Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Budownictwo Wodne
Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna i podstawy CAD:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia informacyjna i podstawy CAD | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elzbieta Freidenberg <Elzbieta.Freidenberg@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka, fizyka, rysunek techniczny. |
W-2 | Obsługa komputera. |
W-3 | Obsługa arkusza kalkulacyjnego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z podstawowymi pojęciami metod numerycznych i rysunku technicznego wykonywanego w prokramie AutoCAD. |
C-2 | Wykształcenie umiejętności wykonywania obliczeń numerycznych z wykoszystaniem arkusza kalkulacyjnego. |
C-3 | Wykształcenie umiejętności kreślenia rysunku technicznego z wykorzystaniem programu AutoCAD. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Rozwiązywanie równań nieliniowych. | 1 |
T-L-2 | Rozwiązywanie układów równań nieliniowych. | 2 |
T-L-3 | Aproksymacja. Opracowanie rezultatów pomiarów. | 2 |
T-L-4 | Wstęp do programu AutoCAD. | 2 |
T-L-5 | Polecenia: linia, okrąg, wymaż, odsuń, szyk, utnij, zoom. Pomoce rysunkowe. Rysowanie prostych rysunków. | 2 |
T-L-6 | Warstwy. Polecenia: prosta, łuk, polilinia, wydłuż, kopiuj, przesuń, obrót, rozbij. Rysowanie prostych rysunków. | 2 |
T-L-7 | Operacje na blokach. Kreskowanie. Rysowanie rysunków. | 2 |
T-L-8 | Wymiarowanie. Wymiarowanie i opisywanie różnego typu rysunków. | 2 |
T-L-9 | Rzutnie. Przygotowanie rysunku do wydruku. | 3 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wstęp do technik informacyjnych | 1 |
T-W-2 | Rozwiązywanie zadań numerycznych w arkuszu kalkulacyjnym | 2 |
T-W-3 | Wstęp do komputerowego wspomagania projektowania (CAD) | 1 |
T-W-4 | Polecenia rysunkowe i edycyjne | 2 |
T-W-5 | Warstwy, Bloki | 1 |
T-W-6 | Wymiarowanie | 1 |
T-W-7 | Wydruki | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-L-2 | Samodzielne przygotowanie się do zajęć. | 18 |
A-L-3 | Przygotowanie się do zaliczenia. | 23 |
A-L-4 | Zaliczenie. | 2 |
59 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Konsultacje | 1 |
A-W-3 | Opracowanie treści wykładów. | 11 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia. | 9 |
A-W-5 | Zaliczenie wykładów. | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny połączony z przykładowymi rozwiązaniami zadań. |
M-2 | Zajęcia laboratoryjne w sali komputerowej. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie zajęć laboratoryjnych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/02_W01 Posiada wiedzę z metod numerycznych. Ma podstawową wiedzę z zakresu sporządzania rysunku technicznego z wykorzystaniem programu AutoCAD. | B_1A_W01, B_1A_W02 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-3, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-7, T-W-6, T-W-5 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/02_U01 Potrafi rozwiązać proste zagadnienia numeryczne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną z wykorzystaniem programu AutoCAD. | B_1A_U05, B_1A_U06, B_1A_U11, B_1A_U14 | — | — | C-2, C-3 | T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-3, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-7, T-W-6, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/02_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Umie samodzielnie podejmować decyzje. | B_1A_K01 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-3, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-7, T-W-6, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/02_W01 Posiada wiedzę z metod numerycznych. Ma podstawową wiedzę z zakresu sporządzania rysunku technicznego z wykorzystaniem programu AutoCAD. | 2,0 | |
3,0 | Opanował materiał słabo, jednak w wystarczającym zakresie. Odpowiedzi daje niepełne, ale ujawniające ogólne zrozumienie przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/02_U01 Potrafi rozwiązać proste zagadnienia numeryczne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną z wykorzystaniem programu AutoCAD. | 2,0 | |
3,0 | Samodzielnie wykonuje obliczenia numeryczne w arkuszu kalkulacyjnym. Samodzielnie rysuje rysunki w CAD. Popełnia błędy, które poprawia z pomocą nauczyciela. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/02_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Umie samodzielnie podejmować decyzje. | 2,0 | |
3,0 | Student samodzielnie wykonuje prace. Nie wykazuje chęci współpracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Fortuna Zenon, Macukow Bohdan, Wąsowski Janusz, Metody numeryczne wydanie siódme, WNT, 2006
- Andrzej Pikoń, AutoCAD 2007 PL, Helion, Gliwice, 2007
- Elżbieta Freidenberg, Wykorzystanie MathCAD PTC Prime i arkusza kalkulacyjnego w obliczeniach inżynierskich, opracownie własne, Szczecin, 2019
- Piotr Freidenberg, Elżbieta Freidenberg, Zeszyt ćwiczen do AutoCAD-a, opracowanie własne, Szczecin, 2019