Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie budownictwa wiejskiego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie budownictwa wiejskiego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl>, Tomasz Cykalewicz <Tomasz.Cykalewicz@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 45 3,00,44zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1posiadanie wiedzy z zakresu projektowania podstawowego
W-2posiadanie wiedzy na temat kompozycji oraz prezentacji graficznej projektu
W-3posiadanie wiedzy z zakresu przepisów prawa budowlanego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
C-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa wiejska – rozumiana jako miejsce do życia i mieszkania na terenach wiejskich -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury3
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego3
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej3
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp3
T-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty3
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty3
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna3
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu3
T-P-9Praca nad projektem - korekty3
T-P-10Praca nad projektem - korekty3
T-P-11Praca nad projektem - korekty3
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty3
T-P-13Praca nad projektem - korekty3
T-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu3
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki , użyte materiały) plansze 70x100cm z prezentacją części graficznej projektu.3
45
wykłady
T-W-1Architektura regionalna Pomorza Zachodniego: typy historycznych i współczesnych gospodarstw wiejskich. Regionalizm współczesny - ogólne założenia ideowe. Zasady projektowania współczesnej zabudowy wiejskiej: dom mieszkalny i zabudowa gospodarcza, budynki usługowe (sklep wiejski, remiza strażacka, lecznica dla zwierząt, dom społeczny-świetlica, urząd gminy i t.p.). Kościół wiejski. Wspólczesne zastosowanie techniki ryglowej w budownictwie wiejskim pomorza. Typy form regionalnych budownictwa wiejskiego jako zasada identyfikacji kulturowej Pomorza: wybrane przykłady15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna studenta45
90
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Pozyskiwanie informacji z literatury przedmiotu, baz danych i ich interpretacja15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady ilustrowane za pomocą przeźroczy i folii oraz w formie multimedialnej:
M-2wyjaśnienie podstawowych zagadnień i zadań projektowych
M-3dyskusja dydaktyczna
M-4objaśnienia, korekty prac

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: wyk- wykonanie analizy kompozycyjnej wybranej wsi z terenu Pomorza Zachodniego
S-2Ocena formująca: przeglady częsciowe projektu
S-3Ocena podsumowująca: projekt

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_DS1-IV/6_W01
w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
AU_1A_W16C-1, C-2T-P-5, T-P-10, T-P-11, T-P-14, T-P-15, T-P-8, T-P-9, T-P-12, T-P-13, T-P-1, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-3, T-P-4M-2, M-3, M-4, M-1S-2, S-3, S-1
AU_1A_DS1-IV/6_W02
zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego
AU_1A_W19C-1, C-2T-P-5, T-P-10, T-P-11, T-P-14, T-P-15, T-P-8, T-P-9, T-P-12, T-P-13, T-P-1, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-3, T-P-4M-2, M-3, M-4, M-1S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_DS1-IV/6_U01
potrafi rozwiązywać funkcję budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia
AU_1A_U17C-1, C-2T-P-5, T-P-10, T-P-11, T-P-14, T-P-15, T-P-8, T-P-9, T-P-12, T-P-13, T-P-1, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-3, T-P-4M-2, M-3, M-4, M-1S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_DS1-IV/6_K01
Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej (społeczne, zdrowotne…) i jej wpływ na środowisko (przyrodnicze, kulturowe, krajobraz…)
AU_1A_K05C-1, C-2T-P-15, T-P-8, T-P-2, T-P-3, T-P-4M-2, M-3, M-4, M-1S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_DS1-IV/6_W01
w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
2,0
3,0student potrafi określić podstawowe uwarunkowania projektowe wynikające z kontekstu miejsca, potrafi zdefiniować podstawowe założenia funkcjonalno-przestrzenne w zakresie sztuki budowlanej, norm PE-EN oraz wymagań i normatywów dotyczacych projektowania architektonicznego
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_DS1-IV/6_W02
zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego
2,0
3,0zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego w odniesieniu do opracowywanego projektu semestralnego i potrafi wymienić cechy wspólne i różnice miedzy nimi
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_DS1-IV/6_U01
potrafi rozwiązywać funkcję budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia
2,0
3,0student potrafi rozwiazać funkcje budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia w wykonywanym projekcie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_DS1-IV/6_K01
Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej (społeczne, zdrowotne…) i jej wpływ na środowisko (przyrodnicze, kulturowe, krajobraz…)
2,0
3,0w podstawowym zakresie potrafi zaprojektowac i zaprezentować zadany temat projektowy, wykonuje podstawowe prezentacje multimedialne na zadany temat, potrafi dostatecznie przeanalizować podobne zrealizowane tematy. stosuje poprawne rozwiazania projektowe zadanego tematu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. E. Neufert, Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, Warszawa, 2007
  2. Ch.Alexander, Język wzorców, GWP, Gdańsk, 2008
  3. W.Korzeniewski, Budownictwo mieszkaniowe. Poradnik projektanta, Arkady, Warszawa, 1989
  4. W.Korzeniowski, Odległości w zabudowie i zagospodarowaniu terenu, COIB, Warszawa, 2002
  5. A.Kupidura , M.Łuczewski , P.Kupidura, Wartość krajobrazu Rozwój przestrzeni obszarów wiejskich, Wydawnictwo Naukowe PW, 2012
  6. P.Markiewicz, Budownictwo ogólne dla architektów, Wydawnictwo archi plus, Kraków, 2006, Wydawnictwo archi plus, Kraków, 2006
  7. J.K.Lenartowicz, Słownik psychologii architektury dla studiujących architekturę, Wydawnictwa Politechniki Krakowskiej, Kraków, 1997
  8. . Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003r. Nr 80 poz.717 z późn. zm.).
  9. Prawo budowlane (Dz.U. z 2006r. Nr 156 poz.1118, z późn. zm.).
  10. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 2002r. Nr 75 poz.690, z późn. zm.).
  11. A.Szymski,M.Rzeszotarska-Pałka,J.Felińska,W.Pawłowski, Wieś pomorska wczoraj i dziś, Walkowska-Szczecin, Szczecin, 2008
  12. W.Wieczorkiewicz, Architektura i planowanie wsi, Of.Wyd.Pol.Warszawskiej, W-wa, 1996
  13. Z.Borcz, Infrastruktura terenów wiejskich, wyd.AR, Wrocław, 2000
  14. M.Chowaniec, Zarys teorii i zasad kształtowania osiedli i terenów wiejskich, Wyd.pol.Krakowskiej, Kraków, 1989
  15. J.Arlet, Drewniane budownictwo szkieletowe na Pomorzu Zachodnim, Wyd.Pol.Szcze., Szczecin, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Ch.Jencks, Ruch nowoczesny w architekturze, tłum. A. Morawińska i H. Pawlikowska., Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa, 1987
  2. P.Jodidio, Nowe formy, architektura lat dziwięćdziesiątych XX wieku., Muza / Taschen, Warszawa, 1998
  3. Ch.Jencks, Le Corbusier – tragizm współczesnej architektury., Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa, 1982
  4. P.Jodidio, Nowe formy, architektura lat dziwięćdziesiątych XX wieku., Muza / Taschen, Warszawa, 1998
  5. Budownictwo rolnicze -poradnik inżyniera i techn.budowlanego, wyd.Arkady, Warszawa, 1982, t I
  6. W.Wieczorkiewicz, Budynek mieszkalny na wsi, Arkady, Warszawa, 1982

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa wiejska – rozumiana jako miejsce do życia i mieszkania na terenach wiejskich -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury3
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego3
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej3
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp3
T-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty3
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty3
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna3
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu3
T-P-9Praca nad projektem - korekty3
T-P-10Praca nad projektem - korekty3
T-P-11Praca nad projektem - korekty3
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty3
T-P-13Praca nad projektem - korekty3
T-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu3
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki , użyte materiały) plansze 70x100cm z prezentacją części graficznej projektu.3
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Architektura regionalna Pomorza Zachodniego: typy historycznych i współczesnych gospodarstw wiejskich. Regionalizm współczesny - ogólne założenia ideowe. Zasady projektowania współczesnej zabudowy wiejskiej: dom mieszkalny i zabudowa gospodarcza, budynki usługowe (sklep wiejski, remiza strażacka, lecznica dla zwierząt, dom społeczny-świetlica, urząd gminy i t.p.). Kościół wiejski. Wspólczesne zastosowanie techniki ryglowej w budownictwie wiejskim pomorza. Typy form regionalnych budownictwa wiejskiego jako zasada identyfikacji kulturowej Pomorza: wybrane przykłady15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna studenta45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Pozyskiwanie informacji z literatury przedmiotu, baz danych i ich interpretacja15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_DS1-IV/6_W01w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W16w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
C-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.
Treści programoweT-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty
T-P-10Praca nad projektem - korekty
T-P-11Praca nad projektem - korekty
T-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki , użyte materiały) plansze 70x100cm z prezentacją części graficznej projektu.
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu
T-P-9Praca nad projektem - korekty
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty
T-P-13Praca nad projektem - korekty
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa wiejska – rozumiana jako miejsce do życia i mieszkania na terenach wiejskich -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp
Metody nauczaniaM-2wyjaśnienie podstawowych zagadnień i zadań projektowych
M-3dyskusja dydaktyczna
M-4objaśnienia, korekty prac
M-1Wykłady ilustrowane za pomocą przeźroczy i folii oraz w formie multimedialnej:
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przeglady częsciowe projektu
S-3Ocena podsumowująca: projekt
S-1Ocena podsumowująca: wyk- wykonanie analizy kompozycyjnej wybranej wsi z terenu Pomorza Zachodniego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi określić podstawowe uwarunkowania projektowe wynikające z kontekstu miejsca, potrafi zdefiniować podstawowe założenia funkcjonalno-przestrzenne w zakresie sztuki budowlanej, norm PE-EN oraz wymagań i normatywów dotyczacych projektowania architektonicznego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_DS1-IV/6_W02zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W19zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
C-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.
Treści programoweT-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty
T-P-10Praca nad projektem - korekty
T-P-11Praca nad projektem - korekty
T-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki , użyte materiały) plansze 70x100cm z prezentacją części graficznej projektu.
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu
T-P-9Praca nad projektem - korekty
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty
T-P-13Praca nad projektem - korekty
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa wiejska – rozumiana jako miejsce do życia i mieszkania na terenach wiejskich -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp
Metody nauczaniaM-2wyjaśnienie podstawowych zagadnień i zadań projektowych
M-3dyskusja dydaktyczna
M-4objaśnienia, korekty prac
M-1Wykłady ilustrowane za pomocą przeźroczy i folii oraz w formie multimedialnej:
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przeglady częsciowe projektu
S-3Ocena podsumowująca: projekt
S-1Ocena podsumowująca: wyk- wykonanie analizy kompozycyjnej wybranej wsi z terenu Pomorza Zachodniego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego w odniesieniu do opracowywanego projektu semestralnego i potrafi wymienić cechy wspólne i różnice miedzy nimi
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_DS1-IV/6_U01potrafi rozwiązywać funkcję budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U17potrafi rozwiązywać funkcję budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
C-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.
Treści programoweT-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty
T-P-10Praca nad projektem - korekty
T-P-11Praca nad projektem - korekty
T-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki , użyte materiały) plansze 70x100cm z prezentacją części graficznej projektu.
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu
T-P-9Praca nad projektem - korekty
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty
T-P-13Praca nad projektem - korekty
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa wiejska – rozumiana jako miejsce do życia i mieszkania na terenach wiejskich -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp
Metody nauczaniaM-2wyjaśnienie podstawowych zagadnień i zadań projektowych
M-3dyskusja dydaktyczna
M-4objaśnienia, korekty prac
M-1Wykłady ilustrowane za pomocą przeźroczy i folii oraz w formie multimedialnej:
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przeglady częsciowe projektu
S-3Ocena podsumowująca: projekt
S-1Ocena podsumowująca: wyk- wykonanie analizy kompozycyjnej wybranej wsi z terenu Pomorza Zachodniego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi rozwiazać funkcje budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia w wykonywanym projekcie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_DS1-IV/6_K01Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej (społeczne, zdrowotne…) i jej wpływ na środowisko (przyrodnicze, kulturowe, krajobraz…)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K05rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej (społeczne, zdrowotne…) i jej wpływ na środowisko (przyrodnicze, kulturowe, krajobraz…)
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
C-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.
Treści programoweT-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki , użyte materiały) plansze 70x100cm z prezentacją części graficznej projektu.
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp
Metody nauczaniaM-2wyjaśnienie podstawowych zagadnień i zadań projektowych
M-3dyskusja dydaktyczna
M-4objaśnienia, korekty prac
M-1Wykłady ilustrowane za pomocą przeźroczy i folii oraz w formie multimedialnej:
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przeglady częsciowe projektu
S-3Ocena podsumowująca: projekt
S-1Ocena podsumowująca: wyk- wykonanie analizy kompozycyjnej wybranej wsi z terenu Pomorza Zachodniego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w podstawowym zakresie potrafi zaprojektowac i zaprezentować zadany temat projektowy, wykonuje podstawowe prezentacje multimedialne na zadany temat, potrafi dostatecznie przeanalizować podobne zrealizowane tematy. stosuje poprawne rozwiazania projektowe zadanego tematu
3,5
4,0
4,5
5,0