Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Budownictwo Wodne

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe6:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe6
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Alicja Sołowczuk <Alicja.Solowczuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD9 27 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności
W-2zaliczone szkolenie z podstaw informacji naukowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad pisania prac dyplomowych
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej
C-3Wyrobienie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu tematyki pracy dyplomowej i tematyki dowolnej z zakresu drogownictwa
C-4Wyrobienie umiejętności przygotowania i zreferowania wyników prowadzonych badań lub przygotowania prezentacji opracowanych koncepcji projektowych
C-5Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-11. Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących projektowania, technologii i eksploatacji dróg. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstępny układu treści pracy dyplomowej. Podstawowe różnice w planie pracy dyplomowej dotyczącej projektowania, oceny stanu dróg, oceny oddziaływania dróg i pracy typu badawczego, opierającej się w głównej mierze na wykonywanych pomiarach. Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Układ pracy i rozdziału. Metoda lub metody wykonywania badań. Opis i przykładowe wnioski z badań. Podstawowe treści, które powinny się znaleźć we wprowadzeniu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Określenie wstępnie planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych. Podjęcie decyzji, jakie oprogramowanie będzie wykorzystane w trakcie pisania pracy dyplomowej. Materiały źródłowe: dobór źródeł i tworzenie notatek, spis literatury. Sposoby katalogowego porządkowania zebranego i przeanalizowanego materiału źródłowego. Przykłady różnych źródeł literaturowych, przykłady korzystania z zasobów Internetu. Wstępne opisanie przykładowych pięciu różnych pozycji literatury.3
T-SD-22. Podstawowe zasady pisania pracy (pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, opis i numeracja rysunków oraz tablic w tekście pracy dyplomowej , spis i opis załączników, sposoby układu załączników drukowanych i dołączanych tylko na CD, wyjaśnienie sposobu używania edytora równań i numeracja wzorów, grafika rysunkowa). Przykłady wniosków końcowych lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych. Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych oznaczeń. Forma zdania załączników do pracy dyplomowej. Forma zdania rysunków do projektowej pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat drogowy przez każdego studenta.3
T-SD-33. Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie dyskusji i rozwijane tematyki poruszonej w referatach.3
T-SD-44. Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.6
T-SD-55. Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.3
T-SD-66. Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowania pracy. Sformułowanie praktycznych możliwości wykorzystania, opracowanych zagadnień. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.9
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach27
A-SD-2przygotowanie planu pracy dyplomowej5
A-SD-3przygotowanie propozycji spisu literatury2
A-SD-4opanowanie opisu wzorów z edytora równań, opisu tabel, rysunków4
A-SD-5przygotowanie i przedstawienie referatu na temat dowolny22
A-SD-6przygotowanie materiału do pierwszego referatu z zakresu tematyki przygotowanej pracy dyplomowej42
A-SD-7przygotowanie końcowego spisu literatury2
A-SD-8przygotowanie spisu treści, spisu załączników, spisu rysunków4
A-SD-9przygotowanie materiału do końcowej obrony pracy dyplomowej42
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-11. wykład informacyjny
M-22. wykład problemowy
M-33. metody projektów
M-44. metoda przypadków
M-55. metody praktyczne (prezentacja)
M-66. metody praktyczne (seminarium)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena końcowa wynikająca z trzech wygłoszonych i zaliczonych pozytywnie referatów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-6_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i potrafi myśleć perspektywicznie o układach komunikacyjnych, obiektach, konstrukcjach nawierzchni lub stosowanej technologii
B_1A_W17, B_1A_W23C-1, C-3, C-4, C-5T-SD-3, T-SD-4, T-SD-6, T-SD-2, T-SD-1M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-6_U01
Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązywania problemów zawartych w pracy dyplomowej, wykorzystując dostępne technologie informacyjne. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania i referowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej
B_1A_U14, B_1A_U21, B_1A_U22, B_1A_U08, B_1A_U27C-2, C-3, C-4, C-5T-SD-3, T-SD-4, T-SD-6, T-SD-2M-1, M-3, M-4, M-5, M-6S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-6_K01
Student, uwzględniając działalność inżynierską wraz ze zrozumieniem oddziaływania na środowisko, potrafi przygotować plan i rozwiązanie zawartego w pracy dyplomowej zagadnienia, umie zorganizować proces i realizacji pracy dyplomowej, a także potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac, a także potrafi przygotować prezentację i zreferować wybrane zagadnienie z zakresu swojej specjalności, rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki swojej lub wspólnej pracy zespołu
B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K07C-2, C-3, C-4, C-5T-SD-3, T-SD-4, T-SD-6M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-6_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i potrafi myśleć perspektywicznie o układach komunikacyjnych, obiektach, konstrukcjach nawierzchni lub stosowanej technologii
2,0Student nie posiada wiedzy związanej z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności nawet w stopniu minimalnym
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności
3,5Student posiada więcej niż minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i wie co to jest perspektywa rozwojowa
4,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i wie co to jest perspektywa rozwojowa
4,5Student posiada dobrą wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i zna trendy rozwojowe w swojej specjalności
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i zna trendy rozwojowe w swojej specjalności

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-6_U01
Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązywania problemów zawartych w pracy dyplomowej, wykorzystując dostępne technologie informacyjne. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania i referowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej
2,0Student nie potrafi samodzielnie wybrać narzędzi do rozwiązywania problemów i nie potrafi skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych. Student nie potrafi samodzielnie przygotować i zreferować problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej
3,0Student nie potrafi samodzielnie wybrać narzędzi do rozwiązywania problemów, ale potrafi skorzystać ze wskazanych dostępnych technologii informacyjnych oraz przygotować i zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
3,5Student potrafi z niewielką pomocą wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych oraz przygotować i zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
4,0Student potrafi z niewielką pomocą wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych oraz dobrze przygotować i zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
4,5Student potrafi wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi dobrze skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych oraz przygotować i dobrze zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
5,0Student potrafi bardzo dobrze wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych oraz przygotować i bardzo dobrze zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-6_K01
Student, uwzględniając działalność inżynierską wraz ze zrozumieniem oddziaływania na środowisko, potrafi przygotować plan i rozwiązanie zawartego w pracy dyplomowej zagadnienia, umie zorganizować proces i realizacji pracy dyplomowej, a także potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac, a także potrafi przygotować prezentację i zreferować wybrane zagadnienie z zakresu swojej specjalności, rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki swojej lub wspólnej pracy zespołu
2,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu, wniosków itd., ani nie potrafi zorganizować procesu realizacyjnego dotyczącego problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, nie czuje potrzeby posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko ani ponoszenia odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac
3,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu, wniosków itd., ani nie potrafi zorganizować procesu realizacyjnego dotyczącego problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, nie czuje potrzeby posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko, ale rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac
3,5Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu, wniosków itd., ani nie potrafi zorganizować procesu realizacyjnego dotyczącego problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, ale rozumie potrzebę posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko i ponoszeniu odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac
4,0Student potrafi w stopniu podstawowym samodzielnie przygotować plan, wnioski itd. oraz zorganizować proces realizacyjny dotyczący problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, rozumie także potrzebę posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko i jest odpowiedzialny za przygotowane wyniki prowadzonych prac
4,5Student potrafi samodzielnie przygotować plan, wnioski itd. oraz zorganizować proces realizacyjny dotyczący problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, rozumie także potrzebę posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko i jest odpowiedzialny za przygotowane wyniki prowadzonych prac
5,0Student potrafi samodzielnie przygotować plan, wnioski itd. oraz zorganizować proces realizacyjny dotyczący problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, posiada wiedzę o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko i jest odpowiedzialny za przygotowane wyniki prowadzonych prac

Literatura podstawowa

  1. RUDMAŃSKI J., Uczelnia i ty – technika pracy umysłowej, WSziP, Warszawa, 1983
  2. PIASECKI J., Jak redagować prace dyplomowe i referaty techniczne, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1973
  3. ŚWIĘCICKI M:, Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969
  4. PIOTEREK P., ZIELENIECKA B., Technika pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań, 1997
  5. Alicja Sołowczuk, Witryna internetowa: droga.zut.edu.pl – bieżąca aktualizacja, ostatnia aktualizacja

Literatura dodatkowa

  1. Sołowczuk A., Kacprzak D., Identification of Determinants of the Speed-Reducing Effect of Pedestrian Refuges in Villages Located on a Chosen Regional Road, Symmetry, Szwajcaria, Bazylea, 2019, 11(4), 597, https://doi.org/10.3390/sym11040597
  2. Sołowczuk A., Gardas P., Effect of the Parking Lane Configuration on Vehicle Speeds in Home Zones in Poland, Sustainability, Szwajcaria Bazylea, 2020, 12(2), 588, https://doi.org/10.3390/su12020588

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-11. Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących projektowania, technologii i eksploatacji dróg. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstępny układu treści pracy dyplomowej. Podstawowe różnice w planie pracy dyplomowej dotyczącej projektowania, oceny stanu dróg, oceny oddziaływania dróg i pracy typu badawczego, opierającej się w głównej mierze na wykonywanych pomiarach. Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Układ pracy i rozdziału. Metoda lub metody wykonywania badań. Opis i przykładowe wnioski z badań. Podstawowe treści, które powinny się znaleźć we wprowadzeniu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Określenie wstępnie planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych. Podjęcie decyzji, jakie oprogramowanie będzie wykorzystane w trakcie pisania pracy dyplomowej. Materiały źródłowe: dobór źródeł i tworzenie notatek, spis literatury. Sposoby katalogowego porządkowania zebranego i przeanalizowanego materiału źródłowego. Przykłady różnych źródeł literaturowych, przykłady korzystania z zasobów Internetu. Wstępne opisanie przykładowych pięciu różnych pozycji literatury.3
T-SD-22. Podstawowe zasady pisania pracy (pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, opis i numeracja rysunków oraz tablic w tekście pracy dyplomowej , spis i opis załączników, sposoby układu załączników drukowanych i dołączanych tylko na CD, wyjaśnienie sposobu używania edytora równań i numeracja wzorów, grafika rysunkowa). Przykłady wniosków końcowych lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych. Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych oznaczeń. Forma zdania załączników do pracy dyplomowej. Forma zdania rysunków do projektowej pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat drogowy przez każdego studenta.3
T-SD-33. Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie dyskusji i rozwijane tematyki poruszonej w referatach.3
T-SD-44. Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.6
T-SD-55. Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.3
T-SD-66. Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowania pracy. Sformułowanie praktycznych możliwości wykorzystania, opracowanych zagadnień. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.9
27

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach27
A-SD-2przygotowanie planu pracy dyplomowej5
A-SD-3przygotowanie propozycji spisu literatury2
A-SD-4opanowanie opisu wzorów z edytora równań, opisu tabel, rysunków4
A-SD-5przygotowanie i przedstawienie referatu na temat dowolny22
A-SD-6przygotowanie materiału do pierwszego referatu z zakresu tematyki przygotowanej pracy dyplomowej42
A-SD-7przygotowanie końcowego spisu literatury2
A-SD-8przygotowanie spisu treści, spisu załączników, spisu rysunków4
A-SD-9przygotowanie materiału do końcowej obrony pracy dyplomowej42
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/A/07-6_W01Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i potrafi myśleć perspektywicznie o układach komunikacyjnych, obiektach, konstrukcjach nawierzchni lub stosowanej technologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad pisania prac dyplomowych
C-3Wyrobienie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu tematyki pracy dyplomowej i tematyki dowolnej z zakresu drogownictwa
C-4Wyrobienie umiejętności przygotowania i zreferowania wyników prowadzonych badań lub przygotowania prezentacji opracowanych koncepcji projektowych
C-5Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-33. Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie dyskusji i rozwijane tematyki poruszonej w referatach.
T-SD-44. Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-SD-66. Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowania pracy. Sformułowanie praktycznych możliwości wykorzystania, opracowanych zagadnień. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-SD-22. Podstawowe zasady pisania pracy (pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, opis i numeracja rysunków oraz tablic w tekście pracy dyplomowej , spis i opis załączników, sposoby układu załączników drukowanych i dołączanych tylko na CD, wyjaśnienie sposobu używania edytora równań i numeracja wzorów, grafika rysunkowa). Przykłady wniosków końcowych lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych. Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych oznaczeń. Forma zdania załączników do pracy dyplomowej. Forma zdania rysunków do projektowej pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat drogowy przez każdego studenta.
T-SD-11. Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących projektowania, technologii i eksploatacji dróg. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstępny układu treści pracy dyplomowej. Podstawowe różnice w planie pracy dyplomowej dotyczącej projektowania, oceny stanu dróg, oceny oddziaływania dróg i pracy typu badawczego, opierającej się w głównej mierze na wykonywanych pomiarach. Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Układ pracy i rozdziału. Metoda lub metody wykonywania badań. Opis i przykładowe wnioski z badań. Podstawowe treści, które powinny się znaleźć we wprowadzeniu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Określenie wstępnie planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych. Podjęcie decyzji, jakie oprogramowanie będzie wykorzystane w trakcie pisania pracy dyplomowej. Materiały źródłowe: dobór źródeł i tworzenie notatek, spis literatury. Sposoby katalogowego porządkowania zebranego i przeanalizowanego materiału źródłowego. Przykłady różnych źródeł literaturowych, przykłady korzystania z zasobów Internetu. Wstępne opisanie przykładowych pięciu różnych pozycji literatury.
Metody nauczaniaM-11. wykład informacyjny
M-22. wykład problemowy
M-33. metody projektów
M-44. metoda przypadków
M-55. metody praktyczne (prezentacja)
M-66. metody praktyczne (seminarium)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena końcowa wynikająca z trzech wygłoszonych i zaliczonych pozytywnie referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy związanej z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności nawet w stopniu minimalnym
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności
3,5Student posiada więcej niż minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i wie co to jest perspektywa rozwojowa
4,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i wie co to jest perspektywa rozwojowa
4,5Student posiada dobrą wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i zna trendy rozwojowe w swojej specjalności
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności i zna trendy rozwojowe w swojej specjalności
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/A/07-6_U01Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązywania problemów zawartych w pracy dyplomowej, wykorzystując dostępne technologie informacyjne. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania i referowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U27Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej
C-3Wyrobienie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu tematyki pracy dyplomowej i tematyki dowolnej z zakresu drogownictwa
C-4Wyrobienie umiejętności przygotowania i zreferowania wyników prowadzonych badań lub przygotowania prezentacji opracowanych koncepcji projektowych
C-5Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-33. Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie dyskusji i rozwijane tematyki poruszonej w referatach.
T-SD-44. Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-SD-66. Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowania pracy. Sformułowanie praktycznych możliwości wykorzystania, opracowanych zagadnień. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-SD-22. Podstawowe zasady pisania pracy (pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, opis i numeracja rysunków oraz tablic w tekście pracy dyplomowej , spis i opis załączników, sposoby układu załączników drukowanych i dołączanych tylko na CD, wyjaśnienie sposobu używania edytora równań i numeracja wzorów, grafika rysunkowa). Przykłady wniosków końcowych lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych. Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych oznaczeń. Forma zdania załączników do pracy dyplomowej. Forma zdania rysunków do projektowej pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat drogowy przez każdego studenta.
Metody nauczaniaM-11. wykład informacyjny
M-33. metody projektów
M-44. metoda przypadków
M-55. metody praktyczne (prezentacja)
M-66. metody praktyczne (seminarium)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena końcowa wynikająca z trzech wygłoszonych i zaliczonych pozytywnie referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie wybrać narzędzi do rozwiązywania problemów i nie potrafi skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych. Student nie potrafi samodzielnie przygotować i zreferować problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej
3,0Student nie potrafi samodzielnie wybrać narzędzi do rozwiązywania problemów, ale potrafi skorzystać ze wskazanych dostępnych technologii informacyjnych oraz przygotować i zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
3,5Student potrafi z niewielką pomocą wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych oraz przygotować i zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
4,0Student potrafi z niewielką pomocą wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych oraz dobrze przygotować i zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
4,5Student potrafi wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi dobrze skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych oraz przygotować i dobrze zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
5,0Student potrafi bardzo dobrze wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów i potrafi skorzystać z dostępnych technologii informacyjnych oraz przygotować i bardzo dobrze zreferować problem rozwiązywany w pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/A/07-6_K01Student, uwzględniając działalność inżynierską wraz ze zrozumieniem oddziaływania na środowisko, potrafi przygotować plan i rozwiązanie zawartego w pracy dyplomowej zagadnienia, umie zorganizować proces i realizacji pracy dyplomowej, a także potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac, a także potrafi przygotować prezentację i zreferować wybrane zagadnienie z zakresu swojej specjalności, rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki swojej lub wspólnej pracy zespołu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
B_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Cel przedmiotuC-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej
C-3Wyrobienie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu tematyki pracy dyplomowej i tematyki dowolnej z zakresu drogownictwa
C-4Wyrobienie umiejętności przygotowania i zreferowania wyników prowadzonych badań lub przygotowania prezentacji opracowanych koncepcji projektowych
C-5Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-33. Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie dyskusji i rozwijane tematyki poruszonej w referatach.
T-SD-44. Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-SD-66. Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowania pracy. Sformułowanie praktycznych możliwości wykorzystania, opracowanych zagadnień. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-11. wykład informacyjny
M-22. wykład problemowy
M-33. metody projektów
M-44. metoda przypadków
M-55. metody praktyczne (prezentacja)
M-66. metody praktyczne (seminarium)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena końcowa wynikająca z trzech wygłoszonych i zaliczonych pozytywnie referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu, wniosków itd., ani nie potrafi zorganizować procesu realizacyjnego dotyczącego problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, nie czuje potrzeby posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko ani ponoszenia odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac
3,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu, wniosków itd., ani nie potrafi zorganizować procesu realizacyjnego dotyczącego problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, nie czuje potrzeby posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko, ale rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac
3,5Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu, wniosków itd., ani nie potrafi zorganizować procesu realizacyjnego dotyczącego problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, ale rozumie potrzebę posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko i ponoszeniu odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac
4,0Student potrafi w stopniu podstawowym samodzielnie przygotować plan, wnioski itd. oraz zorganizować proces realizacyjny dotyczący problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, rozumie także potrzebę posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko i jest odpowiedzialny za przygotowane wyniki prowadzonych prac
4,5Student potrafi samodzielnie przygotować plan, wnioski itd. oraz zorganizować proces realizacyjny dotyczący problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, rozumie także potrzebę posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko i jest odpowiedzialny za przygotowane wyniki prowadzonych prac
5,0Student potrafi samodzielnie przygotować plan, wnioski itd. oraz zorganizować proces realizacyjny dotyczący problemu rozwiązywanego w pracy dyplomowej, posiada wiedzę o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko i jest odpowiedzialny za przygotowane wyniki prowadzonych prac