Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe KHiTA:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe KHiTA | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>, Piotr Fiuk <pfiuk@zut.edu.pl>, Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl>, Izabela Kozłowska <iza.tarka@wp.pl>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl>, Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl>, Halina Rutyna <rutyna@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | uzyskanie wszystkich zaliczeń na semestrze II studiów magisterskich. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie metodyki przygotowania pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej, wymaganego zakresu pracy i obowiązującej procedury prawnej. Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych. Metodyka prowadzenia studiów analitycznych. Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach, robocze prezentacje i omówienie prac dyplomowych. | 15 |
A-SD-2 | praca indywidualna studenta. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy dyplomowej. Krytyczna dyskusja nad przedstawianymi koncepcjami rozwiązań tematów dyplomowych z uwzględnieniem określonych uwarunkowań zewnętrznych, programu funkcjonalno-przestrzennego i założeń wstępnych. Przygotowanie referatów i prezentacji multimedialnych na zadane tematy związane z tematem pracy dyplomowej. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie obecności na zajęciach i oceny wygłoszonych referatów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_AS2-VI/3c_W01 Wdrożenie dyplomanta do samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych w pracy dyplomowej z dziedziny architektury, urbanistyki i ochrony zabytków o znacznym stopniu złożoności. | AU_2A_W02, AU_2A_W06 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_AS2-VI/3c_U01 Student potrafi uzasadnić rozwiązania przyjęte w pracy dyplomowej. | AU_2A_U12, AU_2A_U13, AU_2A_U14, AU_2A_U17 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_AS2-VI/3c_K01 Student potrafi myśleć w sposób samodzielny i innowacyjny. | AU_2A_K05 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_AS2-VI/3c_W01 Wdrożenie dyplomanta do samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych w pracy dyplomowej z dziedziny architektury, urbanistyki i ochrony zabytków o znacznym stopniu złożoności. | 2,0 | |
3,0 | Student musi posiadać wiedzę z zakresu metodyki przygotowania pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_AS2-VI/3c_U01 Student potrafi uzasadnić rozwiązania przyjęte w pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Student wygłosił referat na zadany temat związany z tematem pracy dyplomowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_AS2-VI/3c_K01 Student potrafi myśleć w sposób samodzielny i innowacyjny. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wybrać metodę selekcji informacji, prowadzić studia analityczne i konstruować na ich podstawie samodzielne wnioski. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dostosowana do zakresu tematyki pracy dyplomowej.
Literatura dodatkowa
- Paszkowski Z., Tradycja i innowacja w twórczości architektonicznej, PS, Walkowska Wydawnictwo, Szczecin, 2003