektury. - SEMESTR I1
T-W-13Kompozycja bryły obiektu architektonicznego. - SEMESTR I1
T-W-14Zieleń i woda w architekturze. - SEMESTR I1
T-W-15Słońce w architekturze. - SEMESTR I1
15
wykłady
T-W-1Skale projektowe. - SEMESTR II1
T-W-2Elementy projektu architektonicznego. - SEMESTR II1
T-W-3Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne. - SEMESTR II1
T-W-4Lokalizacja i orientacja obiektu architektonicznego. - SEMESTR II1
T-W-5Schematy zależności funkcjonalno – przestrzennych. - SEMESTR II1
T-W-6Systemy konstrukcyjne obiektów architektonicznych. - SEMESTR II1
T-W-7Struktury przestrzenne. - SEMESTR II1
T-W-8Schody, rampy i pochylnie – wiadomości podstawowe. - SEMESTR II1
T-W-9Projektowanie węzłów sanitarnych – wiadomości podstawowe. - SEMESTR II1
T-W-10Materiały wykończeniowe – kolor i faktura. - SEMESTR II1
T-W-11Detal architektoniczny. - SEMESTR II1
T-W-12Elementy projektu wnętrza. - SEMESTR II1
T-W-13Wymiarowanie projektu architektonicznego. - SEMESTR II1
T-W-14Względy bezpieczeństwa obiektu architektonicznego. - SEMESTR II1
T-W-15Aspekty ekologiczne i ekonomiczne w architekturze. - SEMESTR II1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach - SEMESTR I30
A-P-2Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I15
A-P-3Praca własna w domu.45
90
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach - SEMESTR II30
A-P-2Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny w skali 1:500 z zagospodarowaniem terenu w skali 1:200 oraz rzuty, przekroje, elewacje w skali 1:100 lub 1:50 i perspektywę lub aksonometrię (opcjonalnie model). - SEMESTR II15
A-P-3Praca własna w domu.45
90
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach - SEMESTR I14
A-W-2Egzamin1
A-W-3Praca własna w domu.15
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach - SEMESTR II14
A-W-2Egzamin1
A-W-3Praca własna w domu.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
M-2Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR II

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny w skali 1:500 z zagospodarowaniem terenu w skali 1:200 oraz rzuty, przekroje, elewacje w skali 1:100 lub 1:50 i perspektywę lub aksonometrię (opcjonalnie model). - SEMESTR II

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-XVI/12_W01
Student zdobył wymaganą wiedzę z dziedzin ścisłych, która posłuży do rozwiązywania problemów projektowych.
AU_1A_W01C-1T-P-1, T-P-1M-1S-1
AU_1A_CS1-XVI/12_W02
Student potrafi prawidłowo sporządzać projekt według zasad inżynierskiego zapisu graficznego. Dodatkowo potrafi odczytać i swobodnie obrobić dany materiał z wykorzystaniem technik komputerowych.
AU_1A_W02C-1T-P-1, T-P-1M-1S-1
AU_1A_CS1-XVI/12_W03
Student w stopniu podstawowym zapoznał się z infrastrukturą budowlaną.
AU_1A_W05C-1T-P-1, T-P-1M-1S-1
AU_1A_CS1-XVI/12_W04
Student wyrobił sobie wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych.
AU_1A_W06C-1T-P-1, T-P-1M-1S-1
AU_1A_CS1-XVI/12_W05
Student poznał podstawy budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń.
AU_1A_W08C-1T-P-1, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-XVI/12_U01
sprawnie rysuje z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, modeluje fizycznie
AU_1A_U07C-1, C-2T-P-1, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
AU_1A_CS1-XVI/12_U02
potrafi wyrażać poglądy i dyskutować
AU_1A_U09C-1, C-2T-P-1, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
AU_1A_CS1-XVI/12_U03
potrafi projektować przestrzeń publiczną, półpubliczną i prywatną w różnej skali, aranżować ją za pomocą rozmaitych elementów
AU_1A_U13C-1, C-2T-P-1, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-XVI/12_K01
rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi ją organizować
C-1, C-2T-P-1, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
AU_1A_CS1-XVI/12_K02
w myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
AU_1A_K02C-1, C-2T-P-1, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-XVI/12_W01
Student zdobył wymaganą wiedzę z dziedzin ścisłych, która posłuży do rozwiązywania problemów projektowych.
2,0
3,0Ma wiedzę z wybranych działów nauk służących do rozwiązywania problemów projektowych
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-XVI/12_W02
Student potrafi prawidłowo sporządzać projekt według zasad inżynierskiego zapisu graficznego. Dodatkowo potrafi odczytać i swobodnie obrobić dany materiał z wykorzystaniem technik komputerowych.
2,0
3,0Zna zasady inżynierskiego zapisu graficznego
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-XVI/12_W03
Student w stopniu podstawowym zapoznał się z infrastrukturą budowlaną.
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury technicznej
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-XVI/12_W04
Student wyrobił sobie wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych.
2,0
3,0Posiada wrażliwość plastyczną
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-XVI/12_W05
Student poznał podstawy budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń.
2,0
3,0Zna zasady kompozycji przestrzennej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-XVI/12_U01
sprawnie rysuje z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, modeluje fizycznie
2,0
3,0Sprawnie rysuje
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-XVI/12_U02
potrafi wyrażać poglądy i dyskutować
2,0
3,0Potrafi wyrażać poglądy
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-XVI/12_U03
potrafi projektować przestrzeń publiczną, półpubliczną i prywatną w różnej skali, aranżować ją za pomocą rozmaitych elementów
2,0
3,0Potrafi projektować przestrzeń publiczną
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-XVI/12_K01
rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi ją organizować
2,0
3,0Potrafi samodzielnie organizować sobie czas pracy
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-XVI/12_K02
w myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
2,0
3,0W myśleniu i działaniu wykazuje się inwencją
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jerzy Bogdanowski, „Kompozycja i planowanie w architekturze krajobrazu”, Ossolineum, Wrocław
  2. Kazimierz Ciechanowski, „Podstawy kompozycji architektonicznej”, skrypt, Politechnika Wrocławska
  3. Kazimierz Wejchert, „Przestrzeń wokół nas”, Fibak Norma Press, Katowice
  4. Kazimierz Wejchert, „Elementy kompozycji urbanistycznej”, Arkady, 2008
  5. Juliusz Żurawski, „O budowie formy architektonicznej”, Arkady, Warszawa
  6. Ernst Neufert, „Poradnik projektowania architektoniczno-budowlanego”, Arkady, Warszawa

Literatura dodatkowa

  1. Miesięczniki architektoniczne, „Architektura”, „Murator”, „Architektura & Biznes”, „Architekt”, Baumeister”, „L`arc

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I45
45

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II45
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie i definicje architektury. - SEMESTR I1
T-W-2Elementy budowli architektonicznej. - SEMESTR I1
T-W-3Proces projektowania architektonicznego. - SEMESTR I1
T-W-4Inspiracja, racjonalizacja i iluminacja w procesie projektowania. - SEMESTR I1
T-W-5Metodyka i techniki projektowe – wprowadzenie. - SEMESTR I1
T-W-6Skala obiektu architektonicznego. - SEMESTR I1
T-W-7Moduł w architekturze. - SEMESTR I1
T-W-8Siatka modularna. - SEMESTR I1
T-W-9Pojęcie przestrzeni w architekturze. - SEMESTR I1
T-W-10Relacje przestrzeni zewnętrznej i wewnętrznej. - SEMESTR I1
T-W-11Komunikacja. - SEMESTR I1
T-W-12Elementy małej architektury. - SEMESTR I1
T-W-13Kompozycja bryły obiektu architektonicznego. - SEMESTR I1
T-W-14Zieleń i woda w architekturze. - SEMESTR I1
T-W-15Słońce w architekturze. - SEMESTR I1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Skale projektowe. - SEMESTR II1
T-W-2Elementy projektu architektonicznego. - SEMESTR II1
T-W-3Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne. - SEMESTR II1
T-W-4Lokalizacja i orientacja obiektu architektonicznego. - SEMESTR II1
T-W-5Schematy zależności funkcjonalno – przestrzennych. - SEMESTR II1
T-W-6Systemy konstrukcyjne obiektów architektonicznych. - SEMESTR II1
T-W-7Struktury przestrzenne. - SEMESTR II1
T-W-8Schody, rampy i pochylnie – wiadomości podstawowe. - SEMESTR II1
T-W-9Projektowanie węzłów sanitarnych – wiadomości podstawowe. - SEMESTR II1
T-W-10Materiały wykończeniowe – kolor i faktura. - SEMESTR II1
T-W-11Detal architektoniczny. - SEMESTR II1
T-W-12Elementy projektu wnętrza. - SEMESTR II1
T-W-13Wymiarowanie projektu architektonicznego. - SEMESTR II1
T-W-14Względy bezpieczeństwa obiektu architektonicznego. - SEMESTR II1
T-W-15Aspekty ekologiczne i ekonomiczne w architekturze. - SEMESTR II1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach - SEMESTR I30
A-P-2Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I15
A-P-3Praca własna w domu.45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach - SEMESTR II30
A-P-2Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny w skali 1:500 z zagospodarowaniem terenu w skali 1:200 oraz rzuty, przekroje, elewacje w skali 1:100 lub 1:50 i perspektywę lub aksonometrię (opcjonalnie model). - SEMESTR II15
A-P-3Praca własna w domu.45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach - SEMESTR I14
A-W-2Egzamin1
A-W-3Praca własna w domu.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach - SEMESTR II14
A-W-2Egzamin1
A-W-3Praca własna w domu.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XVI/12_W01Student zdobył wymaganą wiedzę z dziedzin ścisłych, która posłuży do rozwiązywania problemów projektowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W01ma wiedzę z wybranych działów nauk ścisłych służącą do rozwiązywania problemów projektowych (matematyka, mechanika, fizyka budowli…)
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
T-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wiedzę z wybranych działów nauk służących do rozwiązywania problemów projektowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XVI/12_W02Student potrafi prawidłowo sporządzać projekt według zasad inżynierskiego zapisu graficznego. Dodatkowo potrafi odczytać i swobodnie obrobić dany materiał z wykorzystaniem technik komputerowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W02zna zasady inżynierskiego zapisu graficznego, jego czytania i obróbki: także z wykorzystaniem techniki komputerowej (rzuty prostokątne, budowlany rysunek techniczny, mapy geodezyjne…)
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
T-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna zasady inżynierskiego zapisu graficznego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XVI/12_W03Student w stopniu podstawowym zapoznał się z infrastrukturą budowlaną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W05w stopniu podstawowym zna infrastrukturę budowlaną (instalacje wewnętrzne, zewnętrzne/sieci, zasady projektowania komunikacji oraz obiektów i urządzeń komunikacji…)
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
T-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury technicznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XVI/12_W04Student wyrobił sobie wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W06posiada wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
T-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada wrażliwość plastyczną
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XVI/12_W05Student poznał podstawy budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W08zna podstawy budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
T-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna zasady kompozycji przestrzennej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XVI/12_U01sprawnie rysuje z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, modeluje fizycznie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U07sprawnie rysuje (rzeźbi, maluje, tworzy kolorowe grafiki…) z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, także komputerowych; modeluje wirtualnie i fizycznie
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
C-2Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji bryły, tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych oraz rozwiązywania zasad konstrukcji projektowanych obiektów architektonicznych. - SEMESTR II
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
T-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
M-2Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR II
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny w skali 1:500 z zagospodarowaniem terenu w skali 1:200 oraz rzuty, przekroje, elewacje w skali 1:100 lub 1:50 i perspektywę lub aksonometrię (opcjonalnie model). - SEMESTR II
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sprawnie rysuje
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XVI/12_U02potrafi wyrażać poglądy i dyskutować
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U09potrafi wyrażać poglądy i dyskutować na tematy estetyczne, merytoryczne i techniczne z zakresu architektury, urbanistyki i innych dziedzin sztuki
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
C-2Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji bryły, tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych oraz rozwiązywania zasad konstrukcji projektowanych obiektów architektonicznych. - SEMESTR II
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
T-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
M-2Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR II
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny w skali 1:500 z zagospodarowaniem terenu w skali 1:200 oraz rzuty, przekroje, elewacje w skali 1:100 lub 1:50 i perspektywę lub aksonometrię (opcjonalnie model). - SEMESTR II
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi wyrażać poglądy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XVI/12_U03potrafi projektować przestrzeń publiczną, półpubliczną i prywatną w różnej skali, aranżować ją za pomocą rozmaitych elementów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U13potrafi projektować przestrzeń publiczną, półpubliczną i prywatną w różnej skali, aranżować ją za pomocą rozmaitych elementów (posadzka, mała architektura, zieleń…)
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
C-2Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji bryły, tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych oraz rozwiązywania zasad konstrukcji projektowanych obiektów architektonicznych. - SEMESTR II
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
T-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
M-2Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR II
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny w skali 1:500 z zagospodarowaniem terenu w skali 1:200 oraz rzuty, przekroje, elewacje w skali 1:100 lub 1:50 i perspektywę lub aksonometrię (opcjonalnie model). - SEMESTR II
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi projektować przestrzeń publiczną
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XVI/12_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi ją organizować
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
C-2Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji bryły, tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych oraz rozwiązywania zasad konstrukcji projektowanych obiektów architektonicznych. - SEMESTR II
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
T-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
M-2Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR II
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny w skali 1:500 z zagospodarowaniem terenu w skali 1:200 oraz rzuty, przekroje, elewacje w skali 1:100 lub 1:50 i perspektywę lub aksonometrię (opcjonalnie model). - SEMESTR II
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi samodzielnie organizować sobie czas pracy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XVI/12_K02w myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K02w myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji przestrzennej i tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych . - SEMESTR I
C-2Celem przedmiotu jest wykształcenie podstawowych umiejętności z zakresu formowania kompozycji bryły, tworzenia prostych układów funkcjonalno – przestrzennych oraz rozwiązywania zasad konstrukcji projektowanych obiektów architektonicznych. - SEMESTR II
Treści programoweT-P-1Projektowanie zagospodarowania przestrzeni publicznej obiektami kubaturowymi z projektem obiektu kubaturowego o prostej funkcji użytkowej w wybranej lokalizacji. - SEMESTR II
T-P-1Projektowanie zagospodarowania wybranej przestrzeni śródmiejskiej o funkcji publicznej z elementami małej architektury z uwzględnieniem uwarunkowań stanu istniejącego zagospodarowania i elementarnych zasad kompozycyjnych. - SEMESTR I
Metody nauczaniaM-1Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR I
M-2Istotą nauczania projektowania architektonicznego jest osobisty kontakt nauczyciela ze studentem (korekty indywidualne). Prowadzone są również cykliczne przeglądy zaawansowania prac projektowych oraz opracowania klauzurowe z wybranych zagadnień dotyczących poszczególnych projektów. - SEMESTR II
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny z zagospodarowaniem terenu. - SEMESTR I
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ocen przejściowych z prac klauzurowych oraz oceny projektu wykonanego w semestrze. Zakres opracowania projektu obejmuje plan sytuacyjny w skali 1:500 z zagospodarowaniem terenu w skali 1:200 oraz rzuty, przekroje, elewacje w skali 1:100 lub 1:50 i perspektywę lub aksonometrię (opcjonalnie model). - SEMESTR II
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W myśleniu i działaniu wykazuje się inwencją
3,5
4,0
4,5
5,0